پیش بینی هواشناسی لرستان چهارشنبه 26 بهمن 1401

گزارش هواشناسی لرستان چهارشنبه 26 بهمن 1401 حاکی از بارش دوباره برف است.
تصویر پیش بینی هواشناسی لرستان چهارشنبه 26 بهمن 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل هواشناسی لرستان گفت:بارش برف و باران در این استان به ویژه در مناطق شرقی، مرکزی و شمالی پیش بینی می شود.

بهروز مرادپور روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و با تاکید بر هشدارهای صادره، طی امروز و فردا جو استان مجدد تحت تأثیر فعالیت موج دوم سامانه بارشی است که با توجه به این شرایط علاوه بر ابرناکی و وزش باد قابل ملاحظه تا نسبتاً شدید، در همه نقاط استان با شدت و ضعف رگبار باران و گاهی رعد و برق و در مناطق سردسیر شمالی و شرقی رگبار برف پیش بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: در این بازه زمانی تمرکز و بیشینه بارش‌ها باران و برف در جنوب شرق استان خواهد بود، همچنین در مناطق مرکزی و شمالی بارش‌ها رگباری و با مقدار کمتر و در غرب غالباً پراکنده مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی لرستان افزود: فعالیت این سامانه به ویژه در مناطق شرقی و جنوب شرق، مخاطراتی همچون ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد، کولاک برف در محورهای مواصلاتی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید و … را به دنبال خواهد داشت.

مرادپور اظهار داشت: این سامانه بارشی اواخر وقت فردا از استان خارج می‌شود و برای روزهای پایانی هفته جوی نسبتاً آرام را پیش رو خواهیم داشت.

وی، گفت: از نظر نوسانات دمایی، طی روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به کاهش محسوس دماهای کمینه، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی توصیه می‌شود.

منبع:ایرنا

462886