درمان انواع زخم ها با 2 محصول دارویی از عصاره این گیاه

پژوهشگران یکی از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه موفق شدند با تولید دو محصول دانش بنیان گامی اساسی در جهت ترمیم و درمان انواع زخم ها بردارند.
تصویر درمان انواع زخم ها با 2 محصول دارویی از عصاره این گیاه

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد صادق ساطعی، مدیرعامل یکی از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: عمدتا ما در این شرکت انواعی مشتقات از ریشه شیرین بیان تولید می کنیم. عصاره شیرین بیان در طب سنتی برای درمان زخم معده موثر است؛ طبق دستور تجویزی این طب، پودر عصاره شیرین بیان را می توان در آب گرم حل کرد و به صورت روزانه ابتدای صبح مورد استفاده قرار داد.

وی افزود: اکنون پودر عصاره شیرین بیان در داخل کشور تولید می شود و نمونه مشابه نیز دارد. اما با استفاده از عصاره شیرین بیان موفق به تولید دو محصول دانش بنیان” دی جی ای” و ” سی جی ای” شده ایم؛ محصولاتی که مصارف دارویی دارند.


وی اظهارداشت: این دو محصول اکنون تجاری سازی شده و عمدتا برای ترمیم و درمان انواع زخم کاربرد دارند. همچنین برای تولید کرم های ضد لک نیز می توان از این محصولات استفاده کرد.

ساطعی تصریح کرد: این محصولات به صورت مستقیم مورد استفاده قرار نمی گیرند بلکه به عنوان یک ادتیو( افزودنی) در صنایع دارویی دیگر استفاده می شوند.

مجری این طرح خاطرنشان کرد: اکنون این محصول به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود اما متاسفانه به واسطه شرایط تحریمی کشور برچسب و بسته بندی این محصولات تغییر پیدا می کند و در نهایت به کشورهای دیگر دنیا صادر می شود.این فاجعه تاجایی ادامه دارد که این محصولات حتی به صورت دارو نیز وارد کشور می شوند.

وی به وجه تفاوت این محصول نسبت به نمونه های مشابه خارجی اشاره کرد و گفت: قیمت این محصول نسبت به نمونه های مشابه خارجی مقرون به صرفه تر است؛ این محصولات تقریبا ۶۰ درصد ارزان تر از نمونه های مشابه خارجی به فروش می رسد. همچنین کیفیت این محصولات نیز با نمونه های مشابه برابری می کندیا حتی گاهی کیفیت آنها از نمونه های خارجی نیز بالاتر است.

ساطعی به مشکلات اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: قوانین مربوط به صادرات و بازگشت ارز دائما در حال تغییر است. این مساله باعث کند شدن روند صادرات می شود. محصولات تولیدی مجموعه ما صادرات محور هستند. تغییر مداوم قوانین منجر به این شده که در حوزه صادرات دچار مشکل شویم بنابراین خواسته اصلی ما از مسوولان این است که در حوزه صادرات و تولید محصولات، قوانین را با طمانینه وضع کنند. قوانین به صورت تعجیلی، وضع، ابلاغ و اجرا نشوند که بعدها مورد بازنگری قرار بگیرند. این قوانین از همان ابتدا و در کوتاه مدت می توانند یک کسب و کار را از بین ببرند.
منبع: سیناپرس

461272