بهترین هتل های یزد از نظر مسافران

یزد را اولین شهر خشتی جهان می دانند و دومین شهر تاریخی بعد از ونیز است که هنوز زندگی در آن جریان دارد. این شهر پر از رمز و راز در یونسکو ثبت شده است. بسیاری از گردشگران خارجی و ایرانی برای دیدن شهر بادگیرها حداقل یکبار به یزد سفر کرده اند تا علاوه بر دیدن کوچه پس کوچه های خشتی و سقف های گنبدی آن، در هتل های سنتی آن اقامت کنند. در این مقاله  بهترین هتل های یزد را به شما معرفی می کنیم.
تصویر بهترین هتل های یزد از نظر مسافران

به گزارش سایت خبری پرسون، یزد را اولین شهر خشتی جهان می دانند و دومین شهر تاریخی بعد از ونیز است که هنوز زندگی در آن جریان دارد. این شهر پر از رمز و راز در یونسکو ثبت شده است. بسیاری از گردشگران خارجی و ایرانی برای دیدن شهر بادگیرها حداقل یکبار به یزد سفر کرده اند تا علاوه بر دیدن کوچه پس کوچه های خشتی و سقف های گنبدی آن، در هتل های سنتی آن اقامت کنند. در این مقاله بهترین هتل های یزد را به شما معرفی می کنیم.

یزد شهری تاریخی است که هنوز زندگی در بافت تاریخی آن جریان دارد و آن را به عنوان عروس کویر می شناسند. اگر شما این شهر تاریخی را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کردید، برای اقامت می توانید در هتل های لوکس بمانید و یا هتل های سنتی را انتخاب کنید و در خانه اشراف اقامت کنید.

هتل پارسیان صفائیه؛ بهترین هتل یزد

گردشگران هتل پنج ستاره پارسیان صفائیه یزد را بهترین هتل این شهر می دانند. فرقی ندارد بخواهید در هتلی مدرن اقامت کنید یا به دنبال اقامت در هتل تاریخی باشید، هتل پارسیان صفائیه همه سلایق را راضی می کند. این هتل لوکس در 3 طبقه و با 200 اتاق میزبان مسافران است.

هتل پارسیان صفائیه دو بخش دارد، بخش جدید هتل تلفیقی از معماری مدرن و سنتی است و هتل باغ آن معماری سنتی داردو ساختمان اصلی هتل در سال 1335 ساخته شده و برای رفاه مسافران در سال 1392 بازسازی شده است.

تعدادی از اتاق های این هتل رو به باغ باز می شود و چشم اندازی زیبا دارند. با اقامت در این هتل دسترسی آسانی به مرکز شهر، مراکز تجاری و جاهای دیدنی یزد دارید.

استخر روباز، سالن بدنسازی، مرکز خرید، کافی شاپ تابستانی روباز، رستوران چوبی، فروشگاه صنایع دستی و ... از دیگر امکانات هتل صفائیه است.

آدرس: خیابان تیمسار فلاحی، جنب میدان امام حسن.

هتل داد؛ هتل با قدمت یک قرن

هتل چهار ستاره داد یزد، هتلی قدیمی در مرکز شهر است که در سال 1307 حاج عبدالخالق آن را به عنوان مهمانپذیر و گاراژ ساخت. نوادگان او این بنا را مرمت و بازسازی کردند و از سال 1386 به عنوان هتلی چهار ستاره میزبان مسافران یزد است.

این هتل 4 طبقه است و در 88 اتاق از میهمانان پذیرایی می کنند، علاوه بر اتاق های یک تا سه تخته می توانید در اتاق کانکت چهار تخته، رویال سوئیت و یا اتاق ماه عسل اقامت کنید. معماری ایرانی و زیبای این بنا یکی از دلایل محبوبیت آن در میان گردشگران است، اتاق های این هتل طراحی سنتی دارند و بهترین امکانات رفاهی را دارند.

همانطور که گفتیم این هتل در مرکز شهر است و دسترسی خوبی به موزه آب، آب انبار شش بادگیری، بازار کویتی‌ها، آتشکده زرتشتیان، باغ دولت‌آباد و مجموعه امیر چخماق دارد.

از دیگر امکانات این هتل می توان به رستوران سنتی با منوی ایرانی و فرنگی، کافی شاپ روباز با منظره شهر یزد، استخر، سونا، جکوزی، سالن ماساژ و ... اشاره کرد.

آدرس: میدان شهید‌بهشتی، خیابان دهم فروردین، پلاک ۱۱۴

هتل باغ مشیر الممالک؛ اولین هتل باغ ایران

هتل مشیرالممالک یزد 4 ستاره اولین هتل باغ ایرانی است که در سال 1379 به هتل تبدیل شده است و یکی از بهترین هتل بوتیک های یزد است. بنای این هتل باغ در اواخر دوران قاجار و در یکی از ورودی های شهر یزد ساخته شده و هم اکنون در حاشیه بافت قدیم شهر قرار دارد.

این هتل باغ ایرانی با معماری سنتی و امکانات رفاهی مدرن در اتاق های یک تخته، دو تخته، سه تخته، چهار تخته، کانکت و سوییت میزبان گردشگران است. اتاق های آن سقف هایی گنبدی شکل است و با اقامت در این هتل دسترسی آسان به جاذبه های یزد مانند میدان امیر چخماق، موزه آب، باغ دولت آباد و بازار خان دارید.

جالب است بدانید هتل باغ مشیر الممالک در لیست آثار ملی ایران ثبت شده و محوطه زیبای آن همراه با فواره و نهر آب جاری و معماری ایرانی یکی از جاذبه های تاریخی یزد است. حتی اگر قصد اقامت در ای هتل باغ را ندارید، دیدن آن را نباید از دست داد.

آدرس: خیابان انقلاب، بلوار مشیر

هتل ملک التجار؛ اولین هتل خشتی جهان

هتل چهار ستاره ملک التجار اولین هتل هشتی جهان است که قدمتی 300 ساله دارد. این هتل درواقع خانه حاج علی عسکر شیرازی یکی از تجار معروف یزدی بوده است که در سال 1379 تیدبل به هتل شد. معماری اصیل ایرانی این بنا و موقعیت آن در جنب بازار و میدان خان یکی از دلایل محبوبیت آن در میان مسافران است.

هتل ملک تجار از بخش های مختلف تشکیل شده با عبور از هشتی شش ضلعی و عبور از یک راهرو به حیاط بزرگ آن می رسید که قسمت های تابستانه و زمستانه، شاه نشین و حوض بزرگی دارد، قسمت های مختلف بنا توسط راهروهای زیرزمنینی به یکدیگر متصل شده اند. ناگفته نماند که بعضی اتاق های این بنا نقاشی شده و در طراحی آن ها از آب طلا استفاده شده است مانند عمارت نارنجستان.

با اقامت در هتل سنتی ملک التجار، جاذبه های گردشگری یزد مانند امیر چخماق، بازار خان، حمام خان، آب انبار بزرگ، بازار زرگرها و موزه آب در نزدیکی شما است.

آدرس: یزد، خیابان قیام، بازار پنجه علی

سخن آخر

این ها تنها تعدادی از هتل های یزد بود، برای دیدن تمامی هتل های یزد و انتخاب بهترین محل اقامت می توانید به سایت علی بابا مراجعه کنید و بر اساس اولویت ها و زمان سفرتان به یزد، هتل موردنظرتان را رزرو کنید.

486996