پیش‌بینی جالب مربی لیگ برتری: پرسپولیس قهرمان می‌شود

رضا پرکاس سرمربی سابق صنعت نفت آبادان معتقد است امسال پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد.
تصویر پیش‌بینی جالب مربی لیگ برتری: پرسپولیس قهرمان می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا پرکاس سرمربی سابق صنعت نفت آبادان در خصوص قهرمان این فصل لیگ برتر صحبت کرد.

لیگ ایران را پیگیری می‌کنید؟

صددرصد. من به خاطر آبادان و تیم‌های دیگر که ممکن است پیشنهاد بدهند لیگ را همیشه پیگیری می‌کنم. نه تنها لیگ ایران بلکه لیگ هر کشوری که در آن کار کردم و حتی عربستان که سال ۲۰۱۶ به من پیشنهاد داد را تا الان پیگیری می‌کنم. لیگ ایران و آلمان هم که اینجا هستم جای خود دارد. چون ممکن است پیشنهاد بدهند و باید آمادگی داشته باشیم. زیاد ریز نیستم در تیم‌ها اما در کل لیگ‌های حاشیه خلیج‌فارس، آسیای میانه و شرق را می‌شناسم.

صنعت‌نفت آبادان هفته گذشته یک برد مهم به دست آورد و حالا شرایط نسبتاً بهتری پیدا کرده.

ببینید یک سری مسائل پیش آمد که باعث قطع همکاری من با این تیم شد. در حالی که تیم‌های دیگر فرصت بیشتری به کادرفنی می‌دادند. مثلاً نساجی ۱۱ هفته ۳ امتیاز گرفت. پیکان بعد از هفته‌ها، یک برد آورد یا حتی نفت مسجدسلیمان در ۱۸ بازی کلا ۴ تا مساوی کسب کرد. با وجود این به سرمربی آنها فرصت بیشتری داده شد. مهاجری در مسجدسلیمان باخت‌های ۵ بر صفر و ۴ بر صفر داشت اما باز هم به او فرصت دادند اما در آبادان تصمیمات نامناسب بود. وقتی هم بستر مناسب نباشد جدایی باید انجام شود. صنعت‌نفت هفته گذشته از موقعیت استفاده کرد و یک بازی ۶ امتیازی را برد. در این شرایط دیگر کیفیت بازی مهم نیست و امتیاز اهمیت دارد اما اینکه تیم ضعیف بسته شده این‌طور نیست. تیمی که با نفرات من برنده شد حتماً خوب است. بعد از من کریمی آمد که فقط یک مساوی کسب کرد. تاوارس هم جلوی نساجی با نفرات من برنده شد و همه گفتند چه مربی خوبی است اما در ۱۰ بازی فقط ۳ امتیاز گرفت. الان تیم نتیجه می‌گیرد می‌گویند صرفاً به خاطر ویسی است و توانایی کادرفنی اما وقتی می‌بازد می‌گویند تیم خوب نیست. اینکه باخت به قبل برگردد و برد برای الان باشد بهانه است و باید جا بیفتد که این‌طور نیست. اینها جملاتی است که سال‌ها در فوتبال ایران طوطی‌وار تکرار می‌شود.

فکر می‌کنید صنعت‌نفت در لیگ برتر بماند؟

من از اول هم گفتم پتانسیل و کیفیت صنعت‌نفت مثل ۷، ۸ تیم دیگر است و مثلاً می‌تواند مقابل پیکان ببرد یا ببازد. مقابل نساجی و ذوب‌آهن هم به همین شکل اما مقابل استقلال نمی‌توان گفت می‌برد. این ۳ بازی را گفتم می‌برد یا می‌بازد چون کیفیت و پتانسیل مشابه دارند. به هر حال قلباً دوست دارم صنعت‌نفت در لیگ برتر بماند اما منطق می‌گوید کار سختی دارند.

البته اگر کمیته انضباطی رأی بازی با مسجدسلیمان و بازی هوادار- مس را بدهد شرایط بهتر می‌شود.

فعلا که این شکایت رد شده و به استیناف رفته که باید دید چه می‌شود اما اگر به هفته‌های آخر برسد و مثلاً فاصله ۵ امتیاز باشد آن ۳ امتیاز دیگر فایده ندارد. اگر شکایت درست است الان باید رأی بدهند که انگیزه داشته باشند. البته صنعت‌نفت در ۲ بازی آینده کار مهمی دارد که اگر ببرد باید منتظر لغزش مس کرمان باشد. بازی با استقلال سخت است چون مدعی قهرمانی است اما در کل همچنان شانس دارد.

فکر می‌کنید از بین تیم‌های استقلال، پرسپولیس و صنعت‌نفت کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی دارد؟

پرسپولیس.

پس پرسپولیسی هستید!

من همیشه طرفدار تیمی هستم که در آن حضور دارم و مربیگری می‌کنم. فوتبال را فوتبالی نگاه می‌کنم اما استقلال ۲ بازی سخت دارد که این مسأله باعث می‌شود شانس پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی بیشتر شود.

منبع: ایلنا

480304