افتتاح استودیوی خاطره ساز تلویزیون با پخش HD

آیین افتتاحیه «استودیو صبا» شبکه یک با پخش HD آغاز شد.
تصویر افتتاح استودیوی خاطره ساز تلویزیون با پخش HD

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، آیین افتتاح استودیو صبا شبکه یک با پخشHD با حضور معاون سیما، میثم مرادی بیناباج مدیر شبکه یک، فرشید بهجت محمدی قائم مقام معاونت توسعه و فناوری صداوسیما، جواد اسناوندی مدیرتولید و فنی شبکه یک و جمعی دیگر از مدیران شبکه برگزار شد.

این استودیو که پیش از این سالیان متمادی با پخش SD فعالیت داشته و برنامه های قدیمی سازمان نظیر «صبح بخیر ایران» در این استودیو روی آنتن می رفت، مدتی در دست بازسازی و تبدیل به شرایط پخش HD بوده است و اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است.

محسن برمهانی، معاون سیما در این مراسم گفت: همکاران معاونت سیما و شبکه یک دست به دست هم داده اند تا کاری عملیاتی و جهادی شکل بگیرد که جای تقدیر دارد و البته در دوره تحول، انتظار همین است.

وی اظهار کرد: یادی می کنیم از کسانی که در استودیو صبا بودند و در عرصه فرهنگ و رسانه خدمت کردند و یادشان در اینجا باقی است. این استودیو ظرفیتی است که به رسانه ملی اضافه شده و موجب تقویت آنتن خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به پخش برنامه «ایران امروز» از این محل گفت: این برنامه فضای جذابی دارد، این نوع برنامه ها با این فرم و ریتم و بیان مسائل باید بیشتر هم شود.

معاون سیما در پایان با اشاره به دکور برنامه «کاریکارتون» تصریح کرد: ان شاءالله این اقدام شبکه یک، نقطه آغازین تحول در برنامه های دیگر هم شود تا شاهد فرم های جدید برای بیان پیام ها و مسائل باشیم.

مرادی بیناباج، مدیر شبکه یک سیما هم گفت: ما از این استودیو و این فضا خاطرات بسیار داریم و یکی از دغدغه های شبکه، HD شدن این استودیو بود که با عزم مدیریت تولید وفنی شبکه یک، اینجا را به مدار تولید و برنامه سازی مجدد برگرداندیم.

وی در ادامه بیان کرد: توسعه و تکمیل استودیوی تپه صبا از ابتدای حضور بنده در شبکه مطرح شد و ما هم همراهی کردیم؛ صد البته همراهی و کمک همکاران معاونت فنی سازمان مدیریت سابق و کنونی این معاونت جناب شریفی و همکاران شان در بخش فنی، موجب به نتیجه رسیدن این پروژه سنگین شد.

مدیرشبکه یک همچنین اظهار کرد: برنامه «ایران امروز» از دو ماه گذشته در اینجا شکل گرفت؛ در رژی موقت روی آنتن رفت و آغاز تحول در شبکه یک سیما برنامه «ایران امروز» است. این برنامه ماموریت های سه گانه سازمان یعنی عدالت گستری و هویت محوری و پیشرفت را دنبال می کند.

او خاطرنشان کرد: ان شاءالله تحول شکل گرفته در توسعه زیرساخت ها در حوزه محتوایی و برنامه سازی هم ادامه پیدا کند. طرح توسعه ای برای تپه صبا پیش بینی شده که نیازمند همراهی معاونت فنی و معاونت سیماست.

در ادامه فرشید بهجت محمدی، قائم مقام معاونت توسعه و فناوری ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی همکارانش گفت: در برنامه های توسعه ای به لحاظ سیگنال رسانی و فیبرنوری دستمان بسیار باز است.

این مراسم با غرس درختان محوطه استودیو تپه صبا با نام شهیدان به پایان رسید.

467756