هشدار کولاک برف در ۲۰ استان

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، استان‌های تحت تاثیر کولاک برف، کاهش دمای شدید، بارش برف، باران و خیزش گردوخاک در پی هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی را اعلام کرد.

تصویر هشدار کولاک برف در ۲۰ استان

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق محمودی با اشاره به هشدار سطح نارنجی شماره ۵ سازمان هواشناسی اظهار کرد: بر اساس این هشدار شاهد کولاک برف از روز جمعه تا شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین) در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز، گیلان، مازندران، تهران، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، خراسان شمالی، سمنان، گلستان و خراسان رضوی خواهیم بود.

وی همچنین درباره استان‌هایی که تحت تاثیر کاهش دمای شدید از جمعه تا یکشنبه (۱۱ تا ۱۳ فروردین) خواهند بود نیز توضیح داد: شمال غرب و شمال شرق کشور همچنین استان‌های سمنان، گیلان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران تحت تاثیر این کاهش دما خواهند بود.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: بارش شدید و رگباری باران و بارش برف در مناطق سردسیر نیز از جمعه تا شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین) در گیلان، مازندران، کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدان، قزوین، البرز، تهران و مازندران پیش‌بینی شده است.

محمودی در پایان با اشاره به استان‌های تحت تاثیر وزش باد شدید و خیزش گردوخاک از جمعه تا شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین) اظهار کرد: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، قم، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، مرکزی، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان تحت تاثیر این وضعیت جوی خواهند بود.

478889