کاشت ۱۰ میلیون نهال در قزوین تا ۴ سال آینده

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: باتوجه به شرایط جوی قزوین و چالش آلودگی هوا، استان قزوین نیاز دارد تا ۴ سال آینده ۱۰ میلیون اصله نهال کشت شود.
تصویر کاشت ۱۰ میلیون نهال در قزوین تا ۴ سال آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن قاسم‌زاده اظهار کرد: درخت و درختکاری جایگاه خاصی در فرهنگ ایرانی دارد و با توجه به توسعه پیشرفت شهرها و همچنین افزایش دی‌اکسیدکربن اهمیت وجودی درختکاری بیش از پیش شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط جوی قزوین و چالش آلودگی هوا، استان قزوین نیاز دارد تا چهار سال آینده ۱۰ میلیون نهال کشت شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین افزود: همچنین برای سال جاری مقرر شده تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در استان قزوین کاشت شود.

وی ادامه داد: کاشت مردمی یک میلیارد اصله درخت به دستور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در کشور آغاز شده و اکنون تولید نهال‌های با همکاری و مشارکت اجتماعی گسترده آغاز شده است.

قاسم زاده افزود: با اداره محیط زیست استان هماهنگ شده تا سهم ۱۰ درصدی شرکت‌های بخش خصوصی برای کاشت درختان در قالب این طرح را دستور کار خود قرار دهد.

وی در پایان گفت: کاشت و تولید نهال یک مشارکت اجتماعی است که باتوجه به وضعیت آب و هوای استان باید بسیار مهم شمرده شود و تمام دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خصوصی که خود آلاینده هستند، خود را موظف به کاشت نهال کنند.

منبع: ایسنا

464491