رضوانی:

مسئولان برای فروش اموال دولتی بهانه‌جویی می‌کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مشاهده می‌کنیم که برای فروش اموال بهانه جویی‌های نظیر عدم شفافیت مقررات مطرح می‌شود.

تصویر مسئولان برای فروش اموال دولتی بهانه‌جویی می‌کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامحسین رضوانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی عملکرد مهمترین احکام تبصره ها و ردیف های مرتبط با واگذاری دارایی های مالی در قانون بودجه سال 1401 کل کشور، با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از تورم و کاهش ارزش پول ملی به درستی به کسری بودجه نسبت داده می‌شود، گفت: یکی از موارد عدم تحقق بودجه سالانه کشور، مولد سازی دارایی‌ها و املاک دولت است. متاسفانه در این زمینه هرساله عدم تحقق داریم و در این زمینه نه حرفه‌ای و کارشناسانه برخورد می‌شود و نه پاسخگویانه.

وی افزود: الان هم مشاهده می‌کنیم که کسانی که باید پاسخگویانه به این موضوع بپردازند، معمولاً نطق ارائه می‌کنند. متاسفانه مشاهده می‌کنیم که برای فروش اموال بهانه جویی‌هایی نظیر عدم شفافیت مقررات مطرح می‌شود. آقایان مسئول در جایگاه فروش اموال نشسته‌اند اما کاری نمی‌کنند و شرط انجام کار را این می‌دانند که دستگاه‌های نظارتی چک سفید امضا به آنها بدهند درحالی که چنانکه این اتفاق بیفتد هفت تپه‌ها در پیش است.

نماینده تهران در مجلس با تاکید بر لزوم اعلام برنامه‌های مولد سازی از سوی وزیر اقتصاد گفت: اگر فروش اموال صورت بگیرد، بخش قابل توجهی از نقدینگی موجود جذب می‌شود و با فرض اینکه بخواهیم تورم موجود را به نقدینگی نسبت دهیم، بخش عمده‌ای از تورم موجود برطرف می‌شود.

458976