تحلیل تاریخی بر روند رهبری ملت و انقلاب ایران

رهبری حکیمانه و بی بدیل حضرت آیت الله خامنه ای در راستای هدایت و روشنگری آحاد مردم مومن و ولایی ایران را در پیچ های خطرناک تاریخ از دسیسه و توطئه های دشمنان بد سگال انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را به ساحل نجات و پیشرفت، عمران و آبادانی رهنمون ساخت.
تصویر تحلیل تاریخی بر روند رهبری ملت و انقلاب ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، در تعریف و بیان لغوی واژه (انقلاب) در لغت نامه های ادبی و منابع فارسی آمده است، به معنی تغییر و تحول مثبت و سازنده ساختاری هویت و محتوای تمام ابعاد و عرصه های حکمرانی، زیستی و اجتماعی مردم، جامعه، اشتغال و ارتقا شاخص های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و آموزشی از وضع موجود به وضع مطلوب است.

بسیارند کشورها و ملت هایی در جهان که در پی ناکامی ها و سرخوردگی های ملی، تاریخی، نابسامانی های اقتصادی، بی عدالتی ها، فقر، شکاف و فاصله طبقاتی زاید الوصفی که میان عامه مردم و طبقه حاکم و ممتازین کشور و جامعه به شکل ملموس و محسوس بیداد می کند برای رهایی و نجات جان خود، اعاده و احیای غرور ملی از دست رفته شان بر علیه حکمرانان فاسد و وابسته به اردوگاه ها و قدرت های بیگانه و خارجی شوریدند و انقلاب کردند؛ که مصادیق اینگونه رویدادها و انقلاب را می توان به عنوان نمونه از رنسانس و انقلاب فرهنگی فرانسه، انقلاب صنعتی روسیه، انقلاب الجزایر، مصر و لیبی در سده های گذشته نام برد و انقلاب های عدالت خواهانه سال های اخیر در کشورهای غربی تحت عنوان ( بهار عربی) را می توان برشمرد.

البته کالبد شکافی، تجزیه و تحلیل پایگاه و خواست های تاریخی این انقلاب ها و یا اینکه آیا آرمان ها و اهداف اولیه رهبران آن به بار نشست و یا اینکه در میانه راه از مسیر صحیح و سالم خود منحرف شده به شکست انجامید که در حد صله بحث و فحص رفتن این سطور نیست.

اما در ایران با همت و عزم آهنین و اراده پولادین مردم و رهبری حکیمانه معمار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) که اکمال و استمرار حرکت های ضد استعماری و استکباری مردم مومن و مسلمان ایران و نهاد روحانیت از انقلاب میرزای شیرازی و تحریم تنباکو و نهضت مشروط به رهبری شیخ فضل الله نوری بود. امام خمینی با رهبری بی بدیل و بصیر خود توانست بساط ظالمانه رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را در تاریخ ایران برچیند و انقلاب اسلامی را به مردم غیور و شجاع ایران هدیه کند و نسیم آزادی های سیاسی، اجتماعی، احیا و بازسازی اعتبار و پرستیژ سیاسی و غرور ملی آسیب دیده و تحقیر شده توسط حکومت فاسد و وابسته گذشته بار دیگر در سطح منطقه و بین المللی شکوه، مجد و عظمتش را در روابط مناسبات سیاسی و دیپلماتیک بازیافت.

ملت ایران، اکنون بطور بالقوه و بالفعل از ظرفیت و پتانسیل انسانی، منابع عظیم انرژی، نفت، گاز خدادادی و تمامی منابع و معادن زیر زمینی و رو زمینی برای ساخت، توسعه، عمران، آبادانی زندگی و جامعه ملت و کشور، بهره برداری و بهینه نمای و در عمل و اجرا به خود کفایی کامل و تمام عیار برسد.

از دستاوردهای مثال زدنی و مشعشع انقلاب اسلامی قطع زنجیره وابستگی مراکز سیاسی قدرت، همچون دولت،مجلس، نیروهای مسلح، پایگاه های نظامی، دفاعی کشور و نظام آموزش و تعلیم و تربیت و آموزش عالی کشور به قدرت کشورهای خارجی و بیگانگان بوده است.

ملت ایران با استعانت از دم مسیحایی امام خمینی(ره) و وام گیری از قوای محرکه ارزش های الهی، اسلامی و با نهادینه ساختن شعار " ما میتوانیم" علاوه بر تامین و تولید کالاها و اقلام استراتژیک فضایی، صنعتی، معدنی، در مقیاس نیاز داخلی و ملی کشور و تقریبا در تمام صنایع بالادستی و زیر بخشی صنعتی و تولیدی به عنوان یک کشور صادر کننده با کشورهای همجوار و همسایه در منطقه و نیز در جهان به رقابت می پردازد.

نیک می دانیم ما در حکومت فاسد پهلوی به قدری به نظام سلطه بویژه امپریالیسم و آمریکا وابسته بودیم که برای انتخابات وکلا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ملی باید لیست وکلای واجد الشرایط صلاحیت را توسط شخص شاه تقدیم سفیر ایالات متحده آمریکا در تهران میشد؛ تا شخص سفیر لیست اسامی وکلا را تایید نماید.

زمانی که دکتر مصدق در کوران ملی شدن صنعت نفت ایران خواستار همراهی مجلسیان‌ وقت صف ملی شدن صنعت نفت می شود که متاسفانه پاسخ رئیس مجلس آن وقت در مخالفت با تقاضای دکتر مصدق می گوید، ایرانیان توان دانش ساختن آفتابه را ندارند؟؟!!

اکنون دانشمندان و دانشگاهیان نخبه ایران علوم و دانش هوا فضا را به تسخیر صنعت خود در آورده و در علوم هسته ای و دانش نانو جزو مدعیان و تنها معدود کشورهایی هستند که در این عرصه و صنعت حرفی برای گفتن دارند.

ما اکنون از نظر رشد و توسعه فضای علمی و نظام آموزش عالی کشور و در حالیکه در رژیم گذشته نسبت تعداد هئیت علمی و استاد به دانشجو، ۵ هزار دانشجو در مقابل یک استاد وجود داشت و بعد از انقلاب اسلامی این نسبت به نرم جهانی ۵۰ دانشجو به یک استاد کاهش یافته و به نعمت استقلال علمی و آموزشی دیت یافته ایم.

در حال حاضر سالانه بیش از یکصد هزار دانشجو جذب دانشگاه ها می شوند و سالانه ۱۲ میلیون دانش آموز لازم التعلیم تحت پوشش آموزش دولتی و رایگان قرار می گیرند؛ همچنین پوشش شبکه های بهداشت، درمان و مراکز پزشکی در دورافتاده ترین و محروم ترین قراء و مناطق کشور از خدمتت نظام سلامت و درمانی بهره مند هستند. به اعتراف سازمان بهداشت جهانی در ۱۴ دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامی سن امید به زندگی در بین ایرانیان از شاخص ۵۰ سال به ۷۰ سال افزایش داشته است.

اکنون در عرصه دفاعی، نظامی و امنیتی، ایران بزرگترین بازیگر و قدرت برتر نظامی و دفاعی منطقه و جهان است و تمام استراتژیست ها و صاحب نظران سیاست دفاعی دنیا به این جایگاه ممتاز ایران اعتراف دارند؛ و در زمان رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بعد از رحلت جانگداز حضرت امام (ره) راه و آرمان های ظلم ستیزی و مبارزه بی امان آن رادمرد تاریخ با مشی جهان خوارگی استکبار بویژه آمریکای پلید استمرار یافت.

اینک آرایش و اعتبار سیاسی، اقتصادی، نظامی و نیز دیگر روابط تجاری و دیپلماتیک ایران در جهان در نزد سازمان های بین المللی درخشش و بالندگی دوچندان یافت. رهبری حکیمانه و بی بدیل حضرت آیت الله خامنه ای در راستای هدایت و روشنگری آحاد مردم مومن و ولایی ایران را در پیچ های خطرناک تاریخ از دسیسه و توطئه های دشمنان بد سگال انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را به ساحل نجات و پیشرفت، عمران و آبادانی رهنمون ساخت. رهبر فرزانه ایران همواره در راه صعب و پر سنگلاخ نیل به استقلال علمی، فرهنگی، اقتصادی و خودکفایی تمام عیار کشور و نیز تئوریزه کردن فرهنگ مقاومت در داخل و بین ملت های منطقه، هیچ گاه خم به ابرو نیاورد و همواره از نخبگان، دانشمندان، جامعه نخبگانی و جوانان ایرانی که در سودای پرواز جهت ساختن تمدن با شکوه اسلامی هستند، تمام قد حمایت و پشتیبانی کردند؛ تا جایی که ایشان برای تبیین و نمایش این باور و اعتماد می فرمایند: تا من نفس دارم از دانشمندان جوان ایرانی حمایت خواهم کرد.

نویسنده: ساراپیرانه

انتهای پیام/

327218