اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم حول محور علی لاریجانی به اجماع می رسند؟

در گزارش تحلیلی ویژه نامه نوروزی سازندگی از احتمال به اجماع رسیدن اصلاح طلبان حول علی لاریجانی در انتخابات مجلس دوازدهم خبر داده شده است و بنابر این گزارش، البته این در صورتی رخ خواهد داد که چهره های اصلاح طلبان همانند دوره های اخیر، توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شوند.
تصویر اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم حول محور علی لاریجانی به اجماع می رسند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، در گزارش تحلیلی ویژه نامه نوروزی سازندگی ، به موضوع انتخابات پیش رو و طیف اصلاح طلب پرداخته شده که بخشهایی از آن بدین شرح است:

* دو پیش بینی درباره وضعیت و تصمیمات اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دوازدهم مشهود است. نخست در شرایطی است که رد صلاحیت چهره های اصلاح طلب در تمامی سطوح رخ دهد و حتی نیروهای میانه رو نیز که در حد فاصله اصلاح طلبی و اصولگرایی قرار دارند، از فیلتر شورای نگهبان عبور نکنند.

* در این شرایط اصلاح طلبان یا باید با لیستی از اسامی تازه ، وارد دور رقابت شوند یا انتخابات را تحریم کنند.

* اصلاح طلبان ممکن است در صورت وقوع برخی رخدادهاد، بتوانند تجربه سال ۹۲ و ۹۶ در انتخابات ریاست جمهوری را داشته باشند به خصوص که چهره هایی از قطعیت علی لاریجانی یا طیف او در انتخابات میگویند. در این شرایط ممکن است اصلاح طلبان بتوانند حول محور علی لاریجانی به اجماع برسند که البته در همین شرایط هم پیش بینی درباره تصمیم نهایی طیف اتحاد ملت در جبهه اصلاحات چندان آسان به نظر نمیرسد.

* تا اینجای کار دفتر علی لاریجانی خبر ورود او به عرصه انتخابات را بارها تکذیب کرده ، از این جهت در ظاهر امر، به نظر میرسد این سناریو برای اصلح طلبان محتمل نباشد . با این وجود فرامخوش نکنیم که علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم نیز تاکید داشت که کاندیدا نمیشود که این اتفاق رخ داد.

* منوچهر متکی رییس خانه احزاب نیز اخیرا گفته از فعالیت های علی لاریجانی برای انتخابات مجلس دوازدهم اطلاع دارد اما مشخص نیست که خود او نیز وارد این عرصه میشود یا خیر.

478339