ارائه خدمات بهداشتی درمانی به عشایر ۱۱ منطقه دشتستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: سرشماری جمعیت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به عشایر ۱۱ منطقه شهرستان دشتستان در حال انجام است.
تصویر ارائه خدمات بهداشتی درمانی به عشایر ۱۱ منطقه دشتستان

به گزارش سایت خبری پرسون، ماریا خویش‌دوست ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرشماری و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط تیم‌های سلامت از جمعیت عشایر نشین شهرستان از اوایل آذرماه سال جاری با ورود عشایر به مناطق شهرستان آغاز شده است.

خویش‌دوست افزود: هر ساله با شروع فصل پاییز، جمعیت عشایر نشین در ۱۱ منطقه شهرستان سکنی می‌گیرند و تا پایان اردیبهشت‌ماه در این مناطق حضور دارند که شبکه بهداشت و درمان شهرستان در اولین اقدام، با اعزام تیم‌های سلامت، سرشماری و مراقبت‌های بهداشتی گروه‌های مختلف سنی عشایر را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت عشایر نشین ما در هر منطقه، تحت پوشش یک مرکز خدمات جامع سلامت است که تیم‌های سلامت این مراکز در قالب (پزشک، مامای پزشک خانواده، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها، کارشناس سلامت خانواده و دارو یار به این مناطق اعزام و خدمات خود را به تمام گروه‌های سنی (مادران باردار، کودکان، نوجوانان و جوانان، میان‌سالان و سالمندان) ارائه می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان، رسیدگی و کنترل بهداشتی آب مناطق عشایر نشین (کلرزنی و توزیع کلر) و دفع صحیح بهداشتی زباله را در کنار دیگر خدمات و مراقبت‌های بهداشتی بسیار مهم عنوان کرد.

مسئول واحد هماهنگی و گسترش شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز تصریح کرد: علاوه بر اجرای ده‌گردشی توسط تیم‌های سلامت، با همکاری گروه‌های جهادگران سلامت در مناطق کم برخوردار بخصوص مناطق عشایر نشین خدمات بهداشتی و درمانی به‌صورت رایگان توسط پزشکان متخصص، کارشناسان سلامت روان و تغذیه و همچنین خدمات بهداشت دهان و دندان به گروه‌های سنی مختلف ارائه می‌شود و رضایت‌مندی بسیار خوبی از این لحاظ در این مناطق داشته‌ایم.

علی محمد شفا خواه خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری تیم‌های سلامت، جمعیت امسال عشایر نشینان در ۱۱ منطقه شهرستان دشتستان در حدود ۳ هزار و ۱۳۰ نفر است.

منبع:خبرگزاری مهر

455790