تاثیر بارش برف سنگین بر پروازها

بارش برف سنگین در روز یکشنبه موجب تاخیر در برخی از پروازها شد.
تصویر تاثیر بارش برف سنگین بر پروازها

به گزارش سایت خبری پرسون، بارش برف سنگین در روز یکشنبه تعدادی از پروازها را با تاخیر مواجه کرد و پروازهای دو شهر هم لغو شدند، ازاین رو مسافران باید قبل از حرکت به سمت فرودگاه، اطلاعات پروازی خود را بررسی کنند.بارش برف و باران در بیشتر استان‌های کشور، برنامه سفرهای هوایی را با تغییراتی مواجه کرد. مشاهده اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد و بررسی پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه حاکی از آن است که تعداد قابل توجهی از پروازها با تاخیر مواجه شدند. همچنین پروازهای این فرودگاه به مقصد فرودگاه‌های کرمانشاه و خوی لغو شد.

علی‌اصغر باریکانی -مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران- درباره علت این تاخیرها به ایسنا گفت: چند سالی است که تشخیص کافی بودن میزان دید، و تصمیم‌گیری برای نشست و برخاست هواپیما از طریق سازمان هواپیمایی به‌عنوان نهاد حاکمیتی به ایرلاین‌ها واگذار شده است.

وی درباره شرایط فرودگاه مهرآباد توضیح داد: در حال حاضر تمامی شرایط برای نشست و برخاست پروازها در فرودگاه مهرآباد برقرار است و میزان دید هم ۱۱۰۰ متر و کاملا کافی است و پروازها انجام می‌شود؛ البته این شرایط برای زمان فعلی است و پروازهای بعدی را شرایط جوی تعیین می‌کند.

باریکانی با تاکید بر اینکه همه فرودگاه‌های کشور عملیاتی است، افزود: اگرچه فرودگاه کرمانشاه هم کاملا عملیاتی است، اما در ساعات گذشته پروازهای این فرودگاه به‌علت بدی آب و هوا و به تصمیم خلبان، برگشت خوردند. همچنین با توجه به حرکت سامانه بارشی به شرق کشور، احتمال دارد وضعیت فرودگاه مشهد هم به این صورت دربیاید بنابراین مسافران حتما باید قبل از عزیمت به سمت تمامی فرودگاه‌ها با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند.

باریکانی پیش از این با بیان اینکه به‌دلیل وضعیت جوی احتمال تاخیر و لغو در پروازها وجود دارد، گفته بود: از مسافران درخواست می‌کنیم قبل از عزیمت به فرودگاه حتما با ۱۹۹ تماس بگیرند و از وضعیت پروازها مطلع شوند، زیرا به‌دلیل بارش سنگین، احتمال تاخیر یا لغو پروازها وجود دارد.

همچنین جواد صالحی -مدیرکل دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) - به ایسنا گفته بود: به مسافران توصیه می‌شود قبل از عزیمنت به فرودگاه از طریق سایت فرودگاهی شهر امام خمینی به آدرس ikac.ir و بخش اطلاعات پرواز یا ۵۱۰۰۱۱۸ در ارتباط باشند و شرایط پروازی را سوال کنند و البته ما هم هرچه تغییر در وضعیت پروازها باشد، اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

منبع:ایسنا

462433