بازطراحی دوره‌های تحصیلی باید انجام شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: دستگاه تعلیم و تربیت بیشتر از هر چیزی نیاز به بازطراحی دوره‌های تحصیلی دارد.
تصویر بازطراحی دوره‌های تحصیلی باید انجام شود

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود امانی‌طهرانی در رابطه با بازطراحی دوره‌های تحصیلی اظهار کرد: در حال حاضر ما به بازطراحی دوره‌های تحصیلی بیش از هر چیز دیگری محتاجیم. ضرورت این کار باید در اولویت قرار گیرد و خوشبختانه شاهد هستیم که ریاست فعلی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به این موضوع معتقد هستند و به صورت بی‌وقفه نسبت به این موضوع در حال سعی و تلاش هستند هر چند انجام بازطراحی دوره‌ها کاری بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: پیام اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این است که باید مأموریت آموزشی و پرورشی را به روشنی بشناسیم و این مأموریت در دوره‌های تحصیلی پیاده‌سازی شود. باید آگاه بود که تدریس هیچ‌یک از مقاطع و پایه‌های تحصیلی امر سوری و فیزیکی نیست، بلکه یک امر محتوایی جدی در راستای پیاده‌سازی مأموریت آموزشی و پرورشی مورد تأکید سند تحول بنیادین است، در نتیجه دوره‌های تحصیلی مطابق با مأموریت مورد تأکید باید طراحی شوند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه بازطراحی دوره‌های تحصیلی یکی از اصلی‌ترین نیازهای حال حاضر نظام تعلیم و تربیت است، گفت: از جمله کارهایی که باید صورت گیرد این است که یک برنامه درسی مبتنی بر دوره‌های تحصیلی به‌وجود آید. در شرایط فعلی سه سال اول دوره ابتدایی و دوره متوسطه دوم نیازمند بررسی بیشتری هستند و پس از آن به تبع دوره اول ابتدایی باید به سراغ ادامه پایه‌ها رفت. همچنین باید به سهم رشد تمام ساحتی به صورت متعادل و متوازن در این دوره پرداخته شود.

امانی‌طهرانی در پایان خاطرنشان کرد: نقطه شروع آموزش و پرورش متعالی برنامه درسی با کیفیت، معلم خوب و تمرکز نظام سنجش بر سنجیدن معیارها و محورهای مختلف آموزشی در طی زمان‌های مختلف است.

منبع: مهر

479576