افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط

دیروز چهارشنبه سوم اسفند بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط با حضور جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

تصویر افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط

به گزارش سایت خبری پرسون، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط با حضور حمود بن فیصل البوسعیدی (وزیر کشور عمان)، جمعی از چهره‌های فرهنگی، ادبی و ناشران و نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران دیروز چهارشنبه سوم اسفند افتتاح شد و تا روز جمعه ۱۲ اسفند ادامه دارد.

در این نمایشگاه ‭‭۸۲۶‬‬ ناشر (‭‭۶۵۶‬‬ ناشر به صورت مستقیم و ‭‭۱۷۰‬‬ ناشر با اعطای نمایندگی) از ۳۲ کشور در هزار و ‭‭۱۹۴‬‬ غرفه به معرفی حدود ‭‭۵۳۳‬‬ هزار عنوان کتاب می‌پردازند.

استان «باطنه جنوبی» میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط است و ‭‭۳۳۱‬‬ برنامه جنبی در طول برگزاری نمایشگاه پیش بینی شده است.

خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان با غرفه‌ای به مساحت ۳۶ مترمربع به معرفی و عرضه بیش از ‭‭۸۰۰‬‬ عنوان کتاب از ۴۰ ناشر در موضوع‌های ایران‌شناسی، آموزش زبان فارسی، خوش‌نویسی، نگارگری و هنرهای ایرانی، علوم اسلامی همچون فقه، عقاید، فلسفه، علوم قرآنی، کودک، شعر و ادبیات می‌پردازد. در این دوره پرداختن به موضوع کودک با محوریت کتاب‌های منتشر شده به زبان عربی بخش ویژه ای در غرفه جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص داده است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط امروز چهارشنبه (سوم اسفند ماه ۱۴۰۱) با حضور ناشرانی از کشورهای لبنان، سوریه، عراق، کویت، ترکیه، ایتالیا، سوئد، عربستان، امارات و… آغاز به کار کرده و تا ۱۲ اسفند ماه در محل برگزاری سالن بین‌المللی نمایشگاه‌های مسقط به کار خود ادامه می‌دهد.

منبع: مهر

464263