"اطلس سه‌بعدی چشم"/ نخستین اطلس تهیه شده درکشور

مدیر گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی مشهد گفت: اطلس سه‌بعدی چشم که در مراحل ساخت و تولید آن از تکنولوژی استریوسکوپیک بهره گرفته شده است، امکان درک کامل سه‌بعدی آناتومی چشم را برای کاربر مقدور می‌کند.
تصویر "اطلس سه‌بعدی چشم"/ نخستین اطلس تهیه شده درکشور

به گزارش سایت خبری پرسون،دکتر علی عمادزاده با بیان اینکه اطلس سه‌بعدی چشم VirEye نخستین اطلس تهیه شده در کشور برای بررسی آناتومی ماکروسکوپی چشم است، اظهار کرد: این محصول فناورانه به عنوان یک نرم‌افزار کاربردی پس از انجام مطالعات لازم منطبق با برنامه‌های علمی و تکنولووژی آموزشی طراحی و تولید شده است.

وی افزود: اطلس سه‌بعدی چشم که در مراحل ساخت و تولید آن از تکنولوژی استریوسکوپیک بهره گرفته شده است، امکان درک کامل سه‌بعدی آناتومی چشم را برای کاربر مقدور می‌کند.

مدیر گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی مشهد ضمن تبریک به اساتیدی که موفق به ساخت این محصول فناورانه شده‌اند، اضافه کرد: بر اساس تجربیات اساتید دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تولید ابزارهای واقعیت مجازی و همچنین همکاران مرکز تحقیقات چشم پزشکی شهید بهشتی، در تولید این فناوری از حمایت فنی آنان نیز بهره‌مند شدیم که از همکاری آنان نیز قدردانی می‌شود.

عمادزاده عنوان کرد: از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های کاربردی این اطلس سه‌بعدی می‌توان به نمایش چشم انسان و همه لایه‌های آن با قابلیت درک به صورت سه‌بعدی، قابلیت نمایش لایه خاصی از چشم و جابه‌جا کردن لایه‌ها، قابلیت بزرگنمایی و چرخش، نامگذاری لایه‌ها و بخش‌های مختلف چشم به همراه توضیحات (براساس Duane's Ophthalmology) و نمایش تصاویر MRI و CT Scan چشم اشاره کرد.

این اطلس در آزمایشگاه تکنولوژی آموزشی گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی در دسترس و قابل استفاده اساتید و دانشجویان علاقه‌مند است. مراحل اولیه طراحی و تولید این اطلس سه‌بعدی از سال ٩۰ آغاز شده بود و در حال حاضر نهایی و آماده بهره‌برداری و در گروه آموزش پزشکی قابل استفاده است و دانشجویان و اساتید در مقوله‌های آموزشی می‌توانند از قابلیت‌های این تکنولوژی بهره‌مند شوند.

منبع:ایسنا

459287