هتلی لوکس برای شکنجه زندانی‌های سیاسی!

یک سازمان حقوق بشری اطلاعاتی از شکنجه زندانیان سیاسی در هتل کارلتون عربستان افشا کرد.
تصویر هتلی لوکس برای شکنجه زندانی‌های سیاسی!

به گزارش سایت خبری پرسون، یک سازمان حقوق بشری جزییاتی از شکنجه زندانیان در هتل کارلتون سعودی را فاش کرد.

سازمان دموکراسی اکنون برای جهان عرب ( داون) فاش کرد که «محمد بن عبدالمالک آل الشیخ» رئیس هیئت مدیره اداره مالکیت معنوی عربستان، بر شکنجه زندانیان در هتل «ریتز کارلتون» نظارت داشته است.

این سازمان حقوق بشری اعلام کرد که عبدالمالک آل الشیخ بر شکنجه حداقل سه زندانی بین سپتامبر 2017 تا اکتبر 2018 نظارت داشته و دارایی‌های تجار برجسته سعودی و مقامات سابق سعودی را که در نوامبر 2017 در هتل ریتز کارلتون در ریاض بازداشت شده بودند، به طور غیرقانونی مصادره کرده است.

سازمان دموکراسی اکنون برای جهان عرب به بازداشت، شکنجه و مصادره اموال «سالم المزینی» یکی از بازداشت‌شدگان در هتل ریتز کارلتون پرداخت.

مقامات سعودی المزینی را در سال 2017 بازداشت و اموال وی را مصادره کردند. وی پس از مدتی از آزادی از سفر منع شد و در 24 آگوست بار دیگر بازداشت شد.

سالم المزینی در دادگاه عالی «انتاریو» در کانادا اعلام کرد که محمد بن عبدالمالک آل الشیخ شخصا در جلسات شکنجه وی بین سپتامبر 2017 و ژانویه 2018 حضور داشته است. وی به دستیار خود دستور دارد تا در خصوص مصادره و انتقال اموالم به ویژه مالکیت خطوط هوایی Sky Prime به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان اطمینان حاصل کند.

این مصادره اموال توسط محمد بن عبدالمالک آل الشیخ درحالی صورت گرفت که وی برخی بازداشت‌شدگان از جمله «بدر لافی العتیبی»، «سعود القحطانی» ،«ماهر عبد العزیز» « مطرب البستانی » ،« مشعل البستانی» ،«محمد سعد الزهرانی»، «سیف القحطانی» ،«عبد العزیز الهوساوی» ،«مصطفى محمد المدنی» و «فهد شبیب البلوی» را تحت شکنجه شدید قرار داد.

سه نفر از اعضای خانواده سالم المزینی در گفت‌وگو با سازمان دموکراسی اکنون برای جهان عرب ، شکنجه این مقام سابق سعودی را تایید کردند و گفتند که این جزییات را از او شنیده‌اند و وی در چندین نویت در زندان « الحائر» و زندان « جده» و در هتل ریتز کارلتون تحت شکنجه شدیدی از جمله ضرب و شتم، شوک الکترونیکی، محرومیت از غذا قرار گرفته است.

المزینی تصریح کرد که مقامات سعودی او را با میله‌های آهنی و با خشونت شدید مورد ضرب و شتم قرار دادند.آن‌ها وی را مجبور می‌کردند که اعمالی غیرانسانی و تحقیرآمیز مانند خزیدن روی زمین و پارس کردن مانند سگ انجام دهد.

بر اساس گزارش خانواده المزینی، وی در 18 ژانویه 2018 آزاد بود و آثار شکنجه بر بدن او کاملا قابل مشاهده بود . سالم درخواست جراحی پلاستیک کرد تا شکاف پیشانی خود را که در اثر شکنجه ایجاد شده بود، ترمیم کند. ناخن‌های وی به دلیل ضربات مکرر به پا همچنان می افتاد.

«محمد بن عبدالمالک آل الشیخ» دو هواپیمای خصوصی سالم المزینی را مصادره و به صندوق سرمایه گذاری عمومی منتقل کرد و بعداً برای گروه تروری که «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی را در کنسولگری عربستان در استانبول کشتند، استفاده شد.

المزینی اعلام کرد که 10 افسر دخیل در قتل خاشقجی در شکنجه و آزار فیزیکی‌اش نقش داشتند.

دو شخصیت دیگر که خواستند نامشان فاش نشود در گفت‌وگو با سازمان دموکراسی اکنون برای جهان عرب اعلام کردند که نیروهای امنیتی سعودی آنها را در سال 2018 به دلیل فعالیت مسالمت آمیزشان بازداشت و شکنجه کردند.

آنها تاکید کردند که عبدالمالک آل الشیخ را در جلسات شکنجه خود شناختند و بازجوها و سایرین به وی در اتاق احترام می‌گذاشتند. با وجود اینکه صورت خود را پوشانده بود؛ اما صدا و لحن وی کاملا مشخص بود.

«جان هافمن» مدیر تحقیقات سازمان دموکراسی اکنون برای جهان عرب گفت: « عبدالمالک آل الشیخ به عنوان یک مسئول تحت حکومت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی ظاهر شد تا با بهانه «مبارزه با فساد»، بازرگانان سعودی را برای مصادره اموالشان تحت شکنجه قرار دهد. ایالات متحده باید سیاست «ممنوعیت خاشقجی و تحریم‌های ماگنیتسکی» را علیه آل شیخ اعمال کند تا او در قبال جنایاتش پاسخگو باشد».

محمد بن سلمان در سال 2017 با آغاز ولیعهدی اش به بهانه مبارزه با فساد بسیاری از شاهزادگان، تاجران، بازرگانان و واعظان را بازداشت کرد و تحت شکنجه قرار دارد.هنگامی که پاکسازی ثروتمندان متهم به فساد در سال 2019 به پایان رسید، مقامات سعودی که زیر نظر کمیته موسوم به «مبارزه با فساد» کار می‌کردند، 381 نفر از جمله حداقل 11 شاهزاده را دستگیر، مورد آزار و اذیت فیزیکی قرار دادند و اموال آن ها را مصادره کردند.

مقامات سعودی آنها را در ازای مصادره اموالشان ، آزاد کردند. دربار سلطنتی اعلام کرد که در این موج بازداشت‌ها بین 100 تا 107 میلیارد دلار به دست آورده است.

عبدالمالک آل الشیخ از مشاوران نزدیک محمد بن سلمان است. او در 13 نوامبر 2020 به عنوان رئیس اداره مالکیت معنوی عربستان منصوب شد. وی همچنین عضو شورای وزیران و عضو شورای امور اقتصادی و توسعه عربستان است.

عبدالمالک آل الشیخ پیش از این در آوریل 2017 با حکم سلطنتی به ریاست سازمان ورزش عربستان منصوب شد.

برخی ناظران در گزارشی با اشاره به تشدید سرکوبگری در عربستان سعودی اعلام کردند که مقامات سعودی به‌طور مستمر صدها مدافع و فعال حقوق بشر را به‌همراه بسیاری از شخصیت‌های مذهبی، نویسندگان و منتقدان بازداشت می‌کنند و این بازداشت‌ها شامل مقامات دولتی، تاجران و شاهزادگان نیز می‌شود.

بازداشت شدگان تحت شکنجه‌هایی از جمله محرومیت از تماس با خانواده، ضرب و شتم و توهین‌های روزانه مواجه می‌شوند و در بسیاری از موارد، شکنجه منجر به معلولیت یا مصدومیت و درد دائمی و همچنین حالت اغما و از دست دادن هوشیاری می‌شود که برخی از زندانیان نیز از حق درمان محروم هستند.

بسیاری از ناظران معتقدند که درسایه حمایت‌های کشورهای غربی از عربستان، آزار و اذیت منتقدان، مخالفان، نویسندگان و صدها نفر در عربستان در سال جدید 2023 افزایش یابد و این سال جدید سالی پر از تراژدی غم‌انگیزی خواهد بود.

منبع:تسنیم

464637