اهدای عضو جوان نهاوندی به ۴ بیمار

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: اهدای اعضای بدن جوان نهاوندی که دچار مرگ مغزی شده بود، به چهار بیمار نیازمند حیات دوباره بخشید.
تصویر اهدای عضو جوان نهاوندی به ۴ بیمار

به گزارش سایت خبری پرسون،غلامرضا متین اظهار کرد: جوان ناکام «محمد آریان‌پور» کارمند اداره راه و شهرسازی نهاوند چند روز گذشته در سانحه تصادف در محور نهاوند- بروجرد دچار مرگ مغزی شد که با اهدای قلب، کبد و کلیه‌ها به چهار بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

وی ضمن عرض تسلیت و تقدیر از اقدام ایثارگرانه و انسان‌دوستانه خانواده مرحوم محمد آریان‌پور، مطرح کرد: مرگ اتفاق غم‌انگیزی است و به هر طریق و در هر سن و سالی که اتفاق بیفتد این وابستگان هستند که بزرگترین ضربه را حس می‌کنند اما اهدای اعضاء به بیماران نیازمند بزرگترین ایثار و انسانی‌ترین اقدام و معامله معنوی با خداوند است.

متین با بیان اینکه دین مبین اسلام اهمیت فوق‌العاده‌ای برای نجات جان انسان‌ها قائل است، ادامه داد: در کشور بیماران زیادی هستند که چشم به‌راه پیوند عضو هستند و تنها راه ادامه‌ حیات برای بسیاری از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و کلیوی، افرادی که دچار مشکلات کبد و ... هستند، اهدای عضو است.

وی یادآور شد: اهدای عضو نیازمند فرهنگسازی است تا آن فرهنگ به رفتار در جامعه تبدیل شود و خانواده‌هایی‌ که در شرایط حساس تصمیم‌گیری برای رضایت به اهدای اعضای عزیزشان هستند، راحت‌تر نسبت به آن اقدام کنند و خوشبختانه شهرستان نهاوند در اهدای عضو پیشتاز است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند در پایان تأکید کرد: امیدواریم بیش از گذشته شاهد رواج فرهنگ اهدای عضو در جامعه باشیم و از خداوند منان برای مرحوم محمد آریان‌پور غفران و رحمت ‌الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت داریم.

منبع:ایسنا

455774