مدت زمان رابطه جنسی طبیعی چقدر است؟ واقعیت هایی که از آن بی‌خبرید!

همیشه برای متاهل ها که رابطه زناشویی دارند این سوال مطرح است که یک رابطه جنسی چقدر باید طول بکشد؟ واقعیت هایی که در مجله خبری پرسون بدان پرداخته ایم که با هم می خوانیم
تصویر مدت زمان رابطه جنسی طبیعی چقدر است؟ واقعیت هایی که از آن بی‌خبرید!

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از سوالاتی که معمولا ذهن زوج‌های جوان را درگیر می‌کند این است که مدت زمان رابطه جنسی نرمال چقدر است؟ سوالی مهم که از نظر هر کسی، یک بازه متفاوت دارد.

بر اساس پژوهش‌های مختلفی که به عمل آمده، بهترین مدت زمانی که یک رابطه جنسی باید به طول بیانجامد، بین 7 تا 13 دقیقه است.

مدت زمان سکس به چهار بازه زمانی مطلوب، مناسب، خیلی کوتاه و بسیار طولانی دسته بندی می‌شود.

معمولا برای رسیدن به حالت مطلوب، زوج های جوان به دکتر زنان و مشاوره جنسی مراجعه می‌کنند هرچند که اما ما قصد داریم تا در ادامه این مطلب از مجله دکتردکتر، درباره مدت زمان ایده آل سکس برایتان بگوییم؛ با ما همراه باشید.

داشتن یک رابطه جنسی مطلوب به عوامل مختلفی وابسته است؛ یکی از آن‌ها، مدت زمانی است که دخول در رابطه طول می‌کشد. از این رو تحقیق و پژوهش‌های بسیاری تا به‌حال در این زمینه انجام شده که نتایج هر کدام از آن‌ها قابل توجه است.

بر این اساس و همانطور که در مقدمه و مطلب آموزش رابطه جنسی و سکس اشاره کردیم، چهار بازه زمانی برای سنجش کیفیت رابطه جنسی وجود دارد که همه بر اساس مدت زمان سکس مشخص شده‌اند.

مدت زمان رابطه جنسی نرمال و مطلوب از 7 تا 13 دقیقه، مناسب از 3 تا 7 دقیقه، خیلی کوتاه از 1 تا 2 دقیقه و خیلی طولانی از 10 تا 30 دقیقه است.

البته در این رابطه هنوز هم اما و اگرهای مختلف و نسبتا اشتباهی مطرح است. مثلا بیشتر زوج‌ها اینطور فکر می‌کنند که هر مقدار مدت زمان سکس آن‌ها طولانی‌تر باشد پس کیفیت رابطه بیشتر است. در صورتی که چنین تصویری تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌ها، فرهنگ جامعه و باورهای شخصی و البته اشتباه افراد است.

بسیاری مدت زمان مناسب رابطه جنسی ایده‌آل را بیشتر از 30 دقیقه می‌دانند و همین امر روی کیفیت رابطه تاثیراتی مثل ایجاد نارضایتی و نا امیدی می‌گذارد.

بهترین رویکرد در این زمینه، افزایش آگاهی، مشاوره با پزشک متخصص و کنار گذاشتن کلیشه‌های غالب برای رسیدن به مدت زمان ایده‌آل برای داشتن یک رابطه جنسی خوب است.

افزایش زمان رابطه جنسی (سکس)

افزایش زمان سکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. وضعیت بدنی و روانی و همچنین تمایل جنسی از جمله موارد تاثیرگذار در مدت زمان رابطه جنسی دارد.

حال این عوامل نیز در میان زنان و مردان با یکدیگر نیز متفاوت است. مثلا زن‌ها مدت زمان بیشتری نسبت به مردها برای ارضا شدن نیاز دارند.

هر چند که مدت زمان نعوظ در دوره‌های مختلف زندگی متفاوت و البته تغییرپذیر است. مثلا انجام تمرین‌های مختلف در کف لگن باعث می‌شود تا عضلات نواحی مثل کشاله ران، اطراف مثانه و از همه مهم‌تر، آلت تناسلی قوی شوند.

این کار نه تنها افزایش زمان رابطه جنسی را بالا می‌برد بلکه باعث می‌شود تا زوج ‌ها در طول روز چند بار به لذت جنسی برسند.

مورد دیگری که در افزایش زمان سکس و البته کیفیت آن تاثیر بسیار زیادی دارد، معاشقه قبل از دخول است.

تجربه ارگاسم در سکس وابسته به افزایش احساسات است و این امر مخصوصا در بانوان با معاشقه اتفاق می‌افتد.

بالا رفتن ضربان قلب، انقباض‌های عضلانی و افزایش جریان خون همه در اثر معاشقه است و این امر خود باعث افزایش زمان رابطه جنسی (سکس) می‌شود. مدت زمان اوج رابطه جنسی تنها چند ثانیه است.

نکته مهمی که بسیاری از آن بی‌خبر هستند این است که گاهی افراد با پیش‌نوازی و معاشقه خوب، اوج لذت جنسی را تجربه خواهند کرد و این امر گاهی بدون تجربه نعوظ است.

رابطه جنسی نرمال چقدر طول می‌کشد؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، یک رابطه جنسی نرمال (بدون در نظر گرفتن زمان معاشقه) بین 7 تا 13 دقیقه است. البته در این زمینه باید به تفاوت زمان ارضا مردان و ارضا زنان در سکس نیز توجه کنیم.

این قانون در مدت زمان سکس در انواع سکس نیز صادق است.

هر چند که زمان ارضا مرد در سکس و زن به عوامل مختلی بستگی دارد اما با در نظر گرفتن مطلوب بودن شرایط، بین 5 تا 7 دقیقه به صورت میانگین، انزال و ارگاسم مرد در رابطه جنسی طول خواهد کشید. هر چند در برخی از موارد، این مدت زمان گاهی بسیار کمتر و بیشتر نیز می‌شود.

اما میانگین زمان ارضا شدن زنان در سکس معمولا 13 دقیقه است. البته خانم‌ها برای رسیدن به ارگاسم نیاز دارند تا قبل از دخول، پیشنوازی و معاشقه انجام دهند.

دلیل این تفاوت زمانی نیز به دلیل تفاوت آناتومی زن و مرد است. ناواژن به عنوان بخش اصلی دستگاه تناسلی زنان، دارای اندازه و عمق‌های مختلفی در بدن زنان است.

عمق متوسط واژن حدود ۹ سانتی‌متر است اما از دهانه واژن تا دهانه رحم حدودا به ۱۸ سانتی‌متر نیز می‌رسد.

وقتی تحریک‌پذیری شروع می‌شود، خون بیشتری به سمت واژن پمپاژ شده و همین باعث عقب رفتن دهانه رحم می‌شود و در نتیجه، دخول به راحتی صورت می‌گیرد. همین باعث تفاوت زمانی ارگاسم زن و مرد می‌شود.

تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی (در طول روز و هفته)

معمولا تعداد دفعات نرمال سکس در بازه‌های زمانی مختلف، متفاوت و نسبی است. با این حال معمولا داشتن سه بار رابطه جنسی در هفته، نرمال است.

تعداد و میزان دفعات نرمال سکس در طول روز نیز اول از همه بستگی به توان بدنی زن و مرد، تمایل و البته توافق آن دو دارد. با این حساب بر حسب نتایج پژوهشی، هر شخص می‌تواند بین 3 تا 5 بار در طول روز، رابطه جنسی داشته باشد.

هر چند که این میزان در برخی از افراد، کمتر و بیشتر هم می‌شود. معمولا کسانی که اصطلاحا سرد مزاج هستند، نه تنها در طول روز بلکه در طول هفته و ماه هم تمایل کمی به برقراری رابطه دارند.

از طرفی دیگر، معمولا در بین کسانی که تحت فشارهای ناشی از ناراحتی‌های جسمی و جنسی، اختلالات اضطرابی مصرف دارو، مشکلات خانوادگی، دشغلی و مالی، بیماری‌های اعصاب و روان وافسردگی هستند یا از اختلالات روانی رنج می‌برند، تمایل به برقراری رابطه جنسی بیش از 5 بار در طول روز نیز مشاهده شده است.

در چنین شرایطی، می توان با مراجعه به پزشک (؟)، تحت درمان قرار گرفت و به یک وضعیت نرمال و مطلوب رسید.

بهترین زمان برای سکس

بهترین زمان برای دخول، صبح است هرچند که رابطه جنسی در هر ساعتی از روز ممکن است اتفاق بیفتد.

با این حال دلایلی وجود دارد که بر اساس آن ها، رابطه جنسی در صبح به عنوان بهترین زمان برای سکس از طرف رفتارشناسان و پزشکان متخصص معرفی می‌شود.

سکس صبحگاهی باعث تقویت و راه‌اندازی بدن است و بهره وری را در طول روز افزایش می‌دهد.

به‌طور مثال با سکس صبحگاهی، سطح ایمونوگلوبولین در بدن افزایش پیدا می‌کند. این هورمون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

همچنین به دلیل بالا بودن سطح اندورفین و تستوسترون در هنگام صبح، لذت جنسی بالاتر است و عشق و احساس بین زوجین بیشتر می‌شود و برای همین از آن به عنوان بهترین زمان دخول یاد می‌شود.

در این رابطه لازم است بدانید که سطح میزان تستوسترون در ساعات اولیه روز بسیار بالا است و همین باعث یک رابطه جنسی بسیار لذت بخش خواهد شد.

یکی از دیگر دلایلی که باعث می‌شود متخصصان بسیاری صبح را به عنوان بهترین زمان برای سکس معرفی می‌کنند، آزاد شدن هورون آندروسترون است.

این هوزرمون باعث احساس نشاط و خوش رویی، افزایش حرارت بدن، شفافیت پوست، زیبایی مو و بهبود گردش خون می‌شود.

مدت زمان ارضای زن

تا به اینجای مطلب و در بخش‌های مختلف به این مورد اشاره کردیم که خانم‌ها برای ارضا شدن به زمان بیشتری نسبت به آقایان نیاز دارند و دلیلش هم نیاز به معاشقه و پیش‌نوازی قبل از دخول است.

به طور میانگین، 10 تا 15 دقیقه معمولا صرف پیش‌نوازی برای تحریک و دخول راحت کافی است هر چند که گاهی این مدت تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد و ممکن است کمتر یا بیشتر شود.

ارگاسم در خانم‌ها با افزایش ضربان قلب، فروکشی جنسی و انقباض شدید در عضلات کف رحم و لگن همراه است.

این در شرایطی است که ساختار بدن آقایان در این زمینه تفاوت‌های مهمی را ایجاد کرده است.

قبل از تحریک و نعوظ، آلت تناسلی مردان کوچک است اما تنها چند دقیقه (در مردان جوان) طول می‌کشد که مجددا نعوظ را تجربه کنند (در مردهای مسن‌تر، ممکن است مدت زمانی بین 30 دقیقه یا حتی چند روز به طول بینجامد).

از طرفی دیگر، معمولا بیشتر آقایان در کمتر از 3 دقیقه به انزال می‌رسند و همین باعث می‌شود که شریک جنسی آن‌ها ارگاسم را تجربه نکند.

البته ناامید نشوید، این چالش راه‎حل‌های موثری دارد که با توجه به آن‌ها می‌توانید به راحتی این دوران را پشت سر بگذارید.

برای همین اگر آقا هستید و مشکل زود انزالی دارید یا خانم هستید و در تجربه ارگاسم ناکام هستید، می‌توانید با مراجعه به پزشک متخصص اورولوژی برای مردان و پزشک زنان برای خانم‌ها، تحت درمان قرار بگیرید.

مدت زمان طبیعی برای رسیدن به انزال

انزال به معنای بیرون آمدن آب منی از بدن است و بین زنان و مردان ویژگی مشترک است؛ هر چند که معمولا از واژه انزال بیشتر برای آقایان استفاده می‌شود.

لطفا به این امر توجه داشته باشید که انزال با ارگاسم (رسیدن به لذت جنسی) فرق دارد اما معمولا بیشتر مردان هم زمان با تجربه انزال، ارگاسم را هم تجربه می‌کنند.

ضمن این که انزال میان زنان و مردان کمی با هم متفاوت است. انزال در مردان با خروج مایعی سفید رنگ به نام اسپرم (منی) رخ می‌دهد و در خانم‌ها با خروج مایعی شبیه ادرار از مجاری ادرار اتفاق می‌افتد.

توجه به این نکته ضروری است که این ماده، ادرار نیست و فقط ساختاری شبیه به آن دارد.

زمان رسیدن انزال در زنان و مردان با هم متفاوت است. مدت زمان طبیعی برای رسیدن به انزال بین 3 تا 10 دقیقه و در زنان تحت شرایط مختلف بین 8 تا 15 دقیقه است.

توجه! این بازه‌های زمانی به صورت میانگین و با توجه به پژوهش‌های مختلف در شرایط متفاوت به دست آمده‌اند و ممکن است در شرایطی خاص متفاوت باشند.

در چنین مواقعی بهترین کار، مشورت با پزشک است.

دیرانزالی

تاخیر در انزال که به آن انزال عقب مانده نیز می‌گویند را اصطلاحا به عنوان دیرانزالی می‌شناسند. منظور از دیر انزالی، ناتوانی مرد به صورت مداوم در رسیدن به انزال است؛ فرقی ندارد، این امر در زمان خودارضایی یا نزدیکی رخ می‌دهد.

دیرانزالی از آن دسته مشکلاتی است که معمولا بین 3 تا 10 درصد از آقایان آن را تجربه می‌کنند. البته این مشکل مادرزادی نیست و در نتیجه اتفاقات مختلف پیش می‌آید.

افرادی که دچار افسردگی هستند و قرص‌های ضد افسردگی مصرف می‌کنند، کسانی که دچار آسیب سیستم عصبی ناشی از اختلالات هورمونی، سکته یا کم کاری تیروئید هستند یا فانتزی‌های جنسی مختلفی دارند، معمولا بیشتر دچار زود انزالی می‌شوند.

دیرانزالی سلامت جنسی را به خطر می‌اندازد و می‌تواند باعث ایجاد استرس، کاهش میل جنسی شریک جنسی و در نهایت سردی در رابطه شود.

زودانزالی

زود انزالی یکی از رایج‌ترین اختلالات جنسی در میان مردان است؛ هنگامی که انزال مرد به یک دقیقه و زیر آن برسد، زود انزالی رخ داده است. با این که در این حالت، عمل انزال صورت گرفته اما با این حال، مرد لذت جنسی و ارگاسم را تجربه نمی‌کند و کنترلی روی آن ندارد.

در حالت زود انزالی، مرد در طول یک دقیقه، حداکثر 15 بار آلت خود را در واژن شریک جنسی خود فرو می‌برد.

اکثر کسانی که دچار زود انزالی هستند، دچار افسردگی و استرس هستند و اختلال در ترشح سروتونین دارند.

همچنین فرد و شریک جنسی او، کمترین لذت جنسی را تجربه می‌کنند اما این مشکل هم مثل دیرانزالی، قابل درمان است.

افزایش زمان ارضا شدن

برای افزایش زمان سکس تمرینات مختلفی وجود دارد؛ با انجام تمرین‌های مختلف می‌توانید در طول روز برای چند بار ارضا شوید و با یک تیر دو نشان بزنید.

حرکات ورزشی همچون کگل (Kegels)، پل باسن، هیپ تراست نشسته، لانگز (Lunges) و پلانک معکوس و همچنین تغییر انواع پوزیشن سکس در هنگام رابطه جنسی و کنترل سرعت رابطه هم برای خانم‌ها و هم آقایان مناسب است.

روش بالن (ورزشی برای آلت مردانه مناسب برای زودانزالی)، روش شروع و توقف (حرکتی مناسب برای بهتر کردن فرآنید انزال و ارگاسم)، تکنیک تحریک شدید (حرکتی که به کمک پارتنر و با ضربه‌های آهسته به نوک آلت و عصب برای تحریک انجام می‌شود)، گیره (در این حرکت آلت را از 4 سانتی‌متر پایین‌تر از کلاهک آن گرفته و تحت فشار قرار می‌دهند) و استفاده از تکنیک فشار نیز برای آقایان از جمله تمرینات خوب و ثمربخش برای بهبود توان جنسی و جسمی برای افزایش زمان ارضا شدن است.

مدت زمان مطلوب شما برای سکس ایده‌آل

به این نکته توجه داشته باشید که مدت زمان ایده‌آل برای سکس یک امر قراردادی بین شرکای جنسی است و نمی‌توان قانون و قاعده خاصی ندارد اما می‌توان بهترین حالت را برای آن متصور شد؛ شرایطی که لذت جنسی و حال خوب بهترین دستاورد آن است.

در چنین شرایطی، هم حس علاقه بین دو طرف بیشتر می‌شود و هم تمایل بین طرفین افزایش پیدا می‌کند.

با این حال اگر احساس می کنید که نیاز به مشاوره یا درمان در این زمینه دارید، می توانید با دریافت نوبت آنلاین از پلتفرم دکتردکتر در هر ساعت از شبانه‌روز، قدمی مهم برای افزایش لذت جنسی و کیفیت زندگی خود بردارید.

حال از شما می‌خواهیم که اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

منبع: دکتر دکتر

460807

نظرات شما ( 1 نظر )

شرمین |
جمعه 21 بهمن 140114:52
من تازه عروسی کردم چگونه این زنده گی پیش ببرم