تعطیلی مدارس این مناطق استان مرکزی فردا یکشنبه 2 بهمن

تعطیلی مدارس اراک ، شازند و مهاجران در استان مرکزی فردا یکشنبه دوم بهمن به دلیل انباشت آلاینده های جوی و آلودگی هوا اعلام شد.
تصویر تعطیلی مدارس این مناطق استان مرکزی فردا یکشنبه 2 بهمن

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: مدارس تمام دوره‌های آموزشی در اراک ، شازند و مهاجران فردا یکشنبه دوم بهمن به دلیل انباشت آلاینده های جوی و آلودگی هوا غیر حضوری خواهند بود.

چندی است که سرمای شدید همچون برخی استان‌های کشور میهمان مردم استان مرکزی است و همین امر سبب افزایش مصرف گاز و یخ‌بندان در معابر شده بنابراین در این چند هفته در راستای کاهش مصرف گاز مسئولان استان مرکزی در آموزش و پرورش و مسئولان استان در برخی شهرهای استان مرکزی، اقدام به تعطیلی و برخی تصمیمات در فعالیت مدارس گرفته‌اند.

از سوی دیگر آلودگی هوا و رسیدن وضعیت آلودگی به حد ناسالم برای تمامی گروه‌ها که حتی به رنگ قرمز و نیز بنفش رسیده سبب شده تا مدارس در استان مرکزی بارها غیرحضوری و تعطیل باشند.

تعطیلی مدارس چند شهرستان استان مرکزی

"اسماعیل جیریایی" رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به تعطیلی مدارس اظهار داشت: مدارس تمام دوره‌های آموزشی اراک، شازند و مهاجران فردا یکشنبه دوم بهمن به دلیل انباشت آلاینده های جوی و آلودگی هوا غیر حضوری خواهند بود.

وی افزود: براساس تصمیمات انجام گرفته از سوی کارگروه اضطرار آلودگی هوا، با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر سکون نسبی هوا تا فردا و روند افزایشی شاخص آلودگی هوا و احتمال پایداری نسبی هوا ‌همه مدارس در همه دوره های تحصیلی فقط در شهرهای اراک، شازند و ‌مهاجران فردا یکشنبه دوم بهمن ماه در نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری فعالیت آموزش خود را پیگیری خواهند کرد.

منبع:تسنیم

458454