مدیر پایگاه قهرمانی کرمانشاه:

پایگاه قهرمانی کرمانشاه از نظر فضا و تجهیزات ورزشی در حد تمرینات تیم ملی است

مدیر پایگاه قهرمانی ورزشی استان کرمانشاه؛ با اشاره به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مانند سالن اختصاصی، دستگاه های ورزشی و کارشناسان تربیت بدنی و قهرمان این پایگاه؛ گفت: پایگاه قهرمانی کرمانشاه از نظر سالن و تجهیزات و وسایل در حد تمرینات و تست های ورزشی تیم های ملی است.
تصویر پایگاه قهرمانی کرمانشاه از نظر فضا و تجهیزات ورزشی در حد تمرینات تیم ملی است

به گزارش سایت خبری پرسون،«پیمان رفیعی» به اهمیت فوق العاده کارشناسان ورزشی در کنار تجهیزات و وسایل حرفه‌ای برای تمرینات وزرشی قهرمانان اشاره کرد و افزود: همه این امکانات برای ورزشکاران استان در پایگاه قهرمانی در حد استاندارد بالایی فراهم است.

وی توجه به پایگاه های قهرمانی را یکی از اولویت های وزارت ورزش و جوانان برای پرورش قهرمانان ملی در سطح استان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: یکی از برنامه های مهم وزارت ورزش و جوانان برای پرورش قهرمانان نهایت استفاده استعدادهای ورزشی و قهرمانان استان ها از امکانات و وسایل ورزشی پایگاه های قهرمانی تحت نظر کارشناسان مجرب و با تجربه تربیت بدنی این پایگاه ها است.

رفیعی بیان داشت: یکی از مشکلات ورزشکاران و قهرمانان در سطح استان ها که بارها شنیده‌ایم این بوده که جایی برای ورزش و تمرین حرفه ای ندارند و در بدر دنبال نامه از اداره کل ورزش و جوانان بوده‌اند که جایی با هزینه کمتری برای تمرین پیدا کنند، اما الان تمام این امکانات در یک جا متمرکز شده و در اختیار آنها قرار دارد.

به همه هیات های ورزشی برای استفاده از امکانات ورزشی پایگاه قهرمانی کرمانشاه نامه زدیم

مدیر پایگاه قهرمانی کرمانشاه در بخش دیگر از صحبت های خود؛ استعدادیابی وزرشی سن هشت تا ۱۶ سال و پوشش تمرینات قهرمانان ورزشی به همراه تست ورزشی را از جمله مهمترین وظایف پایگاه های قهرمانی دانست و گفت: استعداد یابی ورزشی و کشف استعداد بچه های کودک و نوجوان که در چه رشته ورزشی استعداد دارند؛ طی تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش استان کرمانشاه در دستور کار داریم و در آینده نزدیک با جدیت این موضوع دنبال خواهد، شد.

رفیعی گفت: اما در بعُد قهرمانی؛ از همه هیات های ورزشی استان خواستیم تیم‌ها منتخب یا استعدادهای ورزشی رشته خود را به این پایگاه معرفی کنند؛ تا زیر نظر کاشناسان تحصیل کرده براساس تست های سخت افزاری و نرم افزاری وضعیت بدنی و جسمانی آنها سنجیده شود و طبق آن برای ورزشکان خود برنامه تغذیه ای، تمرینی انجام دهند و آنالیز خوبی از تیم و ورزشکارشان داشته باشند.

وی توضیح داد: پایگاه های قهرمانی در ۲ مرحله در خدمت ورزشکان و قهرمانان است یکی بنا به خواست هیات های ورزشی از تیم و ورزشکار آنان تست های آمادگی جسمانی استاندارد گرفته شود و آنالیز آن را طی گزارشی مبسوط به آنها اعلام کند؛ که تیم و اعضای آن در چه سطحی از آمادگی قرار دارند و باید چه کارهای انجام دهند.

رفیعی گفت: دوم اینکه؛ امکانات و وسایل و تجهیزات ورزشی بویژه از همه مهمتر کارشناسان تحصیل کرده این پایگاه قهرمانی در اختیار تیم ها و ورزشکاران قرار گیرد تا برای کسب آمادگی جسمانی از آنها استفاده کنند.

پایگاه های قهرمانی فرایند سنتی تیم ها را به یک فرایند علمی تبدیل می کنند

این قهرمان اسبق تکواندو کرمانشاه در ادامه به یک سری خدمات جانبی پایگاه قهرمانی به ورزشکاران مانند دستگاه آنالیز ترکیب بدنی اشاره کرد و اظهار داشت: این دستگاه نرم افزاری؛ شرایط بدنی ورزشکار را از نظر اینکه چند درصد چربی، عضله و در چه قسمتی از بدن آنها قرار دارد، از نظر مایعات و پرتئین و و دیگر موراد چه وضعیتی دارند سنجش می دهد و همچنین مشاوران و کارشناسان تحصیل کرده در این پایگاه هست به آنان برای عملکرد بهتر برنامه و راهنمایی بدهند.

رفیعی با اشاره به مجموعه ای از خدمات فنی، علمی و امکانات پایگاه قهرمانی کرمانشاه گفت: با استفاده از خدمات این پایگاه فرایند تیم های ورزشی استان از حالت سنتی به یک فرایند علمی تبدیل می شود؛ زیرا این توان علمی، سخت افزاری و نرم افزاری داریم که یک ارزیابی خوبی از وضعیت تیم ها و ورزشکاران به هیات ها و مربیان آنها بدهیم که در چه سطحی هستند، نقاط ضعف و قوت چیست و برای برطرف کردن آنها باید چه برنامه ریزی انجام دهیم و کارها را علمی پیش ببریم.

۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز کامل و استاندارد پایگاه قهرمانی کرمانشاه لازم است

مدیر پایگاه قهرمانی کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به سالن بزرگ و مجهز پایگاه قهرمانی کرمانشاه گفت: چند تا وسایل این پایگاه در سالن های ورزشی دیگر نصب است که باید به این پایگاه منتقل شود تا همه وسایل متمرکز یکجا در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد و کمبودی از این نظر نداشته باشیم.

رفیعی در ادامه با اشاره به اهمیت بالای پایگاه های قهرمانی برای پرورش ورزشکاران قهرمان؛ گفت: مقرر شده برای تجهیز و تکمیل این پایگاه ها ردیف اعتبار جداگانه ای در وزارت ورزش و چوانان اختصاص یابد.

وی بیان داشت: اکنون پایگاه قهرمانی کرمانشاه به یکسری وسایل ورزش مدرن به ویژه در حوزه دستگاه های قدرتی نیاز دارد.

رفیعی اضافه کرد با اشاره به گرانی وسایل و دستگاه های ورزشی برای تجهیز استاندارد و کامل پایگاه قهرمانی کرمانشاه تا حد استاندارد بالا به حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و در این زمینه قول هایی به ما داده شده که امیدواریم تحقق بیابد.

منبع:ایرنا

459294