پیش بینی هواشناسی اردبیل سه شنبه 18 بهمن 1401

گزارش هواشناسی اردبیل سه شنبه 18 بهمن 1401 نشان دهنده ورود سامانه بارشی در آسمان استان است.
تصویر پیش بینی هواشناسی اردبیل سه شنبه 18 بهمن 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل هواشناسی اردبیل گفت: از عصر سه شنبه ۱۸ بهمن سامانه بارشی فعالی وارد استان شده و در مناطقی از استان بارش باران و برف انتظار می‌رود. سیاوش محمدی مدیرکل هواشناسی استان اردبیل، شامگاه امروز در اردبیل اظهار کرد: از فردا آسمان استان در بیشتر ساعات نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد جنوبی در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید، خواهد بود این در حالی است که از امشب در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بارش پراکنده نیز احتمال می‌رود.

وی افزود: از بعدازظهر فردا و به‌ویژه در روز سه شنبه با تقویت کم فشار سطح زمین در منطقه، وزش باد در اغلب مناطق استان تشدید خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: همچنین از عصر سه شنبه ۱۸ بهمن سامانه بارشی فعالی وارد استان شده و در مناطقی از استان بارش باران و برف انتظار می‌رود، به‌طوری‌که در سه شنبه شب در اغلب مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش برف گاهی توام با کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

محمدی بیان کرد: از روز چهارشنبه با شمالی شدن جریانات جوی و نفوذ پرفشار سطح زمین به منطقه، ضمن وزش باد خزری و کاهش دمای هوا، در بیشتر مناطق استان بارش بصورت برف خواهد بود.

وی گفت: فعالیت این سامانه سرد و بارشی با شدت و ضعف و به‌صورت متناوب تا پایان هفته تداوم داشته و از روز پنجشنبه دمای هوا در سطح استان به‌طور محسوس افت خواهد کرد.

منبع:فارس

461315