عطریانفر:‌

از رویکرد رییس‌جمهور برای عفو استقبال کنیم

عطریانفر گفت: رویکرد عفو را دنبال میکنیم تا حاکمیت نگاه پیشگیرانه و آسیب‌شناسی داشته باشد.

تصویر از رویکرد رییس‌جمهور برای عفو استقبال کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد عطریانفر درباره عفو محکومان ناآرامی های اخیر و اعلام رئیس جمهور برای بخشودگی دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای اظهار کرد: باید از اصل این اقدام از سوی رهبری و پیام رئیس جمهور در روز 22 بهمن که با پشتوانه رهبری صورت گرفت، استقبال کرد. دوستان ما هم که پیش از این بابت این حوادث آسیب دیده بودند، از این تصمیم استقبال کردند.

وی ادامه داد: با این حال باید انتظار داشت که حاکمیت نگاه آسیب‌شناسانه در این مسائل داشته باشد. در گذشته‌های دور بارها و بارها از سوی صاحب‌نظران و دلسوزان این تذکر داده می شد که در مورد تخلفات رسانه‌ای یا سیاسی نباید همانند اراذل واوباش برخورد شود، بلکه این عناوین اتهامی باید براساس قوانین خاص خود و با تکیه بر ظرفیت هیات منصفه رسیدگی شود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: باید از این رویکرد حاکمیت برای عفو استقبال کنیم ولی به حاکمیت هم بگوییم که نگاه پیشگیرانه داشته باشد و هرکدام از عناوین اتهامی را براساس قوانین موضوعه خود بررسی کند تا دیگر در ادامه نیازی به وجود نگاه تسامحی نداشته باشد. من معتقدم که اگر نگاه آسیب‌شناسی و پیشگیرانه‌ای وجود داشته باشد، دیگر نیاز نیست که از ظرفیت رهبری برای عفو استفاده کنیم.

462392