حدود ۱۳۰ هزار نفر سومین نماز جمعه ماه رمضان را در مسجدالاقصی ادا کردند

حدود ۱۳۰ هزار نفر در سومین جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی نماز اقامه کردند.
تصویر حدود ۱۳۰ هزار نفر سومین نماز جمعه ماه رمضان را در مسجدالاقصی ادا کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، اداره اوقاف اسلامی قدس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۱۳۰ هزار نفر سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجدالاقصی در قدس اشغالی اقامه کردند.

این در حالی است که هفته گذشته حدود ۲۵۰ هزار نمازگزار دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجدالاقصی هفته گذشته ادا کرده بودند.

نظامیان اسرائیل امروز هزاران فلسطینی ساکن کرانه باختری اشغالی را به بهانه "عدم برخورداری از مجوز" از ورودی‌های شهر قدس بازگرداندند و تنها صدها نفر از فلسطینیان اهالی کرانه باختری امروز توانستند وارد قدس شوند.

نیروهای امنیتی اسرائیل برای نمازگزاران کرانه باختری که برای ادای فریضه دینی نماز جمعه به مسجدالاقصی می روند، محدودیت سنی گذاشته و از ورود مردان زیر ۵۵ سال به این مسجد جلوگیری می‌کنند، اما برای خانم‌ها محدودیت خاصی وجود ندارد.

امروز تدابیر شدید امنیتی در شهر قدس اتخاذ شده و ۲۳۰۰ نفر از نیروهای پلیس اسرائیل در ورودی‌های منطقه قدیمی و محوطه مسجدالاقصی مستقر شدند.

گفتنی است ده‌ها هزار فلسطینی در ماه مبارک رمضان به ویژه روزهای جمعه برای عبادت در مسجدالاقصی به شهر قدس می‌روند.

نظامیان اسرائیل طی چند سال اخیر تنها برای اهالی منطقه قدیمی قدس اشغالی که مسجدالاقصی در آن واقع شده است، اجازه ورود به این مسجد را می‌دهد اما از ورود فلسطینیان اهالی کرانه باختری و نوار غزه ممانعت می‌کنند.

479853