خوانش «قاشق چایخوری» مرادی کرمانی برای کودکان

در برنامه به وقت کتاب با حضور کودکان و نوجوانان کتاب «قاشق چایخوری» اثر هوشنگ مرادی کرمانی خوانش شد.

تصویر خوانش «قاشق چایخوری» مرادی کرمانی برای کودکان

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای خانواده؛ استفاده مطلوب از اوقات فراغت و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان از جمله اهداف برگزاری برنامه "به وقت کتاب" است.

کتاب «قاشق چایخوری» نثر بسیار ساده، روان و به دور از هرگونه دشواری و صنایع ادبی پیچیده است، مخاطب به‌راحتی می‌تواند با داستان و مهم‌تر از آن با شخصیت‌های داستان ارتباط موثر برقرار کند و با نویسنده همراه شود.

قلم هوشنگ مرادی کرمانی در این کتاب هم مانند دیگر آثارش معجزه‌وار مخاطب را مجذوب خودش می‌کند، بعضی داستان‌ها کوتاه و بعضی دیگر به نسبت بلندتر و داستان‌ها از هر نظر با قصه‌های پیش از خود متفاوت هستند و این نکته باعث شده است کتاب یکنواخت و ملال‌انگیز نباشد.

این کتاب شامل سیزده داستان کوتاه است به نام‌های باغ کاکا، سه‌چرخه، نمک، ستاره، شکلات، قاشق چای‌خوری، پتوس بهرام و پتوس نگار، بابا جان، سخت‌گیر، سیسمونی، خانه‌ی خودم، پای بلند پنگوئن و عاروسواست و داستان‌ها از نظر موضوعی به یکدیگر وابسته نیستند و هر کدام موضوعی متفاوت و جداگانه دارند؛ همچنین از حیث موضوع و محتوا تنوع بسیاری دارند، خواندن برخی از داستان‌ها اشک و برخی دیگر لبخند را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ به کتابخانه خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست‌ویکم، بوستان شفق مراجعه کنند.

484263