در سوگ عماد که ستون دانش و دین بود

چه شایسته و مغتنم است در زمان حیات و حضور اینگونه چهره‌ها قدردان حضورشان باشیم وگرنه بعد از سفر به آن جهان شیون و مرثیه هیچ جایگاهی از اعتبار نخواهد داشت.
تصویر در سوگ عماد که ستون دانش و دین بود

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید ابهری در یادداشتی نوشت: در جامعه سوگ زده ما تا کسی زنده و در حیات است ارزش و جایگاه عاطفی وی آشکار نیست بلکه مورد تهاجم و دشنام است. اما به محض آنکه چهره در تیره تراب کشید انواع صفات و حالات کوچک و بزرگ به وی منتسب می گردد.

بیش از ۱۵سال به لحاظ گرایش مشابه علمی و تخصصی در جلسات مختلف سعادت حضور در کنار عماد افروغ را داشتم. دوست یکرنگ و رفیقی باصفا بود. وقتی به ابتکار و پیشنهاد فرهیخته گرانسنگ حجت الاسلام امرودی (مدیر آن زمان در سازمان فرهنگی شهرداری) اعضای دانشگاهی و تجربی در امور خانواده در شورای برنامه‌ریزی و مطالعات خانواده انتخاب شدند شاید یکی از واقعی‌ترین وکاربردی‌ترین نهاد در نوع خود بود و هست.

دکتر افروغ چهره شناخته شده در امور خانواده، دکتر فروتن، دانشمند متواضع جامعه شناسی، دکتر نوربالا با جایگاه علمی کم نظیر و مرحوم دکتر فاطمه رهبر و دکتر مهری سوئیزی از بانوان شاخص مجلس و استوار در خط ولایت که هردو را کرونا از ماگرفت؛ و این ناچیز در این مجموعه قرار گرفتیم.

در اولین جلسه معارفه با ترس از نتایج جلسات به حجت‌الاسلام امرودی عرض کردم استاد این ترکیب نامتجانس به کجا خواهد رسید؟ که جناب ایشان با تبسم وطمانینه علمی مرا دلداری داده و گفتند نتایج شیرینی خواهیم گرفت و واقعا چنین نیز شد.

هرکدام از ما در جهتی از سیاست قرار داشتیم و اما در علاقه و ارادت به مقام معظم رهبری یکدست و همسر و هم جهت بودیم. دفاع از سبک زندگی خانواده اسلامی عماد، نگاه و نظر امام (ره) و رهنمودهای رهبری را اصلی‌ترین ملاک برنامه ریزی می‌دانست و همه ما نیز بر این مسیر استوار بودیم. بدون تملق و تعارف عرض میکنم دیگر برای جامعه علوم انسانی وجامعه‌شناسی بعید است استوانه‌ای مثل افروغ به میدان آید. و چه شایسته و مغتنم است در زمان حیات و حضور اینگونه چهره‌ها قدردان حضورشان باشیم وگرنه بعد از سفر به آن جهان شیون و مرثیه هیچ جایگاهی از اعتبار نخواهد داشت.

منبع: آفتاب یزد

481091