چرا مهران رجبی مجری برنامه های سال تحویل تلویزیون نیست؟

همه ساله صداوسیما تلاش می‌کند تا برای جذب مردم از مجریان مشهور استفاده کند، اما امسال ظاهرا برخی از این مجریان رغبتی برای پذیرش نداشتند و از مجریانی استفاده خواهد کرد که یا نزدیکی فکری به جریان اصولگرایی دارند و یا در دهه 60 شهرت زیادی داشتند و پس از آن دیگر نشانی از آنها نبود.
تصویر چرا مهران رجبی مجری برنامه های سال تحویل تلویزیون نیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، دلیل عدم پذیرش حضور برخی مجریان مشهور در برنامه‌های نوروزی مشخص نیست. در فهرست اعلامی خبری از احسان علیخانی، علی ضیا و رضا رشیدپور و .. نیست و نکته قابل تامل اینجاست که خبری از مهران رجبی هم نیست. او پای ثابت برنامه‌‌های تلویزیونی است و به‌عنوان مهمان در برنامه‌‌های مختلف حضور دارد اما عجیب است که اکنون نیست.

نواصولگرایان هم مجری هستند

چندان دور از انتظار نبود که نام بشیر حسینی در لیست مجریان نوروزی باشد. بشیر حسینی که فارغ‌التحصیل دانشگاه امام‌صادق(ع) است و به‌واسطه علی فروغی به‌صحنه آمد، به‌عنوان داور «عصرجدید» به چهره‎‌ای شناخته‌شده تبدیل شد و مورد حمایت طیف دلواپس اصولگرایان است .

حامد سلطانی، مجری دیگر نوروز است. او دانش آموخته رشته گرافیک است که از همکاری با واحد فرهنگی آستان قدس شروع کرد سپس به‌عنوان فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به سرعت رشد کرد. در زمان دولت روحانی با برنامه اینستاگرامی «گپ آمد» سعی داشت از مسیر سوال از مسئولان وقت مورد توجه قرار گیرد که چندان موفق ظاهر نشد. این مجری مرداد 1401 دو ماه بعد از فوت همسر و فرزندش با اجرای ویژه برنامه محرمی «حسینیه معلی» به عرصه مجری گری بازگشت. بسیاری بشیر حسینی و حامد سلطانی را دارای دیدگاه‌های مشابه می‌دانند.

مصطفی امامی، مجری دیگری است که روز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ویژه برنامه «هیوا» در حرم امام‌حسین(ع) مراسم ازدواج خود با خانم ریحانه افشار را برگزار کرد. خبرگزاری «تسنیم» در گزارشی با حمله به این مجری جوان، اجرای او را رفتارهای خارج از عرف و اصطلاحا زرد عنوان کرد و از مدیریت تلویزیون خواست مجریان مستعد آموزش دیده روی آنتن بروند.

تنها یک زن

شبکه دو تنها شبکه‌ای است که برای اجرای سال تحویل از یک مجری زن بهره می‌برد. المیرا شریفی‌مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی ترکیب مجریان این شبکه هستند. وحیدرونقی داماد ابراهیم حاتمی‌کیاست که مجری‌گری برنامه‌های نوروزی را برعهده دارد. وحید رونقی متولد ۲۶ آبان ۱۳۶۳ تهیه کننده، برنامه‌ساز، دوبلور، گوینده و مجری رادیو و تلویزیون است.

مجید یحیایی نیز در برنامه «صبحانه ایرانی» با المیرا شریفی‌مقدم همکاری داشته است. او بیشتر برنامه‌های ورزشی را اجرا می‌کند و اجرای «مردم‌نگار» و «تهران ورزشی» را در کارنامه دارد. اقبال واحدی سال‌های طولانی مجری برنامهٔ «صبح بخیر ایران» به‌همراه محمدرحمان نظام اسلامی بوده‌است . سال‌ها بود که مانند قبل شاهد حضور پررنگ او در صداوسیما نبودیم و حضورش به عنوان مجری نوروزی جالب بود.

صداوسیما و نقدپذیری؟

روز گذشته رئیس صداوسیما در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا نقدهایی که در حال حاضر از سوی برنامه‌سازان قدیمی مطرح می‌شود را می‌پذیرد یا برعکس گمان می‌کند این نقدها بیشتر تسویه حسابی در برابر نداشتن آنتن است؟ اظهارکرد: ما به همه نقدهای منصفانه احترام می‌گذاریم و از همه فعالان و افرادی که منصفانه و واقع‌بینانه رسانه ملی را نقد می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنیم. پیمان جبلی در ادامه با تاکید بر ایجاد فضای گفت‌وگو و تعامل در صداوسیما، عنوان کرد: امیدواریم در فضای گفت‌وگو و تعاملی که با نخبگان در سازمان صداوسیما ایجاد شده، بتوانیم به این نقدها تا آنجا که واقع‌بینانه و منصفانه است، عمل کنیم. رئیس سازمان صداوسیما در عین حال در پاسخ به این پرسش ایسنا که مهم‌ترین اتفاقی که قصد دارد در سال ۱۴۰۲ در سازمان صداوسیما رقم بزند، چیست؟ توضیح داد: مهم‌ترین اقدام‌مان در یک جمله ادامه عمل به سند تحول با شناخت نسبی است که از آسیب‌ها و چالش‌های اجرای سند تحول در سال ۱۴۰۱ پیدا کردیم. امیدواریم با در نظر داشتن این آسیب‌ها بتوانیم قدم بلندتری را در اجرای سند تحول صداوسیما برداریم.

منبع: آرمان ملی

467201