حفظ کرامت مشتریان با پرداخت وام‌های متنوع بانک مهر ایران

معاون اداره کل حقوقی و پیگیری وصول مطالبات بانک قرض‌الحسنه گفت: سبد محصولات بانک به‌گونه‌ای تدوین شده تا ضمن حفظ کرامت اشخاص، نیازهای گوناگون آن‌ها از طریق دریافت وام‌های قرض‌الحسنه مرتفع شود.
تصویر حفظ کرامت مشتریان با پرداخت وام‌های متنوع بانک مهر ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، «بهزاد الیاسی» معاون اداره کل حقوقی و پیگیری وصول مطالبات بانک با حضور در برنامه گفت‌وگوی اقتصادی رادیو گفت‌وگو به تبیین تاریخچه قرض‌الحسنه در کشور و راهکارهایی برای گسترش آن پرداخت.

الیاسی با اشاره به اینکه موضوع قرض‌الحسنه همواره در میان مردم و نسل‌های مختلف رواج داشته، گفت: تأسیس بانک‌های قرض‌الحسنه در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی سبب ایجاد ارتباط بین فرهنگ قرض‌الحسنه و حوزه بانکداری شده است.

وی با ذکر این مطلب که تأسیس بانک‌های قرض‌الحسنه در اولین گام سبب تعامل بهتر میان خیرین و متولیان قرض‌الحسنه با نیازمندان واقعی شده، بیان کرد: تفاهم‌نامه‌های همکاری با نهادهایی حمایتی و همچنین مؤسسات یا اشخاص حقیقی که به‌عنوان خیّر در سطح جامعه فعالیت می‌کنند سبب شده تا با ساماندهی هرچه بهتر منابع قرض‌الحسنه در نهایت افراد و جامعه هدف بتوانند از خدمات قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.

حفظ کرامت مشتریان با دریافت وام‌های قرض‌الحسنه

الیاسی با اشاره به سبد متنوع محصولات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: سبد محصولات بانک به‌گونه‌ای تدوین شده تا ضمن حفظ کرامت اشخاص، نیازهای گوناگون آن‌ها از طریق دریافت وام‌های قرض‌الحسنه مرتفع شود.

وی یکی از این محصولات را کالاکارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عنوان کرد و توضیح داد: کالاکارت یک طرح خرید اقساطی کالا یا دریافت خدمات است که توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و در راستای حمایت از رونق تولید و اشتغالزایی و همچنین افزایش قدرت خرید مردم کشورمان طراحی شده است.

معاون اداره کل حقوقی و پیگیری وصول مطالبات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: در این طرح مشتریان بدون نیاز به سپرده‌گذاری می‌توانند، با توجه به سهمیه ماهانه شعب، از وام قرض‌الحسنه برای خرید کالا یا خدمات استفاده کنند.

الیاسی با بیان اینکه ورود کارت قرض‌الحسنه به سبد خانوارها موجب بهبود شرایط اقتصادی خانواده‌ها و کشور خواهد شد، گفت: با توجه به تغییراتی که در حوزه بانکداری دیجیتال در دنیا صورت پذیرفته، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در تلاش است تا بسیاری از خدمات و نیازهای بانکی افراد را در بستر بانکداری الکترونیک و به‌صورت غیر حضوری تأمین کند.
وی ایجاد سامانه ضمان را به عنوان یکی از مقوله‌های مهم ورود به این حوزه برشمرد و بیان کرد: ایجاد سامانه ضمان سبب حذف بروکراسی‌های زائد اداری و در نتیجه تسهیل در شرایط پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه خواهد شد.

بانک با ارائه چک و سفته الکترونیکی، سبد محصولات غیرحضوری خود را تکمیل کرد

الیاسی نگاه حمایتی قانون‌گذار در توسعه بانکداری الکترونیک را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: رواج سفته و چک الکترونیک از محورهای مهم مورد بحث در زمینه بسط بانکداری دیجیتال است که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این زمینه نیز پیشرو بوده است.

وی با اشاره به پرداخت بسیاری از وام‌های خرد در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از طریق ارائه سفته الکترونیک به عنوان تضمین وام دریافتی را یکی از شاخص‌های فعالیت این بانک در حوزه بانکداری الکترونیک دانست و گفت: سوق دادن نطام بانکی سنتی به نظام بانکی پیشرفته نیازمند برخی کارهاست که در این خصوص در تلاشیم تا با رواج بانکداری دیجیتال، با کمترین امکانات، بیشترین خدمات را در بالاترین سطح به مردم ارائه کنیم.

وی در نهایت توسعه بانکداری نوین مبتنی بر رویکرد اجتماعی با توجه به امر قرض‌الحسنه را هدفی مثبت و اجتماعی ارزیابی کرد و گفت: توسعه و ترویج این سنت الهی علاوه بر حل مشکلات اقتصادی موجب خارج شدن اقتصاد از چرخه معیوب مالی خواهد شد.

462302