توضیحات مجری تحویل سال درباره حاشیه‌های «پنج ستاره»

گفت و گو با مصطفی امامی مجری ویژه‌برنامه سال تحویل «پنج ستاره» در ادامه آمده است.
تصویر توضیحات مجری تحویل سال درباره حاشیه‌های «پنج ستاره»

به گزارش سایت خبری پرسون، مصطفی امامی درباره حاشیه‌های حضور ایرج ملکی در برنامه سال تحویل گفت: از چند منظر می شود به این قضیه نگاه کرد. اخیرا یک عده می‌خواهند به تلویزیون حمله کنند و از هر فضایی برای حمله استفاده می کنند. اگر روی حضور اینفلوئنسرها و چهره های فضای مجازی در تلویزیون نقد داریم باید همیشه نقد داشته باشیم. در ۱۵ سال گذشته احسان علیخانی، موفق ترین چهره تلویزیونی بوده است. او یک سال کچلیک (امیرعباس) را به برنامه «ماه عسل» آورد. در برنامه جوکر نمایش خانگی همه یک بار ستاره برنامه وی ایرج ملکی بود. ما هم شب اول برنامه ایرج ملکی را آوردیم و بدون این که مسخره‌اش کنیم، خواستیم کارهایی کند که لبخند بر روی لب مردم بیاورد. کل این بخش هم ۱۵ دقیقه بوده است.

من که جزو جوان‌ها حساب می‌شوم کی باید رشد کنم؟ کی باید آزمون و خطا کنم؟ من بدون هیچ ارتباطی به تلویزیون آمده ام. وقتی می‌خواهیم آدم‌ها را تخریب کنیم به این هم فکر کنیم که شاید طرف یک زحمتی برای کارش کشیده باشد

وی با تاکید بر این که در سال های قبل هم این اتفاق افتاده است اظهار داشت: همان شب در کنار ایرج ملکی، حسام نواب صفوی و فرزاد فرخ را هم داشتیم. این طوری نبود که برای مهمان دست ما خالی باشد. ما از اقشار مختلف هنری و اجتماعی و ورزشی مهمان آوردیم و سعی کردیم گفت‌وگوهای مختلفی با آنها داشته باشیم و لحظه های خوشمزه ای خلق کنیم.

قبل برنامه صفحه توییترم را بستم

امامی درباره بازخوردهای برنامه «پنج ستاره» در فضای مجازی توضیح داد: من دو روز مانده به برنامه صفحه توییترم را بستم و تازه دیروز باز کردم. چون یک حرف هایی آدم می‌شنود که انرژی منفی می گیرد. من از سال ۸۹ در تلویزیون در موقعیت های مختلف دارم کار می کنم. امسال سومین سال تحویلی بود که به لطف خدا پشت سر هم اجرا کردم. از طرف دیگر من کارم را در تلویزیون به عنوان برنامه‌ساز شروع کردم و در کارنامه‌ام کارگردانی برنامه‌های مختلفی از جمله ویژه‌برنامه های شب یلدا و سال تحویل در سال‌های مختلف هم وجود دارد. این یعنی من با فضای این جنس برنامه‌ها بیگانه نیستم. همه این‌ها را گفتم که متوجه شوید من برای امروزم زحمت کشیدم و این طور نبوده که یهویی بیایم.

وی افزود: من که جزو جوان‌ها حساب می‌شوم کی باید رشد کنم؟ کی باید آزمون و خطا کنم؟ من بدون هیچ ارتباطی به تلویزیون آمده‌ام. وقتی می‌خواهیم آدم‌ها را تخریب کنیم به این هم فکر کنیم که شاید طرف یک زحمتی برای کارش کشیده باشد.

در ماجرای ابوالفضل پورعرب من مقصر نبودم

این مجری با اشاره به حاشیه‌ای که در برنامه شب یلدای سال گذشته با حضور ابوالفضل پورعرب پیش آمد بیان کرد: فضای رسانه‌ای برای من خیلی عجیب است. طرف زحمت نمی‌کشد برود همان بخش وایرال شده استاد پورعرب را ببیند. سامان گوران و ابوالفضل پورعرب هر دو مهمان برنامه بودند و بین این دو نفر چالش ایجاد شد. اتفاقی که ممکن است در تمام دنیا بیفتد. وظیفه من به عنوان مجری چه بود؟ غیر از این بود که باید فضا را آرام می کردم و برنامه را به ریل معمول خود برمی گرداندم؟ آیا من کاری غیر از این کردم؟ واقعا برایم عجیب است که در فضای مجازی تیتر زدند: توهین مجری به پورعرب.

فضای رسانه‌ای برای من خیلی عجیب است. طرف زحمت نمی‌کشد برود همان بخش وایرال شده استاد پورعرب را ببیند

امامی درباره ویژگی‌های مثبت برنامه سال تحویل «پنج ستاره» شبکه پنج توضیح داد: اجرای دو نفره با خانم لواسانی برای من تجربه متفاوت و مثبتی بود. فکر می‌کنم فضای گرمی را هم به برنامه بخشید و آن طور که از بازخوردهای برنامه مشخص است ظاهرا توانسته‌ایم مکمل خوبی برای همدیگر باشیم. دکور برنامه پنج ستاره خوش رنگ و لعاب بود که جا دارد از خانم حاتمی بابت زحمات‌شان برای دکور یاد کنم. ما پول بی‌حساب و کتاب برای دعوت مهمان‌ها خرج نکردیم. هر مهمانی که به برنامه ما آمد حضورش یک منطقی داشت و در کنار هر مهمان چهره، یک نماینده از مردم هم قرار دادیم. در مجموع یک برنامه بی ادعا داشتیم و سعی کردیم کارمان را به درستی انجام بدهیم. مهمان های اجتماعی ما بیشتر از سلبریتی‌ها بودند. هم نخبه علمی در جمع مهمان‌های ما بود و هم رکورد دار رانندگی با پراید. با عمو بیوک که قهرمان رالی بود هم صحبت کردیم. پدر شهید هم افتخار داد و به برنامه ما آمد.

اجرای دو نفره برای من تجربه خوبی بود

وی درباره اجرای دو نفره‌اش با مژده لواسانی توضیح داد: من تا حالا چنین تجربه ای نداشتم که دو مجری روی آنتن فقط به هم کمک کنند. هیچ لحظه ای نبود که ما بخواهیم از هم دلخور شویم یا به قول معروف حال همدیگر را بگیریم. اکثر مجری‌ها به خاطر حاشیه‌هایی که اجرای دو نفره می تواند به همراه داشته باشد، معمولا از این موضوع فراری هستند. ولی اجرا با خانم لواسانی برای من تجربه خوبی بود.

امامی تاکید کرد: هر مجری که در تلویزیون اجرا می‌کند، در کنار استعدادش نیاز به مدیری دارد که حامی باشد و نقش پدرانه را ایفا کند. همه مجری‌هایی که ستاره شدند، این حامی را داشتند. من هم این شانس را داشتم که یک مدیر حامی داشته باشم. آقای اشناب، مدیر شبکه پنج در روزهای بسیار سختی که من داشتم پشت من را خالی نکردند و حامی بودند. جا دارد که از ایشان تشکر کنم.

گفتنی است: «پنج ستاره» عنوان ویژه برنامه تحویل سال شبکه تهران بود که به مدت سه شب با اجرای مشترک مصطفی امامی و مژده لواسانی روی آنتن رفت.

این برنامه به تهیه کنندگی فرهاد مختاری شنبه و یکشنبه (۲۷ و ۲۸ اسفند) از ساعت ۲۰ تا ۲۴ و روز دوشنبه (۲۹ اسفند) از ساعت ۱۶ تا ۲ بامداد سه شنبه تماشایی شد.

479256