جواد عزتی به تلویزیون می‌آید

شبکه نمایش همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس ۸ فیلم سینمایی آماده پخش کرده است.

تصویر جواد عزتی به تلویزیون می‌آید

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، فیلم‌های سینمایی «دیده بان»، «دوئل»، «سرزمین خورشید»، «از کرخه تا راین»، «یدو»، «لیلی با من است»، «اخراجی‌ها» و «تنگه ابوقریب» از جمعه، ۳۱ شهریور تا جمعه ۷ مهر روی آنتن می‌روند.

فیلم سینمایی «دیده بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا جمعه، ۳۱ شهریور ساعت ۱۹ پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید: ارتباط خط کمین با نیروهای خودی توسط دشمن قطع شده و احتمال سقوط منطقه بسیار زیاد است. مقابله و مقاومت نیروها در مقابل دشمن نیازمند حضور دیده بان جهت هدایت آتش سنگین است. عارفی برای پیوستن به خط کمین و دیده بانی باید از مسیری عبور کند که زیر آتش شدید دشمن عراقی قرار دارد و...

مهرداد سلیمانی، علیرضا حیدری، غلامرضا علی‌اکبری، اصغر پورهاجریان، اسماعیل سلطانیان و سعید جوانشیر در فیلم سینمایی «دیده بان» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «دوئل» به کارگردانی احمدرضا درویش شنبه، ۱ مهر ماه ساعت ۱۹ پخش می‌شود.

داستان این فیلم درباره زینال است که پس از بازگشت از اسارت خاطرات گذشته اش را مرور می کند. با شروع جنگ و آغاز حمله عراقی ها، او که همسرش هانیه را از دست داده، به همراه یحیی یک گروه مقاومت محلی را سازماندهی می کند. پس از حمله بی امان هواپیماها به جمعیت آواره‌ای که درصدد عزیمت از منطقه جنگی هستند و انفجار قطار و تخریب ایستگاه راه‌آهن، سلیمه از زینال قول می‌گیرد که همسرش یحیی را سالم به او برگرداند و...

سعید راد، پژمان بازغی، پریوش نظریه، انوشیروان ارجمند، پرویز پرستویی و هدیه تهرانی در فیلم سینمایی «دوئل» ایفای نقش کرده اند.

«سرزمین خورشید» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی احمدرضا درویش محصول سال ۱۳۷۵ یکشنبه، ۲ مهر ساعت ۱۹ روی آنتن می رود.

داستان فیلم در سال های ابتدای هجوم عراقی ها به کشورمان شکل می گیرد. در آغاز جنگ تحمیلی، بیمارستانی در خرمشهر به محاصره دشمن در می آید. نیروهای داوطلب بسیجی با یک جیپ غنیمت گرفته شده و یک لندرور قصد دارند مجروحان را با یک آمبولانس از محاصره نجات دهند. آمبولانس در مواجهه با تانک های عراقی از حرکت باز می ماند و سرنشینان مجروح آمبولانس فرار می کنند. گروه مهاجر که دکتر کسری و یک امدادگر به نام هانیه در میان آنهاست، برای نجات خود باید از موانع زیادی عبور کنند و...

در فیلم «سرزمین خورشید» خسرو شکیبایی، گلچهره سجادیه، سعید پور صمیمی، محمود پاک نیت، محمد مشاک، محسن زهتاب، فخر الدین صدیق شریف، یوسف جوکار، شهین ثمری، هنگامه فرازمند به ایفای نقش می پردازند.

فیلم «از کرخه تا راین» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا محصول ۱۳۷۱ دوشنبه، ۳ مهر ساعت ۱۹ پخش می شود. در این فیلم هما روستا، علی دهکردی، صادق صفایی، اصغر نقی زاده و پرویز شیخ طادی به هنرمندی پرداخته‌اند.

داستان این فیلم درباره مجروح جنگی به نام سعید که بر اثر بمب های شیمیایی نابینا شده به همراه گروهی از همرزمانش برای معالجه به آلمان اعزام می شود. لیلا خواهر سعید که سال هاست در آلمان با شوهر آلمانی و پسرشان یوناس (یونس) زندگی می کند، سعید را در آسایشگاه می بیند... د.

فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری سه شنبه، ۴ مهر ساعت ۱۹ نمایش داده می شود. ستاره پسیانی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنش و اکبر اودود، برخی از بازیگران این فیلم سینمایی‌ هستند.

داستان «یدو» در ماه‌های نخست جنگ تحمیلی رخ می‌دهد. بسیاری از خانواده‌ها مهاجرت می‌کنند اما مادر یدو تصمیم دیگری می‌گیرد. او معتقد به ماندن و مبارزه کردن است و هربار بهانه‌ای جدید برای این تصمیم خود دارد. یدو تلاش دارد تا مادرش را راضی به ترک آبادان کند اما در این میان دلبسته‌ کسی می‌شود...

فیلم سینمایی «لیلی با من است» به کارگردانی کمال تبریزی چهارشنبه، ۵ مهر ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان این فیلم درباره صادق مشکینی، فیلمبردار تلویزیون است که از جبهه و جنگ بسیار می‌ترسد. وی برای اینکه بتواند از صندوق تلویزیون وام بگیرد تا خانه نیمه‌ساخته‌اش را تکمیل کند، باید برای فیلمبرداری فیلمی مستند از اسرای عراقی به منطقه جنگی برود. صادق شبانه وصیتی تنظیم می‌کند و فردا صبح به‌همراه کمالی عازم منطقه می‌شود و ...

پرویز پرستویی، محمود عزیزی و ... بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۱» به کارگردانی «مسعود ده نمکی»، پنجشنبه، ۶ مهر ساعت ۱۹ روی آنتن می رود.

این فیلم در مورد مجید سوزوکی، فرد شرور محله است که عاشق دختر میرزا که معتمد محله است، شده. میرزا خانواده ای مذهبی هستند. وی سعی می کند که خود را موجه نشان دهد ولی هربار مشکلی پیش می آید که خانواده دختر متوجه دروغگویی مجید می شوند. مجید که به تازگی از زندان آزاد شده تصمیم می گیرد به جبهه برود و این بار نمی تواند کلکی سوار کند و باید واقعا عمل کند او با عده ای اراذل و اوباش که دوستان وی هستند به جبهه می رود... د.

اکبر عبدی، محمدرضا شریفی نیا، امین حیایی، کامبیز دیرباز و ارژنگ امیرفضلی در فیلم سینمایی «اخراجی ها ۱» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی جمعه، ۷ مهر ماه ساعت ۱۹ پخش می‌شود. هنرمندانی همچون جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، امیر جدیدی، مرحوم علی سلیمانی و مهدی پاکدل در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

«تنگه ابوقریب» روایتی از دفاع گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث برای عبور از تنگه راهبردی ابوقُرَیب و حمله به فَکّه و شرهانی در روزهای پایانیِ جنگ است. عراقی‌ها باید از سد یک پایگاه که شکل تنگه است عبور کنند که...

520929