والدین کتاب «دیده اما نشنیده» را بخوانند

کتاب «دیده اما نشنیده: اهمیت صدای کودکان» نوشته جانا مور لون با ترجمه مرتضی براتی راهی بازار نشر شد.

تصویر والدین کتاب «دیده اما نشنیده» را بخوانند

به گزارش سایت خبری پرسون،کتاب «دیده اما نشنیده: اهمیت صدای کودکان» نوشته جانا مور لون به تازگی با ترجمه مرتضی براتی توسط نشر لگا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

«دیده اما نشنیده؛ اهمیت صدای کودکان»، کتاب برگزیده جایزه آثار علمی برجسته سال ۲۰۲۲، کاوشی در رابطه با چگونگی گفت‌وگو با کودکان است و اثری است فلسفی، متفکرانه، تفکر برانگیز و بستری برای گفت‌وگوی واقعی. جانا مور لون، یکی از آخرین محققان فلسفی و روان‌شناختی و جامعه‌شناسی درباره کودکان، با آگاهی از آثار ادبی و متون فلسفی و گفت‌وگوی واقعی که با اندیشمندان کوچک داشته، به‌شکلی متقاعدکننده در این کتاب نشان می‌دهد که باید به «صدای کودکان» توجه کرد. این کتاب که با استدلال روشن و به زیبایی نوشته شده، در درجه اول به کودکان در سن ابتدایی (پنج تا دوازده سال) و راه‌های «دیده و نشنیده» شدن آن‌ها تمرکز خواهد کرد. چشم‌اندازها و بینش‌های کودکان به‌عنوان انسان‌های «ناتمام»، به‌دلیل خردسالی‌شان ناچیز تلقی می‌شود!

«دیده اما نشنیده»، عمیق و پربار و برانگیزاننده است. این کتاب نشان می‌دهد که کودکان، به اندازه بزرگ‌سالان و اغلب بیشتر، متفکران فلسفی ظریف و پیچیده‌ای هستند. این کتاب پنجره‌ای باز می‌کند به زمینه وسیعی از ایده‌های کودکان درباره «بودن، تخیل، دوستی، عدالت، اخلاق، جنسیت، خوشبختی، مرگ و….»

این کتاب با ۱۷۸ صفحه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.

منبع: مهر

463417