پرسون گزارش می دهد؛

به بهانه اشتباهات لفظی و محتوایی این روزهای رئیس جمهور

اشتباهات لفظی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در حال تکرار و همچنین انتشار و بازخورد میان مردم است.
تصویر به بهانه اشتباهات لفظی و محتوایی این روزهای رئیس جمهور

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزها فضای مجازی از اشتباهات بیشتر لفظی و گاه محتوایی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور پر شده و این ویدئوها دست به دست می‌چرخد. وجود این موارد که در صحبت‌های عامیانه برای آن تعابیر متفاوتی به کار می‌رود از سوی شخص رئیس جمهور حسابی خبرساز شده است. حضور رئیسی در جایگاه ریاست قوه قضاییه و ارتباط مستمرش با رسانه‌ها نشان می‌دهد که وی به این قبیل موارد باید عادت و تسلط داشته باشد، پس اکنون دلیل این اشتباهات چیست؟

رئیسی در سفر استانی به اردبیل گفته بود که "اردبیل مفاخر بسیاری دارد، ما در زمان خود نه محقق اردبیلی را درک کردیم و نه مقدس اردبیلی را" همین جمله سبب انتقاد به رئیس جمهور شد که این دو شخص یک نفر هستند و وی اشتباه می‌کند. البته برخی همچون عاملی، امام جمعه اردبیل معتقدند این دو نفر دو شخصیت جداگانه هستند.

هر چند اشتباهات محتوایی رئیسی محدود به همین یک مورد اخیر است، اما اشتباهات لفظی وی و یا به عبارت دیگر عدم ادای مناسب کلمات و ساختار جمله‌ها موضوع جدیدی از سوی رئیس جمهور نیست و همچنان در حال تکرار است. برای نمونه این جملات نامفهوم رئیسی مورد توجه قرار گرفته که می‌گوید"‌آقایون بانک‌ها، من هم به بانک‌های محترم استان می‌گم هم به سراسر کشور. به هیچ عنوان نباید هیچ بانکی که بانک می‌خواد تملک بکنه موجب تعطیلی بانک بشه"
این نمونه‌ها اندک نیستند و بسیار عجیب است که از سوی رئیس جمهور در حال تکرار است. سوالی که وجود دارد این است که تیم مشاوران و گروه رسانه‌ای رئیس جمهور کجا هستنند و چرا این موارد را که به مدد فضای مجازی در همه جا منتشر شده را به رئیسی گوشزد نمی‌کنند و یا حداقل چرا رئیسی دقت بیشتری برای جلوگیری از این موضوع به خرج نمی‌دهد؟

نحوه صحبت رئیسی سبب مقایسه وی با رئیس جمهور قبلی می‌شود، روحانی با وجود تمام انتقادهایی که به وی وارد است، هیچ گاه چنین اشتباهاتی نداشت و به جایگاه یک رئیس جمهور چه در داخل و چه در خارج از کشور خدشه وارد نمی‌کرد. بیم آن می‌رود که گاف‌های رئیسی نیز همانند بایدن جهانی شود.

در شرایط فعلی مردم نیازی به شنیدن سخنرانی‌های رئیس جمهور ندارند و به دنبال یک اقدام عملی هستند که آثار آن را در سفره‌های خود ببینند، خوب است رئیسی از ایراد سخنرانی‌های پراشتباه پرهیز کند و به دنبال عملکرد واقعی و مثبت برای کشور باشد.

367716