مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

وضعیت ناسالم هوای استان قم

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: داده های به دست آمده از وضعیت آلودگی هوا در سالهای اخیر نشان می دهد تعداد روزهای ناسالم با شیب تندی در حال افزایش است.
تصویر وضعیت ناسالم هوای استان قم

به گزارش سایت خبری پرسون، سید رضا موسوی مشکینی در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا که به ریاست استاندار قم برگزار شد، افزود: کانون های فعال گرد و غبار در قم در شرایط بسیار ناگواری قرار گرفته و با کمترین وزش باد، وضعیت هوا به حد بسیار ناسالم و خطرناک می رسد.

وی با اشاره به راه اندازی یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در منطقه پردیسان در سال گذشته از نصب یک ایستگاه دیگر در منطقه جمکران و بهره برداری از آن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: داده های به دست آمده از وضعیت آلودگی هوا در سالهای اخیر نشان می دهد تعداد روزهای ناسالم با شیب تندی در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۵ روز یعنی بیش از یک پنجم سال این خطه در وضعیت ناسالم قرار داشته است، گفت: مساله گرد و غبار بدون تردید یکی از چالش های بزرگ مدیریت استان در آینده نه چندان دور خواهد بود.

وی بر ضرورت اقدام جدی تمامی دستگاه‌های اجرایی مسئول برای مقابله با پدیده گرد و غبار در استان قم تأکید کرد و گفت: تأمین حقابه های زیست محیطی، کاشت نهال در مناطق بحرانی و دیگر اقدامات علمی و نوآورانه، موضوع بسیار مهمی است که در سفر آتی رئیس جمهور محترم تأکید مجدد قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

481559