پشت‌پرده دیدارهای اپوزیسیون با آتش‌بیار معرکه‌های ایران

دیدارهای متعدد چهره های مشهور ضدانقلاب با برنارد لوی این روزها حسابی خبرساز شده است.
تصویر پشت‌پرده دیدارهای اپوزیسیون با آتش‌بیار معرکه‌های ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، برنارد لوی را می‌توان نماد سازمان اطلاعات فرانسه دانست؛ او شهوت بالایی برای حضور در جنگ‌های داخلی و منطقه‌ای دارد، جنگ‌هایی که تعداد قابل توجهی از آن به تجزیه کشورها ختم شده است.

روز ۱۲ اسفند تصویری منتشر شد که گلشیفته فراهانی به دیدار برنارد لوی رفته است. روز ۸ آبان نیز مصی علینژاد نزد او رفته بود. اپوزیسیون درحالی با این صهیونیست فرانسوی دیدار می‌کنند که او معتقد است فاشیسم در ژنتیک ایرانی‌ها حک شده است! لوی در مصاحبه با فاکس نیوز (Fox News) مدعی شد که نام کشورمان با هدایت و در خواست سفیر هیتلر در تهران (دوران رضا شاه) از پرشیا به ایران تغییر داده شد و گونه‌ای از برادری میان ایرانی‌ها و نازی‌ها وجود دارد.

برنارد هانری لِوی (BHL) سال ۱۹۴۸ میلادی در منطقه ساحلی بنی صاف (Béni Saf) الجزایر به دنیا آمد. او سال‌های اولیه زندگی خود را در مراکش گذراند. لوی سال ۱۹۵۸ به همراه خانواده به فرانسه مهاجرت کرد و رشته فلسفه را در دانشگاه «École Normale Supérieure» فرانسه گذراند. او از جمله بنیانگذاران جنبش به اصطلاح «فیلسوفان جدید» بود. این گروه از فیلسوفان در دهه ۱۹۷۰ میلادی تحت تاثیر نوشته‌های «سولژنیتسین» روس تبار از مکتب مارکسیسم جدا شدند.

برنارد لوی خود را «فیلسوفِ مبارز» می‌داند.[3] او در سال ۱۹۶۷ میلادی به فلسطین اشغالی رفت. وقتی برنارد لوی به پاریس بازگشت، جنگ اعراب - اسرائیل در ژوئن ۱۹۶۷ (خرداد ۱۳۴۶) آغاز شد. لوی بلافاصله به کنسولگری رژیم در پاریس رفت تا به عنوان داوطلب به جبهه ارتش صهیونیستی علیه ارتش متحد اعراب ملحق شود.[4] امّا این جنگ فقط ۶ روز طول کشید و اسرائیل توانست ارتش متحد اعراب را منهدم کند. منطقه غزه مصر، کرانه باختری اردن، بلندی‌های جولان سوریه و شبعا لبنان ضمیمه قلمروی رژیم شد.

لوی همواره در رفت و آمد به فلسطین اشغالی است. سال ۱۹۸۲ میلادی جنگ اول لبنان - اسرائیل را برای روزنامه لوموند پوشش می‌داد. جنگی که حزب الله طی آن در لبنان تشکیل شد. در سال ۲۰۰۶ نیز به چشم دید که چگونه حزب الله به رهبری سیّد حسن نصرالله با کمک نیروی قدس به فرماندهی سردار سلیمانی توانست ماشین جنگی رژیم صهونیستی را برای اولین بار در تاریخ منهدم کند.لوی در سال ۲۰۱۰ از سوی نشریه اسرائیلی جروزالم پست، چهل و پنجمین چهره پرنفوذ یهودی در جهان معرفی شد.

لوی را می‌توان نماد سازمان اطلاعات فرانسه دانست؛ شهوت بالایی برای حضور در جنگ‌های داخلی و منطقه‌ای دارد. جنگ‌هایی که تعداد قابل توجهی از آن به تجزیه کشورها ختم شده است. تلفات عجیبی نیز پشت سر می‌گذارد. به نقل از شبکه جهانی BBC انگلیس، قریب به ۳ میلیون نفر ماجرای جدایی پاکستان شرقی و تشکیل کشور بنگلادش کشته شدند.[6] لوی در زمره اولین واحد نظامی ارتش هندوستان بود که وارد داکا (پایتخت فعلی بنگلادش) شد.

البته پروژه‌های میدانی او لزوماً به موفقیت نرسیده است. ماجرای تجزیه کردستان عراق و تجزیه شرق فرات سوریه از جمله این مصادیق است که در مصاف با محور مقاومت ناکام ماندند.

جنگ داخلی پاکستان و حمله هندوستان (۱۹۷۱ میلادی)، جنگ داخلی آنگولا میان متحدان شوروی و متحدان آمریکا (۱۹۷۵ میلادی)، جنگ داخلی افغانستان و حمله شوروی (۱۹۸۱ میلادی)، جنگ داخلی لبنان و حمله اسرائیل (۱۹۸۲ میلادی)، جنگ داخلی اتیوپی (۱۹۸۶ میلادی)، جنگ بوسنی (۱۹۹۲ میلادی)، جنگ داخلی سودان (۲۰۰۱ میلادی)، جنگ گرجستان و روسیه (۲۰۰۸ میلادی)، جنگ لیبی (۲۰۱۱ میلادی)، کودتای اوکراین (۲۰۱۴ میلادی)، جدایی طلبی اقلیم کردستان عراق (۲۰۱۷ میلادی) و جنگ اوکراین و روسیه در سال ۲۰۲۲ میلادی از جمله نقاط حضور برنارد لوی طی بیش از نیم قرن گذشته است. او علاقه مادام العمری به ایجاد درگیری در مناطق مسلمان نشین و ایجاد نوعی ائتلاف از صلیبیون علیه بلاد اسلامی دارد.

تاثیر او در اتخاذ راهبرد فرانسه (یکی از قدرت‌های حاضر در پیمان ناتو) در فاجعه لیبی نمایان شد. برنارد لوی مارس ۲۰۱۱ به بنغازی رفت و در اتاق جنگ شورشیان لیبیایی حضور یافت. وقتی به پاریس بازگشت، با رئیس جمهور وقت فرانسه ملاقات کرد و گفت که سرنگونی قذافی تنها راه حل لیبی است.

لوی نقش اصلی در اقناع سازی سارکوزی برای اجرای ایده حمله هوایی به لیبی ایفاء کرد. تصمیمی که «کامرون» نخست وزیر وقت انگلیس و سپس «اوباما» رئیس جمهور وقت آمریکا نیز آن را در دستور کار قرار دادند. نتیجه این شد که اکنون لیبی تحت کنترل کلکسیونی از گروه‌های مسلّح است و بدترین وضعیت خود را بعد از جنگ جهانی سپری می‌کند. لوی شدیداً دنبال مشتاق بود که میان سوریه و لیبی مشابهت سازی کند و سرنوشت قذافی را برای اسد رقم بزند که به دلیل وجود متحدان دمشق در سوریه نتوانست.

برنارد لوی پس از فتوای ارتداد سلمان رشدی در زمره اولین افرادی بود که از آن مرتد پشتیبانی کرد. رشدی در سال ۱۹۹۲ برای اولین بار به کمک برنارد لوی توانست پس از فتوای ارتداد در انظار عمومی حضور پیدا کند. در جریان کودتای موسوی در سال ۱۳۸۸ نیز ضد دولت وقت کشورمان فعال بود.[8]

لوی اکنون مدیر (President) سازمان موسوم به عدالت برای کردها (JFK) است. رئیس هیئت مدیره (Chairman) سازمان مذکور نیز توماس کاپلانِ یهودی است. کاپلان از حامیان مالی نهاد تروریستی اتحاد علیه ایران هسته‌ای (UANI) است که مانع دسترسی مردم ایران به واکسن کرونا شد. سازمان عدالت برای کردها (JFK) واسطه دیدار مصی علینژاد با مکرون بود.

حال این سوال وجود دارد که دلیل دیدار فراهانی و علینژاد با برنارد لوی چیست؟ لوی قرار است چه گره‌ای از کار اپوزیسیون باز کند؟ جز اینکه این گزاره را تقویت می‌‌کند که اپوزیسیون بخشی از پازل بلوک غرب علیه ایران است؟ «ایندیپندنت فارسی» وابسته به عربستان درباره لوی نوشت:

«برنارد لوی وقتی از ایران سخن می‌گوید منظورش جمهوری اسلامی نیست، بلکه ایران را در بستر تاریخی آن می‌بیند و در کتاب مشهورش «امپراتوری و پنج پادشاه» مدعی می‌شود که حتی نام «ایران» بنا به روحیات «نژادپرستانه» رضاشاه و در توافق او با آلمان نازی بر این کشور نهاده شد.»[9]

موجودیت ایران، هدف اصلی تاریکخانه پشت برنارد لوی است و عقاید گلشیفته فراهانی درباره منطقه ما نیز با این پازل ضدایرانی هم راستاست. فراهانی معتقد است: «وقتی در خاورمیانه به دنیا آمده‌اید انگار در کثافت متولد شده‌اید. شما در منطقه‌ای به دنیا آمدید که به ریشه‌هایتان متصل هستید، ریشه‌هایی که شیطانی است». فراهانی ماهیت این منطقه را بدین گونه شرح می‌دهد: «دنیا این منطقه را نیاز دارد تا بدی‌ها را به آن نسبت دهد، تا برای آن منطقه اسلحه بسازد و ارتش‌ها را برای آن تجهیز کند تا جنگ ایجاد کند.»

در جریان تجمعات خارج از کشور نیز شاهد هستیم پرچم‌ها اغلب متعلق به یکی از جریانات تجزیه طلب است. تجمع ۳۰ مهر برلین اولین رژه علنی این تروریست‌های تجزیه طلب بود. بیش از ۱۶ پرچم در این تجمع مقابل پرچم ایران بلند شد!

در نمونه‌ای دیگر؛ شبکه سعودی «ایران اینترنشنال» تجمع بروکسل مقابل شورای اروپا را پوشش می‌داد. مزدور-خبرنگار سعودی برای حفظ شکل کار هم موفق نشد در کادری قرار بگیرد که پرچم تجزیه طلبان نباشد. در ثانیه ۴۰ فیلم زیر اصلاً اثری از ایران در تصویر نمی‌بینید. فیلم را ببینید:

شیرین عبادی در یک مصاحبه تلویزیونی صراحتاً گفت: «در ایران آینده گروه های تجزیه طلب می توانند فعالیت سیاسی کنند و رفراندوم تجزیه مناطق خودشان را برگزار کنند!»

اسماعیلیون که در نشست جرج تاون همراه با پهلوی و مصی علینژاد شرکت کرده بود و با مصی علینژاد تور اروپاگردی برای انقلاب رفته بود، نوشته است: ترس تجزیه ایران را از کنار بگذاریم!

یکی از حاضرین در نماز جمعه اهل سنت مسجد مکّی زاهدان (روز ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ) مقابل چشم عبدالحمید پرچم جدایی طلبان بلوچستان را برافراشت. پس از پخش فیلم دفتر عبدالحمید بیانیه‌ای داد و گفت که آن فرد نفوذی بوده است.

«ناصر عزیز» عضو گروه تجزیه طلب «حرکة النضال العربی لتحریر الأحواز» از خوزستان و بلوچستان به عنوان سرزمین‌های اشغال شده توسط ایران یاد کرد و گفت: «سرزمین‌های اهواز و بلوچستان توسط ایران اشغال شده(!) و این حق ما است تا با استفاده از سلاح با حکومت اشغالگر مقابله و دست آن را از منابع اقتصادی خاک خود کوتاه کنیم.»

عبارت ضدنظام غلط است. اپوزیسیون نظام به صورت شفاف ضد موجودیت ایران هستند و جمهوری اسلامی حافظ این موجودیت است.

منبع:farsnews

466293