دلایل به اوج رسیدن پرسپولیس

پرسپولیس با پیروزی قاطعی که برابر گل گهر به دست آورد نشان داد که روزهای درخشانی را تجربه می کند و در تمام خطوط در اوج آمادگی به سر می برد.
تصویر دلایل به اوج رسیدن پرسپولیس

به گزارش سایت خبری پرسون، پرسپولیس بعد از شکستی که برابر سپاهان در آزادی متحمل شد از صدر جدول رده بندی ۴ امتیاز فاصله گرفت و این باعث شد تا شانس تیم یحیی گل محمدی برای کسب عنوان قهرمانی بسیار کم شود.

اما پرسپولیس ناامید نشد و نه تنها توانست با پیروزی های پیاپی خود و البته لغزش دو تیم صدرنشین این فاصله را جبران کند بلکه اکنون با یک امتیاز بیشتر نسبت به سپاهان و ۴ امتیاز بیشتر نسبت به استقلال در صدر جدول رده بندی قرار دارد و تنها یک گام با قطعی کردن قهرمانی خود فاصله دارد.

چرا پرسپولیس در هفته های اخیر به اوج برگشت؟

درخشش خط حمله

پر رنگ ترین دلیل درخشش پرسپولیس در هفته های اخیر عملکرد بسیار خوب تیم در فاز هجومی بوده است. عیسی آل کثیر در بهترین زمان خود را به ترکیب اصلی پرسپولیس برگرداند. او در دربی توانست حساس ترین گل فصل سرخ پوشان را به ثمر رساند. با این گل نه تنها پرسپولیس از استقلال پیشی گرفت بلکه با تساوی سپاهان برابر ملوان به صدر جدول هم بازگشت.

آل کثیر این روزهای بسیار آماده و سرحال است. او در دیدار برابر گل گهر هم یک پاس گل به صادقی داد و روی یکی دیگر از گل ها هم نقش داشت. با بازی های خوب و تاثیر گذاری که آل کثیر انجام می دهد خیال یحیی از خط حمله تیمش راحت شده است و تیم امیدوار به درخشش این بازیکن باتجربه در بازی پایانی و البته جام حذفی است.

دو قلوهای جذاب

سعید صادقی و مهدی ترابی در بازی های اخیر پرسپولیس نقش یک ابر ستاره را داشته اند به ویژه ترابی که در ۱۰ بازی اخیر در جام حذفی و لیگ برتر توانسته روی ۱۲ گل تاثیر داشته باشد.

ترابی و صادقی در دیدار برابر گل گهر هم همه کار زمین بودند تا جایکه ترابی هت تریک کرد و صادقی هم یک گل زیبا به ثمر رساند و یک پاس گل داد و یک شوت منجر به گل هم داشت تا نشان دهد که بعد از نیم فصل ناامید کننده ای که پشت سر گذاشت در هفته های اخیر در کنار ترابی خیره کننده بود است. درخشش این دو بازیکن در سمت چپ و راست پرسپولیس باعث شده است تا تیم یحیی هر لحظه بوی گل بدهد.

خط میانی با سروش جذاب است

یحیی گل محمدی بعد از شکست برابر سپاهان بود که دست از احتیاط برداشت و بازی با دو هافبک دفاعی را بی خیال شد. این تغییر یحیی باعث شد تا سروش رفیعی به ترکیب اصلی برگردد و پرسپولیس هجومی تر و زیباتر از قبل ظاهر شود. با بازگشت سروش به خط میانی پرسپولیس این تیم در همه بازی های خود به پیروزی دست پیدا کرده است.

در کنار بازی خوب سروش نباید از نقش پر رنگ میلاد سرلک صرفه نظر کرد. این بازیکن که توسط یحیی به پرسپولیس آورده شد از بهترین هافبک های دفاعی لیگ است و در دیدار برابر گل گهر هم اجازه هنرنمایی را به خط دفاعی حریف نداد.

مدافعان بدون اشتباه و بیرانوند آماده

و اما آخرین دلیل در درخشش پرسپولیس در هفته های اخیر عملکرد بسیار خوب خط دفاعی بوده است. پور علی گنجی و گولسیانی بهترین زوج خط دفاغی لیگ تا کنون بوده اند و از طرف دیگر هم علی نعمتی و دانیال اسماعیلی فر هم در کارهای دفاعی بسیار خوب ظاهر می شوند و هم گاهی به خط حمله کمک می کنند.

و در نهایت باید از نقش پر رنگ بیرانوند در پیروزی های پیاپی پرسپولیس سخن به میان آورد. این دروازه بان ملی پوش با اعتماد به نفس بسیار بالایی بازی می کند و نشان می دهد که چرا دروازه بان شماره یک تیم ملی است . بیرانوند در بازی با پا تبحر بسیار بالایی دارد و این باعث شده تا خط دفاعی و البته خط حمله تیم حساب ویژه ای روی او کنند.

نکته بسیار مهم درباره بیرانوند اینکه او در خروج ها بسیار مطمئن و بهتر از قبل شده است و در هفته های اخیر بدون اشتباه در دروازه پرسپولیس کار کرده و نشان داده که بازگشت بسیار خوبی به سرخ پوشان داشته است.

پرسپولیس در هفته های اخیر در همه خطوط بدون اشتباه و به اوج خود رسیده است و این تیم شانس بسیاری برای تکرار دو گانه دارد.

منبع: شفقنا

485157