مسئول مرکز امور مساجد استان فارس

حجاب اصول مسلم نظام است

مسئول مرکز امور مساجد شیرازگفت: رعایت حجاب و عفاف یکی از اصول دینی و نظام اسلامی است.
تصویر حجاب اصول مسلم نظام است

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان فارس گفت: حجاب جزء مسلم اصول و ارزش‌های اسلامی که به درستی در‌ جامعه رعایت‌ نمی‌شود.

حجت الاسلام حسین امیدی امروز در‌ نشست خبری اظهار داشت: دستگاه‌های اجتماعی علاوه‌بر متولی‌ جلوگیری‌ از آسیب‌های اجتماعی مردم به‌ ویژه‌ خانواده مناسب‌ترین گزینه برای‌ کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در‌ جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر خانواده اصلاح شود، جامعه اصلاح می‌شود، افزود: خانواده اگر در برابر توطئه‌ها و تبلیغات سوء فضاهای‌ مجازی آسیب ببیند، جامعه نیز دچار آسیب شده و مشکلات اخلاقی واجتماعی افزایش می‌یابد. چرا که عفاف و حجاب ریشه در اخلاق است.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس بیان با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب ریشه در‌ اخلاق دارد، اظهار داشت: بی‌توجهی به‌ مسئله عفاف، حجاب، حیا، عفت، بیماری فکری‌، روانی و نیز جامعه نا سالم و به دور از اخلاق اسلامی و انسانی را در جامعه به وجود می‌آورد.

امیدی اضافه کرد: در‌ جوامع غربی آسیب‌های اجتماعی در جوانان به علت اهمیت اندک به مسائل فرهنگ و اخلاق آسیب‌های اجتماعی بسیاری را شاهد بوده و برای برون رفت از این معضل ازدواج و تشکیل خانواده، رعایت عفاف در بیان، رفتار، گفتار و نوع پوشش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دبیر جبهه مردمی عفاف و حجاب استان فارس در ادامه نشست، افزود: اقشار‌ جامعه در مواقع حساس اجتماعی‌ و اخلاقی پشت سر‌ نظام اسلامی ایستاده و هرگز عقب نشیی نمی‌کنند.

حسین اسلامی اظهار‌داشت: شکاف عمیق‌ اجتماعی، سهل انگاری بین مسئولان، بهانه دست دشمن داده و جامعه را با‌ چالش روبه‌رور کرده است.

وی خاطر‌ نشان‌ کرد: حجاب خانم‌ها، مسائل روحی، روانی در قالب فعالیت‌های علمی شکاف‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

دبیر‌ مردمی‌ عفاف و حجاب استان فارس در مورد برخورد بار بی حجابی تصریح کرد: نگاه مهربابانه و رنگین‌ کمانی به جامعه و در وهله آخر از طریق قانونی‌ و قوه قهریه با کسانی‌ که حجاب را رعایت نمی‌کند بسیار ضروری است.

463054