احتمال خطر نارسایی قلبی در این افراد بیشتر است!

مطالعات نشان می دهد خطر مرگ پس از ترخیص از بیمارستان در افرادی که در حین بستری شدن سپسیس داشتند در مقایسه با افراد بدون سپسیس، ۲۷ درصد بیشتر بود.
تصویر احتمال خطر نارسایی قلبی در این افراد بیشتر است!

به گزارش سایت خبری پرسون، سپسیس یک پاسخ ایمنی شدید به عفونت در بدن است. می‌تواند باعث گسترش عفونت در سراسر بدن شده و منجر به نارسایی اندام و احتمالاً مرگ شود.

دکتر «جاکوب جنتزر»، نویسنده اصلی مطالعه از کلینیک مایو در مینه سوتا، می‌گوید: «ما می‌دانیم که عفونت ممکن است یک محرک بالقوه برای انفارکتوس میوکارد یا حمله قلبی باشد و عفونت همچنین ممکن است بیمار را مستعد سایر رویدادهای قلبی عروقی کند.»

جنتزر در ادامه افزود: «ما به دنبال توصیف ارتباط بین سپسیس در طول بستری شدن در بیمارستان و مرگ متعاقب و بستری مجدد در بیمارستان در میان گروه بزرگی از بزرگسالان بودیم.»

در مقایسه با افراد بدون سپسیس در طول بستری شدن در بیمارستان، محققان دریافتند افرادی که به دلیل سپسیس در بیمارستان بستری شده‌اند یا در حین بستری شدن در بیمارستان به آن مبتلا شده‌اند، ۳۸ درصد بیشتر در معرض خطر بستری مجدد به هر علتی در طول ۱۲ سال آینده هستند. همچنین خطر بستری مجدد در بیمارستان به دلایل قلبی عروقی ۴۳ درصد بیشتر بود.

خطر ابتلاء به نارسایی قلبی پس از ترخیص در افرادی که سپسیس در حین بستری شدن در بیمارستان داشتند، ۵۱ درصد بیشتر از افرادی بود که در مدت بستری شدن در بیمارستان دچار سپسیس نشدند. نارسایی قلبی به این معنی است که بدن نمی‌تواند آنطور که باید خون را در سراسر بدن پمپاژ کند.

خطر مرگ پس از ترخیص از بیمارستان در افرادی که در حین بستری شدن سپسیس داشتند در مقایسه با افراد بدون سپسیس، ۲۷ درصد بیشتر بود.

جنتزر گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که پس از بستری شدن در بیمارستان با سپسیس، مراقبت‌های پیگیری دقیق مهم است و ممکن است اجرای درمان‌های پیشگیری قلبی عروقی با نظارت دقیق ارزشمند باشد. متخصصان باید بدانند افرادی که قبلاً سپسیس داشته اند در معرض خطر بسیار بالای حوادث قلبی عروقی هستند و ممکن است لازم باشد به آنها توصیه شود که شدت پیشگیری قلبی عروقی خود را افزایش دهند.»

منبع: مهر

461956