بدری:

بودجه ۱۴۰۲ تورم‌زاتر از بودجه سال جاری است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: درآمدهای استقراضی دولت نباید به سمت هزینه‌های جاری کشور هدایت شود بلکه باید به سمت پروژه‌های تملک دارایی و عمرانی هدایت شود در غیر این صورت شاهد افزایش تورم خواهیم بود.

تصویر بودجه ۱۴۰۲ تورم‌زاتر از بودجه سال جاری است

به گزارش سایت خبری پرسون، صدیف بدری در تذکری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضمن محکومیت اقدام اخیر پارلمان اروپا متذکر می‌شوم که ملت بزرگ ایران ضمن حمایت قاطع از سپاه پاسداران، یکی از توطئه‌ها و جنایات اروپایی‌ها در طول تاریخ به ویژه در دوران دفاع مقدس را فراموش نمی‌کند. براساس گزارشی که کمیسیون برنامه مجلس شورای اسلامی ارائه کرد فروش دارایی‌های مالی در بودجه سال جاری قریب به ۱۶۰ همت محقق شده است که ۱۰۳ همت آن به اسناد خزانه و اوراق مالی باز می‌گردد. دولت در بودجه سال آینده نیز با رشد ۶۳ درصدی از این محل برای کسب درآمد برنامه ‌ریزی کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که درآمدهای حاصل از واگذاری‌های مالی نوعی استقراض بوده و درآمد پایدار نیست و باید منابع حاصله به سمت پروژه‌های زیرساختی و عمرانی هدایت شود. دولت باید منابع حاصل از فروش این اموال را به سمت پروژه‌های تملک دارایی و پروژه‌های عمرانی هدایت کند اما اکنون گزارش کمیسیون نشان داد که درآمدهای استقراضی بودجه به سمت هزینه‌های جاری هدایت شده است. انتظار می‌رود یک جلسه غیرعلنی در خصوص لایحه بودجه آینده برگزار شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه‌ای که دولت برای بودجه سال آینده ارائه کرده تورم‌زاتر از بودجه سال ۱۴۰۱ است. در بودجه سال ۱۴۰۱ منابعی برای تخصیص صندوق ملی مسکن به منظور حمایت از تولید مسکن برای اقشار ضعیف پیش بینی شده بود که اصلا عملکرد قابل قبولی ندارد. قرار بود فولاد و سیمان نیز به قیمت تمام شده به دست مصرف کننده برای ساخت مسکن برسد که این امر نیز محقق نشد.

بدری تاکید کرد: بازار به حال خود رها شده و تیم اقتصادی کشور بازار را مدیریت نمی‌کنند هیچ یک از قیمت‌های تمام شده کالاها کنترل نمی‌شود قیمت فوم ساختمان از ۸۰ هزار تومان به یک میلیون تومان رسیده است

458995