اعلام همکاری البرز با صندوق ذخیره فرهنگیان کشور

استاندار البرز گفت: این استان آماده همکاری با صندوق ذخیره فرهنگیان است تا ظرفیت‌های موجود در استان در راستای خدمت به فرهنگیان این قشر تلاشگر و تاثیر گذار در جامعه به کار گرفته شود.
تصویر اعلام همکاری البرز با صندوق ذخیره فرهنگیان کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، مجتبی عبدالهی، استاندار البرز، در دیدار با معاون برنامه ریزی و توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور و مدیرکل آموزش و پرورش البرز که روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در دفتر استاندار برگزار شد، گفت: از نحوه تشکیل و فعالیت کاری صندوق فرهنگیان مطلع هستم اما این صندق برای خدمت به قشر فرهنگی باید برنامه محور حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان از اندوخته خود معلمان شکل گرفته است، یادآورشد: در بحث سرمایه گذاری این صندوق در استان البرز باید بر اساس کتابچه اقتصادی و لیست سرمایه گذاری در استان اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد وضعیت کارخانه قند کرج هم نیاز به بازدید و برگزاری جلسه مشترک تیم استانداری، آموزش و پرورش و صندوق ذخیره فرهنگیان دارد.

عبدالهی ادامه داد: صندوق ذخیره فرهنگیان زمینه‌های همکاری در استان البرز را معرفی کند تا از سوی تیم کارشناسی و مشاور مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: انگیزه رغبت فرهنگیان برای عضویت و مشارکت در برنامه‌های صندوق ذخیر فرهنگیان نیز باید افزایش یابد و با کارکردن می‌توان اعتماد سازی کرد.

استاندار البرز افزود: استان با آموزش و پرورش به منظور افزایش خدمات به دانش آموزان و فرهنگیان همراه است و در زمینه صندوق ذخیره فرهنگیان نیز این تعامل پس از بررسی فعالیت‌هایی که مطرح می‌شود، امکان پذیر است.

معاون برنامه ریزی و توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور نیز در این دیدار به تغییرات رخ داده در صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت انقلابی و مردمی اشاره کرد و افزود: صندوق ذخیر فرهنگیان از سال ۷۴ شکل گرفته است اما در این دولت شاهد سازماندهی و رشد فعالیت‌های آن هستیم.

حمید باقرنژاد اضافه کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان در ۱۷ محور با ۶۵ شرکت فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: ما در این صندوق به دنبال سود دهی به اعضا هستیم و با برنامه ریزی و ارائه پیشنهادهای مختلف در استان ها به دنبال افزایش سرمایه فرهنگیان در صندوق ذخیره هستیم.

وی یادآورشد: در استان البرز، سرمایه ای از صندوق ذخیره فرهنگیان در کارخانه قند کرج وجود دارد در حالی که سود آور نیست و زیان ده است.

منبع: فارس

485334