برطرف کردن بی اشتهایی با گیاهان دارویی

بی اشتهائی بی میلی یا کم میلی به غذا است که به علل مختلف مانند گاستریت ، اولسرمعده، اختلالات کبدی،افسردگی ،زیاده روی در مصرف بعضی از داروها و... عارض می شود.
تصویر برطرف کردن بی اشتهایی با گیاهان دارویی

به گزارش سایت خبری پرسون، بی اشتهائی بی میلی یا کم میلی به غذا است که به علل مختلف مانند گاستریت ، اولسرمعده، اختلالات کبدی،افسردگی ،زیاده روی در مصرف بعضی از داروها و... عارض می شود.

نوعی بی اشتهائی عصبی (anorexia nervosa )است که بیشتر در زنان و دختران جوان در بین سال های 30تا50 سالگی پیش می آید . در زن های لاغر ، موجب قطع حالت قاعدگی ، ضعف مطلق، کم شدن تعداد ضربان قلب ، پیدایش اختلال در ضربان قلب و ترشحات هورمونی نیز می گردد گیاهان متعددی در درمان بی اشتهائی موثرند که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشند.

1-افسنطین Artemisia absinthium L. مقوی و اشتها آور، موثر در رفع ضعف عمل دستگاه هضم مصرف دم کرده 5تا10 در هزار سرشاخه گل دار گیاه ، هر روز به مقدار یک فنجان در روز میل کنید.

2-اگیر ترکی Acorus calamus L. اشتها آور – ،ضد نفخ، تقویت کننده اعمال دستگاه هضم ، مصرف گرد ریزوم گیاه به مقدار 1تا4 گرم در روز

3- انیس - رازیانه رومی Pimpinella anisum L. مقوی معده- هضم های منشاء عصبی-بی اشتهائی-ضد نفخ، بی اشتهائی مصرف گرد میوه خشک گیاه (دانه) به مقدار 5/0 تا 2 گرم در روز مخلوط با عسل مصرف کنید. میوه گیاه دارای 5/1 تا 5/3 گرم اسانس دارد که قسمت اعظم آن را تول تشکیل می دهد.

4- بابونه رومی Anthemis nobilis L. مقوی اعمال معده- موثر در بی اشتهائی – مصرف دم کرده 5تا 10 گرم کاپتیول (گل های گیاه) در یک لیتر آب جوش . این مقدار دم کرده را به مقدار یک فنجان در روز نوش جان کنید. 5- بادرنجبویه Melissa officinalis L. موثر در رفع سوء هضم و بی اشتهائی – مقوی معده ، ضد نفخ مصرف برگ به حالت خام یا مخلوط در سالاد و یا دم کرده گیاه این گیاه را یا به صورت خام یا دم کرده مصرف کنید اگر خواستید دم کرده بادرنجبویه را برای بی اشتهایتان استفاده کنید به مقدار 3الی 4 فنجان در روزدر برنامه غذایتان قرار دهید.

464498