همجنسگرایان اعدام می‌شوند + جزئیات

اوگاندا مجازات های سنگین و قاطعانه برای برخورد با همجنسگرایان در نظر گرفت.
تصویر همجنسگرایان اعدام می‌شوند + جزئیات

به گزارش سایت خبری پرسون، پارلمان اوگاندا با تصویب قانونی در برخی موارد برای همجنس‌گرایی مجازات اعدام و حبس بلندمدت تصویب کرد که این اقدام با مخالفت سازمان ملل و اتحادیه اروپا همراه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان اوگاندا به‌تازگی با اکثریت آرا قانونی علیه همجنس‌گرایی تصویب کرده که در برخی موارد آن، برای مرتکبان مجازات اعدام در نظر گرفته شده است.

بنابر گزارش روزنامه اوگاندایی «نیوویژن»، در این قانون آمده که در موارد «همجنس‌گرایی تشدیدشده» قاضی می‌تواند حکم اعدام صادر کند. این اصطلاح حقوقی برای توصیف مواردی به کار می‌رود که در آن بدون رضایت یا با اکراه، کودک، افراد دارای معلولیت ذهنی یا جسمی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گیرند.

در این قانون، برای مشارکت دادن افراد کم‌سن‌و‌سال ۲۰ سال زندان و برای متجاوز اصلی ۱۴ سال زندان در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، افرادی نیز که در همجنس‌گرایی و زمینه‌سازی برای آن نقش داشته‌ باشند، به ۱۰ سال زندان و پدران و مادرانی که به فرزندان خود اجازه چنین کاری دهند، به ۳ سال زندان محکوم خواهند شد.

قانونگذاران اوگاندایی علت تصویب این لایحه را نگرانی از آینده مردم عنوان کرده‌اند. دادگاه قانون اساسی اوگاندا در سال ۲۰۱۴ نیز قوانین سخت‌گیرانه‌ای در خصوص همجنس‌گرایی تصویب کرد.

سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا هر یک در بیانیه‌ای جداگانه اقدام پارلمان اوگندا در تصویب این قانون را محکوم و مخالفت خود را با آن ابراز داشتند.

منبع:فارس

478426