رئیس موسسه جهاد تبیین غدیر:

مهم‌ترین مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب، مردم و جوانان هستند

حجت الاسلام والمسلمین سید رضی علم الهدی گفت: مهم‌ترین مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری مرقوم کردند مردم و جوانان هستند، علت نیز آن است که بارزترین مشخصه ماندگاری انقلاب اسلامی همراهی با انقلاب و پیروی از منویات امامین انقلاب است، امروز بخشی از این وظیفه خطیر دفاع از انقلاب بر دوش مردم قرار دارد
تصویر مهم‌ترین مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب، مردم و جوانان هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس موسسه جهاد تبیین غدیر گفت: مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین فرمایشاتی داشتند و در آن برای مردم و جوانان انقلابی نکاتی را فرمودند؛ در کنار تلاش‌های مسئولین و متولیان و کارگزاران نظام که مشغول انجام وظیفه ذاتی خود هستند مردم انقلاب اسلامی و به ویژه جوانان هستند که در مقابل طوفان تبلیغاتی دشمن صف کشیدند و سنگر درست کردند تا از آرمان‌ها دفاع کنند.

رئیس قرارگاه جهادی گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: مخاطب بیانیه گام دوم نیز مردم هستند چون نوک پیکان دشمنی‌های استکبار به سمت مردم است و می‌خواهند در دل‌های مردم تشکیک ایجاد کرده، ناامیدی را تزریق و بی‌اعتمادی را به نسل جوان القا کنند لذا مقام معظم رهبری با بیانیه گام دوم انقلاب می‌خواهند بگویند که انقلاب از کجا شروع شده و چه دستاوردهایی داریم و نگاه امیدوارانه به آینده را به مردم القا کنند.

اولین برخورد ما با بیانیه گام دوم انقلاب فهم بیانیه است

وی تأکید کرد، اولین برخورد ما با بیانیه گام دوم انقلاب فهم بیانیه است و باید به فهم مشترک برسیم و این موضوع برای مردم تبیین شود که بیانیه گام دوم و هفت موضوعی که رهبری معظم انقلاب به آن اشاره کردند و عرصه نقش‌آفرینی که تبیین کردند راهگشاست، اگر برای تک تک وظایف کارگروه اجرایی تعریف شود قابل اجراست.

ایشان تصریح کرد، بیانیه گام دوم، نقشه راه چهل ساله دوم انقلاب است و به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهد؛ باید در این حوزه کار بیشتری انجام شود، کارهای علمی و پژوهشی زیادی شده است اما باید آثار آن را در کف جامعه مشاهده کنیم، علی‌رغم تلاش‌های هزاران شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های بی‌شمار دشمن که نقاط ضعف را بزرگ و نقاط قوت را تضعیف می‌کنند، آحاد مردم جامعه باید اهمیت این موضوع را احساس کند تا مقابل این جریان رسانه‌ای بایستیم.

ایشان افزودند، اصولاً پیشرفت همه‌جانبه علاوه بر تلاش مدیران به مشارکت فعال مردم نیاز دارد چراکه کار و تلاش و فعالیت آحاد مردم در شکل‌گیری وضعیت کلان کشور تأثیرگذار است در حالی که خیلی‌ها عکس آن را تصور می‌کنند یعنی سبک اقتصادی و فرهنگی تک‌تک مردم شکل‌دهنده وضعیت کلان کشور است لذا مقام‌معظم رهبری در موارد متعددی مانند انتخاب مسئولان در سطح اقتصادی و فرهنگی، سبک زندگی، بهره‌وری و پرهیز از اسراف، تأکید بر ضرورت مصرف کالاهای داخلی و اجتناب از مصرف کالاهای خارجی مردم را خطاب قرار می‌دهند.

رئیس همایش جهادتبیین گام دوم انقلاب در آستانه روز جوان افزود، «جوان» موتور محرک جامعه است در این ۴4 سال هر کجا که کار را به نسل جوان سپردیم ثمره مثبت آن را مشاهده کردیم، از پیروزی انقلاب تا هشت سال دفاع مقدس حضور جوانان را شاهد بودیم و اکثر فرماندهان دفاع مقدس و رزمندگان غالباً از قشر جوان بودند، در جهاد علمی فعالیت نخبگان جوان و انقلابی هسته‌ای، نظامی و پزشکی نیز مشهود است.

وی افزود، تأکید مقام معظم رهبری بر جوانان این است که جوان یک نیروی محرک و عنصر سازنده، پرانرژی، با پشتکار و امیدوار به آینده است و روی این امر تأکید دارند؛ چون مقابله با تهدیدات دشمن علیه ما امروز یک همت مضاعف، شور و شوق خاص خود را می‌طلبد و حتماً باید روحیه جوانی وجود داشته باشد؛ به ندرت پیش می‌آید که روحیه جوانی در میان، مسن‌ها باشد، نمونه چنین فردی سردار سلیمانی است، شهید سلیمانی با بیش از ۶۰ سال سن مانند یک جوان در همه عرصه‌ها تلاش ‌کرد.

علم الهدی اشاره کرد، یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی و پایه انقلاب روی این موضوع بنا شده است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند این عصر، عصر تقابل تاریخی اسلام و استکبار است اگر این موضوع را درست فهم کنیم قابل مشاهده است که در دنیای امروز دوقطبی اسلام و غرب شکل گرفته است و ما داعیه‌دار تمدن اسلام‌ هستیم.

وی تصریح کرد، لازمه این کار اصلاح سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی است؛ امام علی (ع) می‌فرمایند بهترین تفریح کار است در حالی که باور اغلب ما ان است که بهترین کار تفریح است. اگر بتوانیم ذهن‌ها را به سمتی سوق بدهیم و به فرماش امام علی (ع) ملکه ذهن همگان شود سرعت فوق‌العاده‌ای در پیشرفت پیدا خواهیم کرد.

مهم‌ترین موضوع بیانیه گام دوم انقلاب «قوی شدن» است

ایشان افزود، «قوی شدن» یک گزاره قرآنی است و خداوند در بسیاری از سوره‌های قرآن کریم خطاب به رسول می‌گوید باید در مقابل کفار و دشمنان قوی شوی. هر کجا دست را جلوی استکبار دراز کردیم شکست خوردیم، هرکجا روی توانمندی‌های خود تکیه کردیم و قوی شدیم، توانستیم به موفقیت برسیم.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین موضوع بیانیه گام دوم انقلاب «قوی شدن» است، اشاره می‌کند: امروز باید قوی شویم؛ مقام معظم رهبری می‌گویند امروز باید در عرصه‌های نظامی، سیاست و اقتصاد قوی شویم و برای رسیدن به قله‌هایی که انقلاب برای ما ترسیم کرده است لاجرم باید به سمت قوی شدن برویم؛ اگر گاهی دشمن نرمش و گشایش موقت ایجاد می‌کنند در راستای اهداف ظالمانه خودشان است و می‌خواهند انقلاب را مهار و موتور انقلاب را کند کنند و باید بدانیم در مقطعی قرار داریم که آمریکا به عنوان ابرقدرت دنیا مدت‌هاست که مسیر افول خود را طی می‌کند و به سمت سقوط پیش می‌رود تا جایی که حتی احتمال تجزیه آمریکا نیز در رسانه‌های آمریکا مطرح شده است.

وی اضافه می‌کند: اقتصاد جهانی از غرب به شرق در حال انتقال است، جهان به سرعت به سمت چند قطبی شدن پیش می‌رود. استراتژیست‌های دوست و دشمن اتفاق نظر دارند که قطب بزرگ اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی ایران رو به شکل‌گیری است و رژیم صهیونیستی دیر یا زود مضمحل خواهد شد و ۲۰ سال آینده را نخواهد دید.

ایشان افزود، مردم باید این ظرفیت را در خود ایجاد کنند تا بتوانند این تغییر و تحول را سرعت بخشیده و هم ایران را از تهدیدات دور کرده و از فرصت‌های پیش‌آمده نهایت استفاده را ببرند. امروز به جایی رسیدیم که دشمن فکر آن را نمی‌کرد امروز موج اسلام‌خواهی در اروپا و آمریکا شکل گرفته و رو به افزایش است بنابراین هراس در دل دشمن افتاده، ما برای رسیدن به قله‌هایی که قرار است انقلاب در ۴۰ سال دوم فتح کند نقشه راه لازم داریم، نقشه راه ما شناخت گذشته، درک واقعیات موجود و انطباق با آرمان‌های آینده است و ازجمله این نقشه راه می‌توانیم به بیانیه گام دوم اشاره کنیم.

رئیس موسسه جهاد تبیین غدیر افزود، جهاد تبیین برای پیاده‌سازی گام دوم انقلاب ضرورت دارد و مقام معظم رهبری روی آن تأکید ویژه دارند؛ رسانه‌ها نیز می‌توانند نقش قابل‌توجهی در تبیین و روشنگری داشته باشند و حلقه واسط بین مردم و بیانیه باشند تا مردم به واقعیات موجود پی ببرند و در مقابل موج رسانه‌ای دشمن موج فرهنگی مثبت ایجاد شود.

در همین راستا همایش جهاد تبیین گام‌ دوم‌ انقلاب، طی دو روز و در روزهای چهاردهم و پانزدهم اسفند ماه با حضور دبیران استانی و اندیشمندان و فرهیختگان و دعوت از برخی مقامات ارشد کشور، در اردوگاه شهید باهنر در تهران برگزار می گردد و باید بیش از گذشته برای تبیین گام دوم انقلاب تلاش کنیم و ضروری می باشد همه قشرهای مردمی و حاکمیتی در جامعه به میدان بیایند و این مفهوم را برای مردم جامعه تبیین کنند و برای همین منظور مقام معظم رهبری بر «جهاد تبیین» تأکید فرمودند.

465911