ابراز تأسف ایران از رفتار دادگاه تجدیدنظر سوئد درخصوص حمید نوری

سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به رفتار و اقدام دور از انتظار و تعجب برانگیز امروز(چهارشنبه) دادگاه تجدید نظر سوئد درخصوص حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در این کشور عمیقا ابراز تأسف کرد
تصویر ابراز تأسف ایران از رفتار دادگاه تجدیدنظر سوئد درخصوص حمید نوری

به گزارش سایت خبری پرسون، ناصر کنعانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حقوق شهروندان خود در اقصی نقاط جهان کوتاهی نخواهد کرد، افزود: یک بار دیگر مسؤلیت‌های دولت سوئد در ضرورت رعایت حقوق انسانی، قانونی و کنسولی این شهروند ایرانی را یادآوری می کنم.

حمید نوری شهروند ایرانی و کارمند سابق قوه قضاییه که آبان سال ۹۸ برای رسیدگی به حل اختلافات خانوادگی دخترخوانده‌اش به سوئد سفر کرده بود، در بدو ورود به فرودگاه استکلهم توسط پلیس این کشور بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد.

اتهام حمید نوری بر اساس ادعاهای گروهک تروریستی منافقین طراحی شده. آنها مدعی شده اند که نوری در مقطعی، زندانبان منافقین در ایران بوده است. این مبنای محکمه سوئدی قرار گرفته و باعث شده اصل برائت و حق آزادی رفت و آمد حمید نوری از سوی مقامات سوئدی نقض شده و این تبعه ایرانی نزدیک به سه سال با محدودیت های زیاد در زندان‌ سوئد باشد.

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که سوئدی‌ها ابتدایی‌ترین حقوق یک انسان را در قبال «حمید نوری» رعایت نکرده‌اند.

456546