ماندگاری رنگ مو را چگونه بالا ببریم؟

ماندگاری رنگ موی سر به عوامل مختلفی بستگی دارد که برایتان خواهیم گفت.
تصویر ماندگاری رنگ مو را چگونه بالا ببریم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، دوام و ماندگاری رنگ مو به مواردی از جمله درجه رنگ مو ، نوع و کیفیت رنگ مو و روشهای شما برای از مراقبت موهایتان بستگی دارد. در این مطلب از بیتوته شما را با میزان ماندگاری رنگ موها و راههای افزایش ماندگاری آن آشنا می کنیم.

دوام رنگ مو و ماندگاری رنگ مو برای خانم ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ، با وجودی که هر رنگ مویی بالاخره بعد از مدتی نیاز به تجدید دارد. حتی رنگهایی که به عنوان رنگ موی دائمی شناخته می شوند با وجودی که دوام بیشتری نسبت به ماندگاری رنگ مو فانتزی دارند ولی بعد از مدتی کمرنگ می شوند و زیبایی خود را از دست میدهند. ولی شما میتوانید با رعایت برخی از نکات ماندگاری رنگ مو را افزایش دهید.

ماندگاری رنگ مو چقدر است؟

ماندگاری رنگ مو روی موی سفید یا دکلره به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله کیفیت رنگ مو ، درجه رنگ مو ، عادت های روزانه و حتی دمای آبی که در حمام استفاده می کنید.

به طور کلی ماندگاری رنگ مو فانتزی یا رنگ موی موقت بین 1 – 2 هفته است و ماندگاری رنگ مو دائمی بین 4 – 10 هفته.

در ادامه مقاله عوامل موثر بر ماندگاری رنگ مو و افزایش طول عمر مفید رنگ مو را با هم بررسی خواهیم کرد و به شما می گوییم که چطور دوام رنگ موها را بیشتر کنید.

ماندگاری انواع رنگ مو

روی جعبه رنگ مو نوع آن نوشته شده است. با توجه به نوع رنگ مو ، دوام آن متفاوت است ، انواع رنگ مو از نظر دوام و ماندگاری به چهار دسته تقسیم می شوند.

• ماندگاری رنگ مو دائمی : ماندگاری رنگ مو روی موی سفید یا ماندگاری رنگ موی دائمی تا زمانی که موها رشد کند یا خودتان از رنگ دیگری رویشان استفاده کنید ، باقی می مانند. این رنگ موها به دلیل این که به کوتیکول مو نفوذ میکنند و ملانین طبیعی مو را به صورت کامل تتغییر می دهند ، حالت دائمی دارند. این رنگ موها در درجه های روشن تر به مرور زمان کمرنگ می شوند ولی از بین نمی روند. البته رنگ موهایی که به حالت رنگساژ بعد از دکلره روی موها قرار می گیرند بسته به نوع رنگ میتواند متفاوت باشد.

• ماندگاری رنگ مو نیمه دائم : در رنگ موهای نیمه دائم ، به جای این رنگ در کوتیکول مو نفوذ کند ، ساقه را با پیگمنت های درشت می پوشاند و موها را رنگ میکند. ماندگاری رنگ مو روی موی سفید یا دوام رنگ مو نیمه دائم بین 8 – 15 بار شستشو با شامپو است و در صورت مراقبت مناسب تا 28 بار هم ماندگاری دارد. اغلب رنگ موهای طبیعی و شامپوی رنگ جزو رنگ موهای نیمه دائم هستند.

• ماندگاری رنگ مو فانتزی یا موقت : رنگ موهای فانتزی از جمله آبی ، سبز ، صورتی و غیره به عنوان رنگ مو موقت شناخته می شوند. ماندگاری رنگ مو فانتزی بین 1 – 14 روز متفاوت ست. برخی از آنها بعد از یک بار شستشو از بین می روند و برخی دیگر ماندگاری بیشتری دارند.

• ماندگاری رنگ مو فوری : رنگ موهای فوری که به نام گچ رنگ مو ، اسپری رنگ مو و واکس رنگ م شناخته می شوند ماندگاری چد ساعتی دارند و بعد از مدتی کوتاه از بین میروند.

تاثیر درجه رنگ مو بر ماندگاری آن

هر چه رنگ انتخابی شما تیره تر باشد ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

هر چقدر پیگمنت های رنگ انتخابی شما بیشتر باشد دوام آن بیشتر است به عنوام مثال ماندگاری رنگ مو بنفش که 8000 پیگمنت دارد از ماندگاری رنگ مو قرمز که 3000 پیگمنت دارد یا ماندگاری رنگ آبی که 1000 پیگمنت دارد بیشتر است.

به طور کلی میتوان گفت ماندگاری رنگ موی تیره بیشتر از ماندگاری رنگ مو روشن است. مثلا اگر بعد از دکلره موهایتان را به رنگ روشن درآورید ، نسبت به رنگ های تیره ، زودتر به رنگساژ نیاز خواهید داشت.

تاثیر سلامت موها بر ماندگاری رنگ مو

ماندگاری رنگ مو با سلامت کوتیکول مو رابطه مستقیمی دارد. هر چه موها آسیب دیده تر باشد ماندگاری رنگ مو کمتر است. کوتیکول موی آسیب دیده نمیتواند رنگ مو را روی ساقه مو حفظ کند و در نتیجه رنگ مو به راحتی شسته می شود. بهتر است باری پیشگیری از آسیب دیدن موها ، پشت سر هم موها را رنگ نکنید و از سرم های تقویتی برای بهبود سلامت مو استفاده کنید یا قبل از رنگ کردن موهای آسیب دیده از روش هایی مانند پروتئین تراپی برای برگرداندن سلامت موها استفاده کنید.

شستشوی مناسب برای افزایش ماندگاری رنگ مو

برای افزایش ماندگاری رنگ مو ها بعد از رنگ کردن موها تا 24-72 ساعت به موها شامپو نزنید و فرصت دهید تا رنگ در موها تثبیت شود. بعد از 24 ساعت هم باید از شستشوی روزانه موها اجتناب کنید و سعی کنید حداکثر هفته ای 2 بار موها را بشویید.

استفاده از شامپوها و ماسک موهای مخصوص موهای رنگ شده میتواند دوام بیشتری به رنگ موهایتان بدهد.

شامپوهای حاوی سولفات یا شامپوهایی که برای شوره سر تولید می شوند ، فرمولاسیون خشنی دارند و دوام رنگ مو را کاهش میدهند.

موهای رنگ شده را نباید با آب داغ بشویید. آب داغ روند کمرنگ شدن رنگ مو را سریعتر می کند.

تاثیر نور خورشید بر ماندگاری رنگ مو

موهای شما هرچه بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند ، ماندگاری رنگ مویتان کاهش پیدا میکند. هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشد به مدت طولانی از کلاه آفتاب گیر با پوششی برای موها استفاده کنید.

تاثیر لوازم برقی حالت دهنده بر ماندگاری رنگ مو

برای محافظت از رنگ موها سعی کنید کمتر از لوازم برقی حالت دهنده استفاده کنید ولی اگر بدون این وسایل نمی توانید زندگی کنید حتما ار کرم ها و اسپری های محافظ رنگ مو در مقابل حرارت استفاده کنید. قرار گرفتن موها در معرض حرارت میتواند باعث ایجاد آسیب به کوتیکول مو شود در نتیجه هنگام شستشو پیگمنت های رگ به راحتی از روی موها شسته خواهند شد.

برای افزایش ماندگاری رنگ مو در استخر شنا نکنید

کلر موجود در آب استخر باعث کمرنگ شدن رنگ مو می شود. اگر موی شما با آب استخر در تماس باشد به زودی رنگش را از دست خواهد داد.

اگر تصمیم به شنا در استخر دارید قبل از شنا موها را با آب دوش خیس کنید که کمتر آب استخر را به خود جذب کند و از روغن های محافظ برای پوشش ساقه موها استفاده کنید و در نهایت از کلاه مخصوص استخر استفاده کنید.

منبع:بیتوته

458176