رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان کرد؛

عدم پرداخت به موقع بدهی بیمه‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: عدم پرداخت به موقع بدهی بیمه‌ها پرداخت کارانه پزشکان و پرسنل حوزه سلامت را با مشکل مواجه کرده است.
تصویر عدم پرداخت به موقع بدهی بیمه‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون،رضا احمدی شامگاه یکشنبه در نشست مشترک پزشکان متخصص بیمارستان علامه بهلول گناباد با بیان اینکه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گناباد باید همزمان به حقوق همه ذینفعان توجه داشته باشند، اظهار کرد: در پرداخت حقوق نیروهای شرکتی سه ماه و در پرداخت کارانه پزشکان متخصص ۹ ماه تأخیر داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تأخیر در پرداخت کارانه پزشکان متخصص را تنها یکی از بدهی‌ها و مطالبات از این دانشگاه عنوان و اظهار کرد: دارو، تجهیزات مصرفی و غیرمصرفی و کارانه پرسنل از جمله بدهی‌ها و تعهدات دانشگاه است.

وی با اشاره به آمار پرداختی کارانه در سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه ۹ بیان کرد: با وجود اینکه در مقایسه با این دانشگاه‌ها عقب نیستیم اما تلاش می‌کنیم با جذب اعتبارات جدید و حرکت در جهت افزایش بهره‌وری و تلاش در جهت کاهش کسورات بیمه‌ای و بالطبع افزایش درآمد بیمارستان، زمینه تسریع در پرداخت مطالبات پزشکان متخصص و کادر درمان را فراهم کنیم. یکی از دلایل معوقات به وجود آمده کادر درمان و سایر بدهی‌های این دانشگاه به سبب تأمین نشدن بخشی از مطالبات از سوی سازمان‌های بیمه گر به ویژه سازمان تأمین اجتماعی است.

احمدی افزود: به رغم اینکه سازمان تأمین اجتماعی از آذرماه ۱۴۰۰ تاکنون هیچ پرداختی به دانشگاه علوم پزشکی گناباد نداشته است، این دانشگاه تمام خدمات درمانی را به طور کامل به بیماران طرف قرارداد آن سازمان ارائه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: اخیراً بر اساس تفاهم بین وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سازمان تأمین اجتماعی مقرر شده است تا ۵ ماه از مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از سازمان تأمین اجتماعی (از اذر ۱۴۰۰ تا اول اردیبهشت ۱۴۰۱) به صورت اوراق گام تسویه شود.

منبع:خبرگزاری مهر

455883