صادرات و ترویج صنایع‌دستی در خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از تشکیل کارگروه توسعه، ترویج، بازاریابی و صادرات صنایع‌دستی طی اردیبهشت‌ ماه در استان خبر داد.
تصویر صادرات و ترویج صنایع‌دستی در خراسان شمالی

به گزارش سایت خبری پرسون، علی مستوفیان با اشاره به دیدار با استاندار خراسان شمالی همراه با فعالان این حوزه در استان، اظهار کرد: فرش و صنایع‌دستی یکی از موضوعات مهم در بحث اقتصاد خانوار استان اللخصوص زنان سرپرست خانواده و زندانیان به شمار می‌رود که با برنامه‌ریزی در بحث بازاریابی و صادرات می‌توان به این مهم دست یافت.

به گفته وی، استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: در نوروز امسال استان خراسان شمالی به‌عنوان ۱۰ استان اول به‌ عنوان مقصد میانی شناخته شد و طی آن ایام شاهد بیشترین آمار اقامت مسافران و زائران در استان بودیم که نشان‌دهنده وجود ظرفیت‌های مناسب برای توسعه گردشگری در استان است.

وی تاکید کرد: برنامه‌های معرفی و توسعه‌ای از جمله دعوت آژانس‌ها و راهنمایان گردشگری کشور سبب تداوم اقدامات و ایجاد شرایط مطلوب برای افزایش ماندگاری مسافران و زائران در سال جاری خواهد شد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت گردشگری در خراسان شمالی، گفت: برای رونق گردشگری این استان باید اقدامات منسجم تبلیغی انجام شود و همواره ظرفیت های این استان در نمایشگاه های خارجی و داخلی حضوری فعال داشته باشد.

استاندارادامه داد: همچنین باید بیش از پیش از توانمندی راهنمایان گردشگری بهره گیری شود و آموزش هدفمند آنها با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه گردشگری ظرفیت مغفول مانده خراسان شمالی است، گفت: سالانه ۱۵ میلیون زائر از این استان شماشرق کشور عبور می‌کنند اما آن گونه که باید از ظرفیت گردشگری آن بهره ای برده نشده است.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: این استان ظرفیت های ویژه همچون اسب اصیل ترکمن و قالیچه های دورو دارد که با معرفی بهتر آن می توان رونقی به گردشگری استان بخشید.

وی با اشاره به استقبال گردشگران از سیاه چادرهای عشایر، گفت: این طرح فرصتی مناسبت برای معرفی جاذبه های گردشگری استان بویژه در زمینه عشایری بود که در محورهای مختلف استان نصب و راه اندازی شد.

منبع: ایسنا

480389