راه‌اندازی پایانه‌های اقماری در تهران

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران از راه اندازی پایانه‌های اقماری برای جلوگیری از ترافیک در پایانه‌های درون شهری خبر داد.

تصویر راه‌اندازی پایانه‌های اقماری در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، پوریا علیمردانی با اشاره به آمار جابجایی مسافر از طریق پایانه‌های سطح شهر تهران گفت: در دوره اوج همچون هفته‌های آخر سال، به طور متوسط روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سرویس در پایانه‌های متمرکز و اصلی ثبت می‌شود که بر اساس این آمار در مجموع تا ۲۰۰ هزار مسافر در روز جابجا می‌شود.

وی در مورد بازنگری در موقعیت پایانه‌ها تصریح کرد: در ناحیه جنوب غرب تهران خلاء جدی در حمل و نقل حومه‌ای وجود دارد؛ بگونه‌ای که مسافر وقتی از شهرهای حومه‌ای در جنوب غرب تهران می‌خواهد به تهران بیاید و یا بالعکس، هیچ پایانه‌ای برای پوشش این سفرها وجود ندارد و بر همین اساس ایده ایجاد یک پایانه در جنوب غرب تهران در دستور کار قرار گرفته است و احتمالا برخی از سرویس‌های ترمینال جنوب به این پایانه منتقل می‌شود.

علیمردانی در مورد ایجاد پایانه‌های اقماری نیز با بیان اینکه در حال طراحی برنامه‌ای هستیم که در سال‌جاری ملاک عمل قرار گیرد، گفت: بر این اساس دیگر مردم برای سفرهای بین شهری ناگزیر نمی‌شوند که بیایند در پایانه سوار اتوبوس شوند و باید با توجه به وسعت تهران و جلوگیری از ترافیک، پایانه‌های اقماری و غیرمتمرکز ایجاد شود تا مسافران به جای حضور در پایانه در ایستگاه‌های فرعی سوار اتوبوس شوند و به مقاصد خود سفر کنند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا مکان یابی ایستگاه‌های فرعی مشخص شده است، گفت: بله طرح اولیه وجود دارد؛ اما باید در مراجع مربوطه تأیید و تصویب شود.

482732