چگونه لوگو موشن درست کنیم؟

این که یک لوگو تا چه اندازه بر روی یک کسب و کار تاثیر دارد، برای همه روشن است. دنیای امروز همیشه در حال حرکت با دور تند است.
تصویر چگونه لوگو موشن درست کنیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، این که یک لوگو تا چه اندازه بر روی یک کسب و کار تاثیر دارد، برای همه روشن است. دنیای امروز همیشه در حال حرکت با دور تند است. در بین هیاهوی برندهای رنگارنگ دنیا، یک لوگوی خوب می‌تواند چند ثانیه توجه‌ها را به خود جلب کند و آن‌ها را وادار به نگاه کردن به شما شما کند. لوگو موشن انتخاب خوبی برای این کار است. لوگوهای متحرکی که داستان برند شما را طور دیگری روایت می‌کنند. در این مطلب نحوه ساخت لوگو موشن را به شما خواهیم آموخت.

لوگو موشن چیست؟

تمامی بیزینس‌ها به لوگو نیاز دارند. این عنصری حیاتی و بخشی بزرگ از شخصیت برندی است که به نمایش می‌گذارید. اگر طراح گرافیک خوبی لوگوی شما را طراحی کند، از همین الان می‌توانید روی موفقیت نسبی کسب و کار خود حساب کنید.

لوگوهای ساده و جذاب که مفهومی باشند برای هر برندی مناسب‌اند. با این حال، دوران طراحی‌های گرافیکی مبتنی بر چاپ تمام شده و حالا فناوری فرصت شگفت‌انگیز ایجاد کرده تا صاحبان کسب و کارها از لوگوهای متحرک و نفیس برای معرفی خود استفاده کنند.

لوگوهای چرخان و متحرکی که می‌چرخند، صدا دارند، انیمیشن ساده‌ای دارند و به صورت آنلاین قابل نمایش‌ هستند را لوگو موشن می‌گویند. لوگو موشن در واقع ترکیب دو کلمه لوگو و انیمیشن است.

لوگوهای انیمیشنی در کنار متحرک بودن، می‌توانند صدا یا موسیقی هم داشته باشند. بسته به نوع برند و پرسونای مخاطبان خود می‌توانید از این نوع لوگو استفاده کنید.

لوگو موشن چه کاربردی دارد و کجا استفاده می‌شود؟

قطعا نمی‌توان انتظار داشت تمامی تجارت‌ها از لوگو موشن استفاده کنند. اما برای ایجاد تغییرات اساسی می‌توان از آن استفاده کرد. لوگوهای متحرک برای جلب توجه بیشتر مخاطب استفاده می‌شود.

در دنیایی که اکثریت لوگوها دارای شکلی ثابت هستند، یک آرم استیشن می‌تواند توجه‌های زیادی را جلب کرده و حتی بیشتر از بقیه در ذهن مخاطبان باقی بماند.

به طور معمول از آرم‌های متحرک در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. در حین ساخت لوگو می‌توانید به این فکر کنید که از آن در کجاها می‌توان استفاده کرد؟ می‌توانید در بخش‌های زیر از آن استفاده کنید.

  • استفاده در شبکه‌های اجتماعی
  • استفاده در وب سایت برند
  • وب سایت‌های تبلیغاتی برای تبلیغ
  • استفاده در ایمیل‌ها
  • برای جلب سرمایه‌گذارها و ارائه‌های ویدیویی
  • بنرهای دیجیتالی

مزایای داشتن لوگو موشن چیست؟

لوگوی متحرک، راهی برای ارائه تصویری جذاب از برندتان است. تکنیکی عالی برای نشان دادن شخصیت برند شما و همچنین جذب مشتریان وفادار است. همچنین شما را از رقبایتان متمایز می‌کند. در ادامه به دیگر مزایای شگفت‌انگیز لوگوموشن نگاهی می‌اندازیم:

  • تمایز ایجاد می‌کند: این روزها برندهای زیادی را می‌توانید پیدا کنید که از طراحی‌های لوگوی تقریبا مشابهی استفاده می‌کنند. سبک‌های مشابه، رنگ‌های مشابه و .... برند شما با استفاده از لوگوی انیمیشنی و جلوه‌های بصری و گرافیکی، تمایز خود با سایر رقبا را به خوبی نشان می‌دهد.
  • احساسات را برمی‌انگیزد: مشتریان شما هر روز صدها لوگو می‌بینند و به خاطر سپردنشان هم مشکل می‌شود. یک لوگو انیمیشنی اگر حرفه‌ای و متناسب ایجاد شده باشد، احساسات مثبتی در بینندگان ایجاد می‌کند. شانس برند شما را برای جلب اعتماد افزایش می‌دهد.
  • تاثیر خوب ایجاد می‌کند: مردم تنها چندثانیه به شما نگاه می‌کنند. یک لوگوی متحرک و جالب، می‌تواند در همان نگاه اول تاثیر خوبی ایجاد کند. 10 ثانیه وقت دارید تا با آن تاثیری عالی ایجاد کنید و ماندگار شوید.
  • شما را حرفه‌ای نشان می‌دهد: همه مشتریان شما در زمینه بازاریابی متخصص نیستند. اما با دیدن یک لوگوی جذاب که متحرک است تمایل بیشتری برای اشتراک گذاری از خود نشان می‌دهند.

چطور باید لوگو موشن درست کنیم؟

به لطف پیشرفت تکنولوژی، راه‌های زیادی برای تولید یک لوگوی حرفه‌ای وجود دارد. می‌توانید اما برای ساخت آن‌ها چندین روش وجود دارد.

استفاده از نرم‌افزارهای ساخت لوگو موشن

لوگوموشن در واقع یک لوگوی طراحی شده است که حرکت و صدا به آن اضافه می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید یک آرم استیشن بسازید، باید از قبل با نرم‌افزارهایی مانند ادوبی فتوشاپ، ادوبی ایلوستریتور و ادوبی افترافکت آشنایی داشته باشید. به کمک این‌ها می‌توانید کاراکتر بسازید و به آن‌ها افکت، حرکت و صدا اضافه کنید.

استفاده از سایت‌هایی ساخت لوگو موشن

برخی از وب‌سایت‌ها، اپ‌ها و نرم‌افزارها هستند که می‌توانید به کمک آن‌ها تنها با چند کلیک ساده لوگو موشن خود را بسازید و قطعا اینجا به تخصص هم نیاز ندارید. البته که نمی‌توان کیفیت آن را تضمین کرد و انتظار کارهای حرفه‌ای و پیچیده داشت؛ اما برای ایده‌ گرفتن می‌تواند گزینه خوبی باشد.

کانوا معروف‌ترین وب‌سایتی است که به این منظور استفاده شده و می‌توانید حتی اپ آن را روی گوشی‌های خود نیز نصب کنید. سایت‌های دیگری مانند اینترو، Renderforest، Crello، PowToon، Biteable، Wideo، Animaker به صورت رایگان یا با هزینه‌ای در حد چند دلار، موشن لوگو برای شما طراحی می‌کنند.

برون‌سپاری پروژه به شرکت‌ها و طراحان گرافیک

آخرین و بهترین گزینه‌ای که می‌توانید از آن استفاده کنید، برون سپاری پروژه طراحی خود به شرکت‌ها و طراحان گرافیکی است که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

کار طراحی لوگو یک کار سنگین و نیازمند دانش و تجربه‌ای عمیق از بازاریابی، شناخت بیزینس، شناخت پرسونای مخاطب و ... است و هر طرح که ارائه می‌شود باید منحصر به فرد و کاملا هماهنگ با برند باشد.

بنابراین اگر می‌خواهید برای سالیان زیادی لوگوموشن شما در ذهن مخاطبان باقی بماند و یک کار حرفه‌ای و خاص باشد، به سراغ افراد درست بروید. متخصصین این امر می‌توانند بهترین‌ها را به شما عرضه کنند.

آیا ساخت لوگو موشن نیاز به تخصص دارد؟

اگرچه ابزارها و وب سایت‌هایی وجود دارند که می‌توانید برای ساخت لوگوهای متحرک از آن‌ها استفاده کنید، اما واقعیت این است که طراحی لوگوهای متحرک یک کار تخصصی است.

کسانی که به طور تخصصی این لوگوها را طراحی می‌کنند، با هویت برند آشنایی دارند، سلیقه کاربران را می‌شناسند و می‌دانند که چه چیزی واقعا باید در لوگو گنجانده شود. از این رو اگر در این زمینه تخصص ندارید، نباید با کسب و کارتان ریسک کنید. یک اشتباه در طراحی می‌تواند ماه‌ها و حتی سال‌ها برند شما را از عرصه رقابت خارج کند.

شرکت‌ها و وب سایت‌های تخصصی زیادی در ایران در زمینه ساخت لوگو موشن فعالیت دارند. شرکت کارینو (مشاور و مجری تبلیغاتی کسب و کار) می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. به خصوص اگر می‌خواهید یک لوگو موشن حرفه‌ای و متناسب با کسب و کارتان داشته باشید.

کارینو نه تنها شخصیت برند شما را در نظر می‌گیرد، بلکه با شناخت کامل از مخاطبانی که دارید، اقدام به طراحی یک لوگوی متحرک می‌کند. کارینو تمام مهارت‌ها و تجربیاتی که در طی سالیان زیاد به دست آورده را در قالب لوگوهای متحرک در بیزینس شما می‌گنجاند و آن را چند لول بالاتر می‌برد.

قبل از این که کار طراحی آرم استیشن شما شروع شود، متخصصان و گرافیست‌های حرفه‌ای این شرکت با شما صحبت می‌کنند و آنچه را که شما می‌خواهید در اختیارتان قرار می‌دهند.

سخن پایانی

به لطف پیشرفت تکنولوژی، لوگو موشن‌ها محبوب شده و در دنیای دیجیتال استفاده گسترده‌ای دارند. در این مطلب سعی کردیم شما را با لوگو انیمیشن بیشتر آشنا کنیم و نحوه ساخت آن را توضیح دهیم. اما در نظر داشته باشید که همیشه نمی‌توان به ابزارهای ساخت لوگو تکیه کرد. در صورتی که می‌خواهید یک کار حرفه‌ای، ماندگار و اصیل تولید کنید، توصیه می‌کنم از متخصصان این حرفه کمک بخواهید. لوگو بخش مهمی از شخصیت برند شما است با آزمون و خطا آن را خراب نکنید.

484908