آموزش کاشت سبزه با تخم کدو

اگر می خواهید بدانید با تخم کدو چگونه می شود سبزه کاشت با ما در این گزارش همراه شوید.
تصویر آموزش کاشت سبزه با تخم کدو

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از نشانه های حیات دوباره، سبزه عید است و کاشتن آن در عید نوروز و گذاشتن در سفره هفت سین یکی از دغدغه های مهم خانم های خانه دار است.

تخم کدو به عنوان یکی از بذر‌های بدون لعاب و سخت محسوب می‌شود برای اینکه سبزه عید را با این بذر بکارید بایستی تخم‌ها را تقریباً ۴۸ ساعت بخیسانید و در طول این ۴۸ ساعت آب آن را دو بار عوض کنید.

پس از ۴۸ ساعت بذر‌هایی را که خیس خورده اند را در داخل یک کیسه نخی ریخته و آن‌ها را درون یک آبکش گذاشته تا آب اضافه آن گرفته شود. سپس در طول روز به تعداد دوبار کیسه نخی را باز کرده و به دانه‌ها آب دهید و هر بار که آبیاری کردید جابجا کنید تا به اندازه کافی نور و رطوبت به تمام قسمت‌های بذر برسد.

حدود ۳ الی ۴ روز زمان نیاز است تا بعد‌ها شروع به جوانه زدن بکنند زمانی که به این مرحله رسیدند اقدام به ریختن آن‌ها در کف یک سینی بکنید، اما توجه داشته باشید که ضخامت زیادی نداشته و روی هم انباشته نشوند.

زمانی که دانه‌های جوانه زده را کف سینی پهن کردید روی آن یک لایه سلفون کشیده و سپس چند سوراخ روی آن ایجاد کنید.

یکی، دو روز اول سبزه را در محیطی قرار دهید که گرم و پرنور باشد و روزانه به تعداد سه بار اقدام به آب پاشی با اسپری بکنید.

پس از گذشت دو روز پوشش سلفونی را که روی سبزه کشیده بودید برداشته و بدون کوچکترین جابجایی سبزه را در همان محیط نگه دارید و روزانه ۲ مرتبه آن‌ها را سیراب کنید.

روز بعد سبزه را از آن محیط خارج کرده و به مدت چند ساعت زیر آفتاب ملایم زمستانی بگذارید و به هنگام شب مجدد به داخل خانه بیاورید و یا این که در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

منبع: سرگرمی روز

466957