مسافرگیری در ۵ ایستگاه جدید مترو از فردا آغاز می شود

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: پذیرش مسافر در ۴ ایستگاه جدید در خط ۶ و ایستگاه دادمان در خط ۷ از فردا یکشنبه 28 اسفندماه آغاز می شود.
تصویر مسافرگیری در ۵ ایستگاه جدید مترو از فردا آغاز می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود درستی با بیان اینکه مراسم افتتاح ۵ ایستگاه مترو امروز (شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱) با حضور رئیس‌جمهور و شهردار تهران برگزار شد گفت: پذیرش مسافر در ایستگاه دادمان در خط ۷ مترو و ایستگاه‌های میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، بوستان لاله و کارگر در خط ۶ مترو از فردا یکشنبه ۲۸ اسفندماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴ ایستگاه بهره‌برداری‌شده در خط ۶ مترو قرار دارد افزود: این خط تاکنون با ۱۳ ایستگاه در قالب ۱۷ کیلومتر مسیر به مسافران مترو پایتخت سرویس‌دهی می‌کرد و حالا با افتتاح ۴ ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، بوستان لاله و کارگر، عملاً ۱۷ ایستگاه و ۲۷ کیلومتر مسیر از محدوده دولت‌آباد تا بزرگراه شهید ستاری به‌صورت یکپارچه در خدمت مسافران شهر زیرزمینی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: با بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید در خط ۶ امکان دسترسی راحت مسافران این خط به سایر خطوط در ۵ ایستگاه تقاطعی شامل ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر با خط یک، ایستگاه میدان امام حسین (ع) با خط ۲، ایستگاه میدان حضرت ولی‌عصر (عج) با خط ۳، ایستگاه میدان شهدا با خط ۴ و ایستگاه دانشگاه تربیت‌مدرس با خط ۷ فراهم شد.

درستی در ادامه با بیان اینکه با بهره‌برداری از ایستگاه دادمان در خط ۷ متروی تهران دسترسی شهروندان و مسافران مترو به شمال غرب پایتخت تسهیل شد افزود: با افتتاح این ایستگاه، خط هفت مترو با ۲۳ کیلومتر و ۲۰ ایستگاه در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

وی در خصوص نحوه سرویس‌دهی در این ایستگاه‌ها گفت: ساعت فعالیت ایستگاه‌های جدید همانند تمام ایستگاه‌های خطوط درون‌شهری از ساعت ۵:۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۲ است و فاصله حرکت قطارها در خط شش ۱۵ دقیقه و در خط هفت ۱۲ دقیقه یکبار است.

امروز مجموع طول خطوط بهره‌برداری‌شده در مترو تهران به ۲۶۹ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها به ۱۴۹ ایستگاه رسید.

منبع: مهر

468016