تعطیلی گیلان پنجشنبه 29 دی

تعطیلی گیلان پنجشنبه 29 دی به صورت سراری توسط استاندار اعلام شد.
تصویر تعطیلی گیلان پنجشنبه 29 دی

به گزارش سایت خبری پرسون، استاندار گیلان گفت: به دلیل صرفه‌جویی در مصرف گاز روز پنجشنبه ( ۲۹ دی ماه) تعطیل اعلام می‌شود، اما از روز شنبه شرایط به حالت عادی باز خواهد گشت.

اسدالله عباسی در ششمین قرارگاه جهادی برق وگاز، ضمن قدردانی از همکاری مردم در صرفه جویی مصرف گاز افزود: توانستیم از طریق قرارگاه جهادی مدیریت هوشمندانه‌ای داشته باشیم تا خانواده‌ها دچار مشکل نشوند.

وی عنوان کرد: در روزهای اخیر ناچار بودیم برخی صنایع را تعطیل کنیم اما با توجه به صرفه جویی که اتفاق افتاده از فردا بسیاری از خطوط که تعطیل شده بودند دوباره راه اندازی می شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه از فردا بسیاری از جایگاه های سی. ان. جی بازگشایی می شوند، گفت: پنج شنبه را تعطیل اعلام کردیم تا در ۲ روز پنجشنبه و جمعه صرفه جویی بیشتری صورت بگیرد و از شنبه ادارات و مراکز آموزشی فعالیت عادی خود را طبق روال همیشه آغاز می کنند.

عباسی افزود: خوشبختانه، صرفه جویی در استان گیلان منجر شد که استان های همجوار نیز در خصوص گاز کمتر دچار مشکل شوند.

صرفه جویی گاز در گیلان انسان دوستانه است

استاندار گیلان ضمن تاکید بر نهادینه ساختن فرهنگ مصرف بهینه انرژی تاکید کرد: مصرف برق وگاز باید همزمان و با برنامه ریزی مدیریت شود و صرفه جویی هوشمندانه تا هر زمان لازم باشد انجام می شود.

عباسی تصریح کرد :در خصوص صنایع باید طوری برنامه ریزی شود که چرخ واحدها بچرخد و استان از تولید باز نماند.

وی ادامه داد: تعطیلی مطلق را نمی پذیرم و مدیران در نظر داشته باشند در اعمال محدودیت ها، کارمندان دچار خسران نشوند.

استاندار گیلان گفت: خوشبختانه، در استان وضعیت گاز بحرانی نبود بلکه صرفه جویی ها انسان دوستانه بود.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد:در آینده نیز برنامه های تعطیلی ها در صورت ضرورت باید هوشمندانه، حساب شده و با برنامه ریزی باشد و در جریان تعطیلی مراکز آموزشی برای مهد کودک ها استثنائاتی در نظر گرفته شود تا مادران کارمند دچار نگرانی نشوند.

وی اظهار داشت : گیلان در مدیریت انرژی های برق و آب موفق عمل کرده و امیدواریم‌ زمستان را با مدیریت صحیح و مصرف بهینه گاز به پایان برسانیم.

منبع:ایرنا

457731